Lapsi 1v8kk ei tykkää äidistä!
Mua niin masentaa, kun tuntuu että tyttö viihtyy paremmin kenen hyvänsä muun kuin äidin kanssa. Kaikki muut, isi, mummit, kummit jne. kelpaa seuraksi paljon paremmin. Heti kun on joku muu saatavilla hän "komentaa" minut pois ja ei tunnu edes muistavan moneen tuntiin.
Oon aina lapselle ihana ja läsnä, mut ei auta. Oon hoitanut hänet kotona tähän asti, ja tarkoitus olisi jatkaa kotihoitoa, mut kun oikeasti viihtyy niin paremmin muualla.
Kommentit (4)
Eiköhän se äiti kelpaa sitten kun hätä tulee, satuttaa itseään tms. Saat olla tyytyväinen että lapsesi on niin luottavainen että voi rauhassa tutustua ihmissiin eikä tarvi huolehtia äidistä.
Se rankka vaihe äidille henkisesti. Mutta nuo isi-äiti-mummi kaudet kuuluu siihen kehitykseen-. Se on vaan merkki siitä että lapsi pidentää henkistä napanuoraa äitiinsä ja itsenäistyy.. näin kuuluukin olla ja ennemmin olisin huolissaan jos näitä kausia ei tulisi. Meillä ainakin tuli sen jälkeen taas se "vain äiti" kausi jolloin kukaan muu ei kelvannut mihinkään kuin äiti...
Yritä ottaa rennosti ja nauttia nyt siitä kun saat vähän hengähtää kun joku toinen kelpaa, voi olla että hetken päästä on taas niin että äiti tekee kaiken.
Lapsi puolitoistavuotias eikä välillä tykkää minusta ollenkaan. Muistelen että esikoisellakin oli tällainen kausi aikanaan, ja on nyt uudelleen nelivuotiaana. Kyllähän tässä vähän syrjityksi itsensä tuntee, kun vain mies kelpaa laittamaan lapsen nukkumaan ja pienempi tottelee isäänsä kuin unelma, vaikka mulle näyttää kaikki metkut. Mun lapset toistelee koko päivän (odottaessaan isäänsä kotiin) kuinka vahva ja viisas isä on, kuinka hyvä leikkimään ja kuinka ihanaa että isä tulee kohta kotiin. Pitää ajatella, että asiat on hyvin kun lapsilla on äiti jota uskaltaa välillä torjuakin, ja isänä on Supermies. :)
Tottakai mummit sun muut ovat kivempia leikkikavereita, kun heitä harvemmin näkee. Ole tyytyväinen ja tee jotain muuta sen aikaa. Nauti hetkellisestä vapaasta vaikka vain katsomalla lapsesi ilonpitoa.
Eihän se lapsi oikeasti viihtyisi missään paremmin kuin kotona.