Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^**Eloisten ma ja ti **^^

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän kuulumiset.

Eli np-ultrasta kotiuduttu. La siirtyi viikolla aikaisemmaksi. Pienokainen hyppeli hauskasti masussa:) Niskaturvotusta ei ollut. Kaikki oli ok.

Tuli sitten soitettua heti äidillekin, ja oli jo mun vatsasta viime viikonloppuna aavistellut että olen raskaana.

Ihanaa kun kaikki vaikutti olevan hyvin.

S rv13+1 ultran mukaan

Vierailija
2/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli np-ultra, kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi ennallaan, 23.8.

Niskaturvotusta ei ollut (0,5),. Kädet kaverilla huitoi ihan hirveästi, kaipa hänestä sukeutuu lentopalloilija tai ainakin suurten linjojen ihminen.

Kuvat olivat veikeitä ja niistä miehen lisäksi jo yksi kaverikin kommentoi, että selkeästi on pojan näköinen. Mun mielestä niistä ei voi sukupuolta päätellä, mutta jännä nähdä, osuvatko arvaukset oikeaan.

Onko teillä jollain jo selkeä " olo" sukupuolesta? Aiotteko kysyä etukäteen tai oletteko aiempien lapsien kohdalla kysyneet ja miten hyvin on arvio osunut oikeaan?

Kertokaapa hyviä vinkkejä, mistä olette äitiysvaatteita hankkineet? Itse olen etsinyt niitä, kun kaikki housut jo kiristää eikä joka päivä viitsisi hameessakaan kulkea. Onneksi pakkanen on sentään pysynyt inhimillisellä tasolla.

Tällaisia mietteitä täällä,

mukavaa ystävänpäivän iltaa kaikille!

t. Johku ja agentti 007

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla sofia27 ja johku07, että kaikki oli kunnossa ultrassa ja nythän sitä on mukava alkaa oikein nauttia odotuksesta.

Itsellä ei ole koskaan ollut mitään vahvoja tunteita siitä kumpi olisi tulossa, eikä olla aikaisemmin haluttu sitä tietääkään. Nyt olen aika varma, että tyttö tulee kun edellisetkin ovat tyttöjä. Miehen kanssa juteltiin, että jos jossain ultrassa lääkäri kysyy halutaanko sukupuoli tietää niin saapi kertoa. Itse en ajatellut sitä erikseen kysyä, eikä olla menossa mihinkään 4d ultraan myöskään.

Mammavaatteista: aikamoinen varasto on noita kertynyt jo, ja aiemmin siis olen ostellut pääasiassa h&m:stä, josta ajattelin tähän raskauteen käydä np-ultran jälkeen katsomassa mammafarkkuja, muuta en taidakaan tarvita.

Vierailija
4/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään tuntunut liikkeitä, vaikka huomenna viikkoja kasassa " jo" 16. Alan taas hermoileen kuten ennen np-ultraa, että onko kaikki hyvin. Neuvola-aikakin vasta maaliskuun 6. päivä, pitäisikö vaan hankkia se kotidoppleri?

Vierailija
5/31 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omaa napaa....nyt sitä ollaan sit rouva, rankka mutta ihana päivä, väsyttää aivan hirveästi. Kaikki meni onneks hyvin ja perheet ja sukulaiset ottivat iloisen yllättyneesti uutisen vastaan. Kesällä kuulemma on juhlittava sit paremmin häitä, kunhan vauva syntyy ja on energiaa juhlia paremmin häitä, pääsevät toisetkin jakamaan juhlan.

Minnuu jänskättää huominen neuvola, näin unta että jouduin sairaalaan tarkkailuun, mutta toivotaan ettei ollut enne uni. Sitpä sen näkee huomenna.

Nuista ultrakuvista, kun näin esikoisen kuvan ekan kerran, se näytti pojalta, ja taisin heti sanoa sitä vilkunaksi, kun jalat ja kädet viuhtoi.

Ja nyt minkä ultrakuvan sain tästä vauvasta, se näyttää ihan tytöltä, se oli niin uninen ja hiljaisen oloinen, mössykkä.

Saas nähdä:)

Esikoiselta kysyttiin rakenneultrassa kumpi on tulossa ja veikkasi poikaa ja poika tuli, viimeisessä ultrassa eivoinut erehtyä sukupuolesta, oli selvä poika. Ja nytkin aiotaan kysyä kumpi ois tuloillaan.

