Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkein 1-vuotias eikä vielä kävele...

Vierailija
16.09.2012 |

Ärrrsyttää ihan suunnattomasti, kun kohtpuoliin vuoden täyttävän vauvelin äitinä olen jo muutaman kuukauden ajan saanut vastailla vähän väliä kysymykseen "joko kävelee?" ja vielä niin, että sama tyyppi kysyy toistuvasti satunnaiskyselijöiden lisäksi. Siis noin 8-kuisesta lähtien.

Ihan niinkuin olisi hirveä kiire lähteä kävelemään. Eikä tunnu kyselijöille kelpaavan vastaus, että "hienosti kävelee tukea vasten". Toivon, ettei ihan pian lähtisikään pyllähtelemään ja kolhimaan itseään kävelyharjoituksin, vaan jatkaisi varovaista treenaustaan.

Pitäisi varmaan antaa koko kävelykysymyksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Varsinkin, kun sama kyselijä myös yllättyy joka kerta uudestaan ja uudestaan, että vauva on TAAS kasvanut (esim. kuukaudessa)...

Mutta kun ärsyttää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"arvaa kuka on Suomen menestynein kirjailija? se Päätalo, joka oppi kävelemään kaksi vuotiaana"

Vierailija
2/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"arvaa kuka on Suomen menestynein kirjailija? se Päätalo, joka oppi kävelemään kaksi vuotiaana"

Täytyy alkaa käyttämään tuota. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on nyt 7vuotias hyvin liikunnallinen poika. Mutta kyllä minäkin sain vastata kauan tohon kysymykseen että miksi ei jo kävele...

Vierailija
4/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on nyt 7vuotias hyvin liikunnallinen poika. Mutta kyllä minäkin sain vastata kauan tohon kysymykseen että miksi ei jo kävele...

Tulen varmaan hulluksi jos vielä puoli vuotta kysellään samaa. :D Tuntuu olevan joillekin mahdoton ajatus, että vauvat lähtee kävelemään eri ikäisinä ja se on ihan normaalia.

ap

Vierailija
5/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kävele, mutta raportoin välittömästi kun tämä kehitysaste on saavutettu"

Ja oikeasti varmasti raportoinkin, kun olen raportoinut konttaamisen ja seisomaan nousemisenkin. (Vai luuleekohan se, että aion pimittää tiedon kävelemisestä..?)

Vierailija
6/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi kumpikin vasta noin 1 v 2 kk iässä. Onneksi lähipiirissämme on ihmisiä, jotka muistivat huomauttaa aina siitä, kuinka helppoa on kun lapsi oppii vähän myöhemmin kävelemään ja järkeä on päässä jo enemmän. Ekan kohdalla olin vähän malttamaton itsekin odottamaan kävelyä, toisesta en ottanut enää paineita. On se kuitenkin aika yleistä erityisesti ekan lapsen kohdalla, että aikaisin kävelemään oppimista pidetään isona saavutuksena. Mitä sillä on väliä, vaikka tulee tikkauksia, kun törmäillään päin seiniä... Eihän sillä kuitenkaan oikeasti ole mitään merkitystä lapsen myöhemmälle liikunalliselle kehitykselle. Tietysti jos sitten on ihan oikea viivästymä, varmaan jossain 1 v 6 kk iässä jos ei ole oppinut kävelemään, niin on toki häiriöstä kysymys...

Vierailija
7/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kysyn useinkin n. vuoden ikäisten vanhemmilta että käveleekö jo, eikä se todellakaan tarkoita että mua nyt oikeasti edes kauheasti kiinnostaisi saati että omaisin jotain mielipiteitä siitä että pitäisi jo kävellä. Taidatte nyt vaan aika herkästi vetää herneen nekkuun.