Minkä ikäisenä sait vakituisen työpaikan? Mikä ala?
Kommentit (43)
sitten 32v (eri ala kuin hoitsu), nyt kohta valmistun (FM), mutta ei taas tietoakaan vakityöstä, liekö enää milloinkaan...
19v. varastoala
20v. kaupanala
ja nyt viimeisin
24v. lto
kaikki työsuhteeni ovat olleet vakituisia, paitsi kesätyöt joskus..
21v. Tein sitä kuitenkin vain opiskeluiden ohessa, ja ensimmäisen oman alan vakituisen paikan sain heti valmistuttuani 26-vuotiaana (viestintäala). Siitä tosin tuli sitten yt:issä potkut, mutta on noita vakkaripaikkoja riittänyt sen jälkeenkin. Tällä alalla ei hirveästi määräaikaisuuksia tunneta.
Vuonna 2007 sain myymäläpäällikön paikan ja nyt 2012 edelleen päällikkönä, palkka 4300-4800€/kk.
Aloittaessani oli n.1200€
Olen 34 ja työnantajana yliopisto jo kahdeksan vuoden ajan. En edes odota saavani vakipaikkaa...
25 ja julkisella sektorilla olen töissä. Tai taisin saada paikan vielä silloin kun olin 24, mutta aloitin työt, kun olin 25.
it-alalla.
Sitä ennen tein pätkätöitä opettajana. Kyllästyin siihen pompotteluun ja epävarmuuteen, joten lähdin hakemaan töitä it-alalta. Sillä sektorilla sain heti vakituisen työpaikan.
Ei tämäkään nyt kovin varmalta työpaikalta tunnut. Yt-neuvotteluita on jatkuvalla syötöllä ja väkeä irtisanotaan paljon, mutta on tämä kuitenkin henkisesti helpompaa kuin epämääräiset pätkätyöt.
19- vuotiaana teollisuudesta. Tosin irtisanoin itseni 11 kuukauden kuluttua toisen vakituisen työn takia. Tai oikeastaan, koska en kestänyt liukuhihnatyötä.
Olen ollut yhtä lyhyttä jaksoa lukuunottamatta vakituisessa työssä noista ajoista lähtien, vaikka olen opiskellutkin tuossa välissä.
17v, kaupan ala. Sen jälkeen olen saanut toki muitakin vakituisia paikkoja.
Eka oli 28v, toimisto, seuraava 30 toimistossa mutta parempi paikka, nyt 33 ja etsin taas uutta duunia kun tylsistyttaa nykyinen
Tosin tein vain osa-aikaisena opintojen ohessa.
Vakituisessa kokopäivätyössä en ole tähän ikään (29) mennessä vielä ollut. Täyttä viikkoa vakituisena olen kyllä tehnyt aina välillä, mutta sopparissa siis lukenut osa-aikatyöntekijä.
1995 oli pahinta lama-aikaa, jolloin vakkarityö oli lähes lottovoitto. Ja it-ala.