Mutta nyt uni painaa silmää, mukavaa ystävänpäivää vielä kaikille:)

Iivokki 15+5

Vierailija
6/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin availla pinoa tälle ja huomiselle päivälle,melko hiljaista tuntuu olevan eloisten kirjoitteluissa!

me tässä esikoisen kanssa kotona ootellaan et lähetti tois pakettia ja samalla vaipoista opettulua pois. vähän ressaa se asia ku on päiviä et menee hyvin ja päiviä jolloin koko ajan pisut lattialla. mut eipä tuota vielä kyllä kannattaisi ressailla kesällä ois sit helpompaa opetella, ikää hänellä nyt 2v1kk.. koska teijä esikoisilla vaipoist päästy pois?tuskailenko turhaa?

mulla olo on ihan ok,masu kasvaa tekis mieli oikeen kuva teille laittaa että onko muilla jo ihan näin näkyvästi pullahtanut esiin. no sitä en osaa kumminkaan tehä.. vähäks odotan niitä liikkeitä esikoisesta tunsin ne 16 tai 17 viikolla ja huomenna alkaa rv15 pyörimään. ja sitä neuvolaa ootellessa... no itsepähän reissailenkin paljon niin neuvolatkin sen mukaan nyt taas olen naapuri maassa käymässä.

ja muuten kiva että uusia eloisia on tullut lisää kirjoittelemaan elikäs tervettuloa teille uusille!

mukavaa viikon alkua kaikille eloisille!

ankka 13+6

Vierailija
7/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole maha vielä kasvanut, seisaaltaan ei huomaa mitään, mutta selällään maaten tuntee käsillä kovemman kohdan alavatsalla. Esikoisestakin vatsan kasvuni huomasi " ulkopuoliset" vasta n. 25 rvkolla. En ole tuntenut vielä liikkeitä, vaikka viikkoja 15+4. Niitä tässä kyllä alkaa jo odotteleen... Muuten olo hyvä, ei ole alkanut päänsärky niin kuin edellisissä raskauksissa, hb on jopa 132, joka on mulle todella hyvä. Rakenneultra jo 4 viikon kuluttua, se jännittää.

Vierailija
8/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei taaskaan mitään uutta. Huimaus on palannut kuvioihin jossakin määrin. Eilen sain ihme siivouspiikin ja tein suursiivouksen tähän asuntoon. Siinä vierähtikin mukavasti 5h, ja sen jälkeen olo oli kuin tiejyrän alle jäänyt. Jalkoja jomotti ja päässä huimas, kun en muistanut taaskaan syödä, siinä siivouksen lomassa. Tänään ajattelin siivota eteisen vaatekaapit, ja heittää surutta kaiken turhan roskiin, että saisi tilaa uusille tavaroille.

Vatsa on alkanut pömpöttämään nyt päivälläkin jo jossain määrin. Näin lauantaina yhden tutun pitkästä aikaa, ja hän tulikin kysymään multa heti kun takin sain pois että millonkas on laskettu aika, joten kai sen sitten huomaa. Ukkokin on jo monen pvän ajan sanonut että sen huomaa, varsinkin iltasella. Itse olen ajatellut että mahaani ei vielä muut näe kuin minä itse, mutta kait se on sitten uskottava. Ihanaahan se on kun se alkaa jo näkyä:)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Falz & veijari 15+3 (piti taas laskea sormien kanssa, mitkäs ne viikot olikaan, kun tuppaa tää muisti temppuilla) :p

Vierailija
9/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: meillä esikoinen oppi kuivaksi noin kolme vuotiaana, siihen asti ilmoitti pissaavansa vaippaan, kunnes yhtenä päivänä ilmoitti, ettei hän enää haluakaan vaippaa, ja oli viikossa täysin kuiva. Meillä ei mikään suostuttelu, tai muu opettelu auttanut, hän oli valmis omalla aikataulullaan. Eli älä turhaan ota stressiä, kaikki ajallaan. Kesällä on tosiaan kyllä hyvä aika opetella, ulkona kun voi olla vaikka peppu paljaana ;) Ja meidän osalta kesällä vielä kerkiää hyvin, ei ole sinullakaan kahta sitten vaipoissa ;)

Täällä kyllä tuntuu jo vauvan muljahdukset! Aivan ihanaa, kyllä se nostaa hymyn huulille, kun tuntee pienen touhuja ;) Harvakseltaan kylläkin niitä tunnen, ehkä kerran päivässä. Mutta vauva kun kerää painoa, niin aina vaan selvemmiksi ne muuttuu. On jännä nähdä, miten erilaisilta liikkeet nyt toisen kanssa tuntuu, kun esikoisesta istukka oli edessä ja nyt takana. Toivottavasti teillä muillakin alkaa jo pian liikkeet tuntumaan!

