Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eccon kengät

Vierailija
16.09.2012 |

Mies osti 2 viikkoa sitten Eccon kengät. Hinta päälle 160 euroa. Nyt on jo pohja irti, eikä myyjä suostu vaihtamaan, eikä antamaan rahoja takaisin. Suutarille kauppias lupasi kengät lähettää, mutta nyt joudumme ajelemaan yhteensä 400 km, kun viemme ja haemme kengät. Kauppias ei tietenkään välittänyt pätkääkään siitä, millainen edestakainen ajelu meille tulee.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia Eccon kengistä? Toimiiko kauppias mielestäsi oikein?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehkää valitus kauppiaasta kuluttaja-asiamiehelle.

Itselläni on vain hyviä kokemuksia eccon kengistä. Pidän sellaisia töissäkin (jossa olen lähinnä jaloillani koko ajan)

Vierailija
2/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo vuosia Eccon kenkiä, kun ne sopivat niin hyvin jaloilleni. Minun kokemukseni mukaan kenkiä ei meinaa saada rikki millään.

Todella outoa on kauppiaan suhtautuminen. Oletko kokeillut laittaa palautetta suoraan maahantuojalle? Uskoisin kyllä, että sieltä saisitte asiallista kohtelua.

Kannattaa kysyä asiasta myös kuluttajansuojavirastosta, laatukenkien pitää kestää kauemmin kuin kaksi viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että me suostuttiin siihen, että kengät lähetetään suutarille. Nyt joudumme tosiaan ajelemaan ihan turhan takia monta sataa kilometriä. Ja enää on varmaan turha soitella maahantuojallekaan.

Mun mielestä me ostettiin ns. "laatukengät" ja nyt saadaan jotkut paikatut tilalle. Ei se ole sama asia. Mies ei ole asiasta moksiskaan, mutta mun oikeudentajuun toi ei istu.

No, varmaan parasta, että minäkin unohdan koko asia... otti vaan päähän toi kauppiaan asenne. Kiitos, että sain purkaa tuntojani. :)

Ap

Vierailija
4/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos eccon kenkien kanssa on ollut ongelmia, on korvaavuuden saaminen ollut todella vaikeaa.

Siksi olinkin varustautunut todelliseen tappeluun kun vein hajonneet eccon kengät ecco-shopiin (pohja irti muutaman käyttökerran jälkeen) - sainkin ihan suoraan uuden kengät :)

Ei kannata suostua suutarin korjaukseen vaan vaatia uudet kengät - ja jos tähän ei suostuta niin välittömästi yhteys kuluttaja-asiamieheen. Aika monilla on tosiaan ollut vastaavia vaikeuksia ja fakta on kuitenkin se, että jos kengöt hinta on kolminumeroinen niin se tulee kestää ja jos se hajoaa niin mikään suutarin paikkaílu ei riitä.

Hassua, että eccolla on edelleen näitä ongelmia, muutama vuosi sitten useampi tuttava laittoi eccon kengät boikottiin juuri siksi, että pohja irtosi melko nopeasti ja vikaa ei korjattu asianmukaisesti, vamistajan pitäisi ottaa vastuu eikä käskeä suutarin hieman lisätä liimaa.

Vierailija
5/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että me suostuttiin siihen, että kengät lähetetään suutarille. Nyt joudumme tosiaan ajelemaan ihan turhan takia monta sataa kilometriä. Ja enää on varmaan turha soitella maahantuojallekaan.

Mun mielestä me ostettiin ns. "laatukengät" ja nyt saadaan jotkut paikatut tilalle. Ei se ole sama asia. Mies ei ole asiasta moksiskaan, mutta mun oikeudentajuun toi ei istu.

No, varmaan parasta, että minäkin unohdan koko asia... otti vaan päähän toi kauppiaan asenne. Kiitos, että sain purkaa tuntojani. :)

Ap

Tietääkseni virheellisen tuotteen korjauksesta ei saisi tulla asiakkaalle kuluja.

Vierailija
6/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppias hoitaa korjauksen (toimittaa kengät suutarille) ja lähettää kengät teille. Viallisen tuotteen korjauksesta ei saa tulla kuluja ostajalle. Heti huomenna yhteys kauppiaaseen ja jos yrittää mussuttaa jotain niin yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Vierailija
7/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menette uudelleen kauppiaan juttusille tai laittakaa kirjallinen viesti sähköpostitse! Mahdollisissa riitatilanteissa on aina parempi, jos on kirjallista dokumentaatiota, eikä vain sana sanaa vastaan.

Itselläni ei ole ikinä käynyt noin Ecco-kenkien kanssa, päinvastoin, ne ovat kestäneet vuosikausia. Viimeisillä, viisi vuotta sitten ostetuilla sandaaleillakin olen kävellyt varmaan ainakin tuhat kilometriä.

Vierailija
8/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kenkäliike toimii näin?

Tampereen Ecco-shopissa on näin loistava palvelu! ;)

Ap

Vierailija
9/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat tosin jo käytetyt muttei loppu ollenkaan. Ei ole se merkki sittemmin kiinnostanut!

Vierailija
10/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjällä on oikeus korjauttaa viallinen tuote (uuteen vaihtamisen sijaan), mutta siitä ei saa tulla ostajalle kuluja. Eli myyjän pitää joko postittaa tuote tai maksaa kilometrikorvaukset.

Vierailija
11/12 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta!

Ota sinne heti huomenna yhteyttä, tuo on törkeää toimintaa.

Vaadi uudet kengät, vaikka kotiovelle toimitettuna. Sano, että otat välittömästi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen (ja ota myös jos homma ei toimi).

Olen kuullut näitä juttuja eccosta, mutta tämä on jo uskomatonta.

Vierailija
12/12 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä kenkäliike toimii näin?

Tampereen Ecco-shopissa on näin loistava palvelu! ;)

Ap

Tiesin että kyse on lännestä, sen tietää aina näissä mulkkutapauksissa.