Neuvola on viikon päästä, sitä odotellessa! Emma 14+3

Vierailija
10/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika ok kait... huomasin tässä viikonlopun aikana etten jaksa nostella enää niin paljon. Alkaa mahaa kiristämään..supisteluitako jo? Onko muilla ollut jo tässä vaiheessa?

Sitten tuo sektio arpi kiristelee ja vihloo tuon tuosta. Mutta ei muuta vakavampaa :)

Mulla on maha jo pullahtanut esiin. Viime viikolla moni tuttavista huomasi ja kysyi että tuleeko teille vauva. Jouduin vaihtamaan jo äitiyshousut kun farkut ei mene enää kiinni.

Eilen tunsin ihan vaimeaa " kuplimista" siis liikettä. Mutta ihan tuossa sivulla vain pari kertaa. Nyt on sitten ollut hiljaista.

Joku puhu esikoisen kuivaksi opettelusta. Meillä tyttö opetteli viime kesänä, oli silloin 2v 4kk. Aika nopeasti oppi pari viikkoa meni ehkä että päiväkuivaksi oppi. Yö kuivaksi oppi oikeastaan samoihin aikoihin. Mutta yksilöllistähän tuo on. Joku oppii nopsammin ja toiset ei. Kyllä sinunkin lapsi varmasti kuivaksi tässä pian oppii.

Mulla on vasta rv20+1 rakenne-ultra. Vielä siis joutuu sinne odotteleen.

Kamala nälkä koko ajan,pakko haukata jotain.

amadelia ja rv 15+1

Vierailija
11/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon pitäny palstataukoa oikein olan takaa. Lukemassa oon kyl käynyt mutta kirjoittelut on jääny. Ensin oli vaan niiiiiin kova väsy koko ajan ettei vaan jaksanut ja nyt ollaan viikko kärvistelty esikoisen vesirokon kanssa. Tänään oli vihdoin hoitokunnossa. Mutta onpa nyt se tauti sitten sairastettuna! :)

Kaikenlisäksi mulle itsellekin tuli jotain näppyjä ja jouduin vesirokon estolääkitykselle saman tien. En enää usko, että oli vesirokkoa, olen sen lapsena sairastanut, tosin lievänä ja aika pienenä, mut vasta-aineet on verestä katsottu ja ne löytyi. Joka tapauksessa kun näpyt tulivat niin samaan aikaan kun lapselle ja kun ei neuvolassakaan osattu varmaksi luvata ettei olisi rokkoa niin lääkäri määräsi äitipolilta lääkityksen saman tien. Pelästyttiin kyl oikein kunnolla kun alettiin keskenmenon vaarastakin puhumaan. Äitipolilla nyt tarkkailevat vauvan kasvua ainakin muutaman ylimääräisen ultran verran.

Muuten täällä kaikki kunnossa. Odottaminen on alkanut maistua muultakin kuin närästykseltä ja oksetukselta, joten kun nyt tää rokkoasia saadaan pois päiväjärjestyksestä niin alan nauttimaan koko rahan edestä. Maha on jo selvästi esillä, omiin housuihin en oo mahtunu viikkoihin. Mulla on myös kohtu noussut nyt jo navan kohtaan ja siksi pömppis näkyy jo niin selkeästi. Lääkäri sanoi, että " sulla on vaan tällainen tapa odottaa" ja esikoisenkin kanssa maha pullahti tosi ajoissa.

Onko muuten muilla ollu ton närästyksen kanssa ongelmia? Alussa oli ihan hirveää ja nytkin syömisten kanssa pitää olla tosi tarkkana että pärjää, ja mitkään renniet ei tunnu auttavan. Vinkkejä?

Mukavaa tätä viikkoa!

mötiäinen rv 15+0

Vierailija
12/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää jotain kirjoitella kun ois aikaa ja vointi antaa myöten.

Ollaan oltu kuumeessa ja mahataudissa ja jos nyt ois tämän kevään taudit käyty läpi.

Itse kuulostelin viime viikolla, että näinköhän vauva siellä masussa liikahtelee, kunnes eilen tinttas kunnolla masussa. Luulin eka että minun siskon tyttö, joka makoili minun sylissä, että hän sormella tuikkas minua mahaan ja kiljahdin. Sit piti ihan kysästä että tökkäsitkö jollain minua mahaan, mutta vauvahan se oli.

muuten olo ihan hyvä ja masu jo kasvanut.

Mulla kun oli se mahatauti ni minua vähän supisteli, aina kun rupesi oksettamaan ni mahakin ihan koveni.

Neuvola ois torstaina, kiva päästä kuulemaan onko mitä tapahtunut viime kerrasta:)

Ystävänpäiväkin lähenee, onneks kortit on laitettu menemään.

Itselläni pientä jännitystä ilmassa, koska meidät vihitään ystävänpäivänä. Tehdään(toivottavasti) iloinen yllätys vanhemmille ja sisaruksille ja ystäville, vaikka sanomistahan siitä tulee, kun ei niitä " tanssihäitä" tule.

Ihanaa masunkasvatusta ja liikkeiden odotusta kaikille:)

Iivokki 15+3

Vierailija
13/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan romanttista mennä ystävänpäivänä naimisiin ;) Onnea teille juhlapäivään!

Mötiäinen: Toivottavasti kaikki hyvin! Varmaan säikäytti!

Masun kasvua oli pakko vielä kommentoida, mullei oo mahtunu omat pökät enää moneen viikkoon, vanhoista isoiksi jääneistä housuista virittelin odotushousut, niillä oon nyt kuukauden pärjänny, ja menee vielä jonki aikaa. Mulla on ylipainoa jonkin verran, ja nyt on onneksi viime neuvola käynnin paino tullu pari kiloa alaspäin. Masu siis on pullahtanu, muttei kukaan oo uskaltanu kommentoida, ois voinu lihomallakin tuo masu kasvaa :( Mutta katellaanpa parin kuukauden päästä, ei liene siinä vaiheessa enää epäselvää!

Syönnin jälkeen tässä istuessa joku kuplii masussa ;)

Emma

Vierailija
14/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu että maha turpoaa iltaa kohden ihan hillittömiin mittoihin, illasta muutenkin on tosi väsynyt olo, mahaa kiristelee ja tuntuu myös nivusissa jonkin sortin venymiskipuja... nukkumaan mennessä on myös pari kertaa tuntunut pikku muljahduksia, ja olen ajatellut jos vaikka vauvan isommat liikkeet jo tuntuvat.

Äitipolilta tuli päätös, että myoomaepäilyä ultrataan vasta rakenneultrassa, ja lääkäri oli epäillyt tuota möykkyä johtuvaksi supistuksesta. Voikohan sellainen kestää koko ultrauksen ajan? Varasin sitten yksityiseltä ajan että joku lääkäri tutkisi, mikä siellä oikein on, ja vääntäisi asian minullekin rautalangasta. Ei ole kivaa olla epätietoinen, kun raskausaikana muutenkin on tunteet pinnassa. Ensi viikolla pääsen siis kurkkimaan vauvan kuulumisia toistamiseen :)

Adalmina, rv 14+0

Vierailija
15/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuo masu pullahti kanssa toissapäivänä. Aamulla vaan huomasin, että masu, joka on aamuisin ollut kohtuullisen litteä, ei sitä sitten enää ollut. Vaikeaa on tuota kyllä piilotella ja mammahousut on kaivettu esiin, tosin viime raskaudessa kiloja on ollut niin paljon reilummin, että vaatteet ovat turhan reiluja. Pitäisi varmaan käydä kohta farkkuostoksilla. Onko kukaan jo hankkinut raskausfarkkuja, löytyikö kivoja? ja mistä? Jostain luin, että nyt on taas lahkeet noissa mammafarkuissa kapenevaa mallia, joka ei kyllä houkuttele yhtään !

Nani76: Huomasin tuon kysymyksen, jonka olit joku aika sitten laittanut minulle. Käypä tuolla keskospuolella visiitillä ketjussa, jossa olit kirjoitellut, sinne laitoin kanssa viestiä ! Luulenpa, että sulla ei vielä ole huolta noista verenpaineista, koska raskausmyrkytykseen liittyen alkavat sitten nousta tuolla h 20 tietämillä, mutta ymmärrän huolesi. Käy tuolla ketjussa kurkkimassa:)

wintergirl h 11+6 jee huomenna h 12 täyteen

Vierailija
16/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivokille onnittelut!

Meillä poju täytti 2v. tammikuussa ja en jaksa ottaastresiä kuivaksi oppimisesta. Ajattelin että kesällä kerkii kun on silloin niinnhelppoa harjoitella. Meillä isommat lapset ovat olleet kuivia 1½v ja 2v. iässä joten kolmosesta tulee matti myöhänen. Ei vaan ole nyt paukkuja opettamiseen.

Minulla ei vatsa juuri vielä näy niin että ulkopuoliset sen huomaisi. Ilman vaatteita kun olen huomaan itse kyllä että vatsa pullottaa mutta hausut jalassa sitä ei huomaa ollenkaan. Edellisistäkin pullahtanut vasta rv 22 tietämillä kunnolla vatsa esiin.

Mulla supistelee ja nyt ihan selvästi. Välillä on oikeen tosi piukeena koko alavatsa. Np-ultrassakin supisteli niin että ei meinannut löytyä istukkaa ollenkaan. Vatsan päältä ktsottuna sitten löytyi ja kätilökin päivitteli että kylläpä nyt koko ajan supistaa. Liikkeitä en vielä ole tuntenut ja niitä kovasti odottelen kun sitten tietää ainakin että masussa on elämää. Tosin tunnen liikket aina aika huonosti niin että huoltakin sitten tulee kun ei ole potkuja tuntunut.

Mullaollut tänään huono päivä kun stressaan rahatilannetta kun ei ole vieläkään tullut päätöstä ansiosidonnaisesta. lisäksi kakkonen huusi taas viime yönä ja kun sitten hiljeni niin en sitten itse saanutenää unta. Ja mies herätti kuopuksen jo klo 6 joten aika väsy olo on. Siihen lisänä se että esikoisella vaikeuksia saada itseään toimimaan ja tuli puheterapiasta tänään huomautus kun ollaan aina myöhässä ja kun yritin selittää että lähtö aina venyy kun ei neiti te mitään muutakuin pyörittelee peukaloita niin sain tietysti kuulla että vanhemman tehtävä on huolehti että lapsi on valmis. Kiva siinä huolehtia kuusivuotiasta eskarilaista kun pitää pukea kaksi nuorempaakin ja itsensä ja väsymys on kamala ja supustaakin ikävästi kun joutuu kauheeta vauhtia noita laittamaan. No jaa vali. vali osastolle meni mutta tänään vaan ollut sellainen päivä että ei jaksaisi yhtään mitään ylimääräistä.

No huomena päivä uusi ja tänään ajoissa nukkumaan niin eiköhän se mielikin paremmaksi muutu.

17/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi jo toinen flunssa-aalto tälle vuodelle, tosi kivaa..esikko oli perjantai pois koulusta ja kuopuokselle nousi eilen 39 asteen kuume ja yö onki sitte valvottu eli nyt sitte väsyttää ihan kivasti..ihan ku ei väsyttäis muuten :) mutta nyt poika näyttää jo paljon paremmalta onneksi oli sen verran huonon näkönen eilen raasu..

Torstaina eka kerran elämässäni kärsin karseesta närästyksestä..hyi olkoon mikä tunne..toivottavasti ei ihan heti tuu uudelleen..tais se illan pizza tehdä tehtävänsä..

muuten alkaa olo ihan selvästi kohentumaan..puhuin jo miehelleni että voisin vaikka mennä mamma yms jumppaan että sais jotain liikuntaa ku olo antaa ehkä myöten..

Maha näkyy aivan ihanasti oikein kunnolla näkyy vauvamassu, sitä on kiva aina kattoa ku peilin ohittaa :) voiku tuntis kohta ne liikkeetki!! Tilasin miehelle synttärilahjaksi sen dopplerin ku on niin ihanasti aina iltasin Vilperille jutellu, jos se näin tuntus vielä lähemmältä :)

Wintergirl:lle kävin tsekkaamassa ja kommentoimassa sun kyssäriä jota kannatan :)

Aurinkoista viikonalkua, toivottavasti lämpötila ei laske taas tuonne Siperian pakkasten puolelle enää tänä talvena hrr..

Nani76 ja Vilperi 13+2

Vierailija
18/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

En ole oksentanut pitkään aikaan ja eilen illalla tuli taas semmonen oksennuskohtaus. :-( Ei ole siis pahoinvointi vielä ohitse. Ainakin jotain oiretta tuppaa olemaan.

Ihan kun minäkin olisin muutaman kerran liikkeitä tuntenut. Tosin ne voivat toki olla suoliston kurnutuksia. Varmaan muutaman viikon päästä alkaa jo jotain tuntumaan, ehkä!

Kävin reilu viikko sitten kilpirauhasen vasta-ainekokeissa ja mun arvo oli 1,2 eli vähän korkeampi, kun on raja-arvo. Lääkäri lähetti mun paperit äitipolin ylilääkärille. Lääkäri sitten ultraa tutkii vauvan oikein perusteellisesti maaliskuussa. Hyvä, että vauvaa seurataan mun arvojen vuoksi. :-)

Aurinko paistoi tänään tosi ihanasti.

T: Ona rv 14+3

Vierailija
19/31 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 12+5 huomenna, ja sitten vielä on viikon piina np-ultraan. kyllä nyt on odottavan aika ollut piiiiitkä!

kirjoitin viime viikolla aika negatiivissävyisen viestin (väsymystä, flunssaa, jännitystä), niin se mieli vaan heittelee =)

nyt olo on niin onnellinen ja hyvä,että voisin kiljahdelle onnesta =)

sain töissä kerrottua raskaudesta, jännitin sitä aivan tolkuttoman paljon, mutta sain hyvän vastaanoton.

sitten tehtiin asunnosta viime viikolla ostotarjous,joka hyväksyttiin ja muutetaan uuteen kotiin 1,5-2kk päästä =) aivan ihanaa!!!!

pojalla säilyy sama ympäristö,ja päiväkoti, muutetaan ihan tuohon 200m päähän, linnuntietä.

mäkin olen tuntevani että on kuin olisi kivuttomia supistuksia= harjotussuppareita. muutaman kerran päivässä. jos oikein olen kotona esim. siivonnut, mennyt kyykkyyn ylös, kurotellut ym samalla

tai sitten töissä toisinaan (teen hoitotyötä, nostoja ym lukuisia päivässä) tulee siis olo, että on pakko hengittää eritavalla, oikein syvään, ja hetki istahtaa. masun kovettumista en niinkään huomaa kun se kohtu on vielä niin pieni.

pitänee asia kuitenkin ottaaa huomenna neuvolassa puheeksi, esikoisesta harjotussupparit alkoi vasta 21+ viikoilla. ja eka kerran huomasin ne jumpassa käydessäni.

mutta huomista neuvolaa jännätessä (iik!)

neitiniiskunen 12+4

Vierailija
20/31 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, käytiin eilen np-ultrassa ja kaikki hyvin! On se jännää, kun jo noin pienestä (rv 12+2) näki jo kun hän aukoi suutaan ;) Yksi siellä oli, vaikka olin jo epäillyt kahta, kun vatsa on jo kasvanut omasta mielestäni todella paljon. Oikeastaan kaikki housut puristaa.

Meillä on ollut keskenmenoja, joten helpotti kovasti kun näki, että masussa on elämää. Eikö keskenmenon riski ole nyt pienempi, kun on päässyt tähän saakka?

Neuvolassa kerrottiin, että ei kannata aloittaa uutta liikuntaharrastusta raskaana ollessa. Eihän hiihtäminen ole mitenkään haitallista? Sehän on periaatteessa uudenlaista liikuntaa elimistölle, kun en ole hiihtänyt viime talven jälkeen.

Ankka: meillä esikoispoika oppi päiväkuivaksi alle 2 vuotiaana ja yökuivaksi tasan 2 vuotiaana. Ei ole tullut vahinkojakaan kuin yhtenä viikonloppuna 2,5 vuotiaana kun oltiin vieraassa ja jännittävässä paikassa. Minusta poika oppi kuivaksi todella aikaisin, koska tuttavillamme on saatettu mennä melkein kolmivuotiaaksi, ennen kuin on onnistunut.

Suutarinna rv 12+3