Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsokaa Mirja Pyykön Osasto 10 :(

Vierailija
16.09.2012 |

Ylen elävästä arkistosta.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lastenklinikka_osasto_10_8860.html

Hurjaa touhua esim. tuo luuydinnäytteen ottaminen ilman anestesiaa, lapsi parat :(

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran lapsille ei tuolloin annettu minkäänlaista anestesiaa, ei kevyttä eikä kokonaan tolkku pois, niin mites sitten oli aikuisten laita? Varmasti huusivat aivan samalla tavalla. Lukeeko palstaa nyt kukaan, jolle on tehty luuydinnäytteen otto juuri tuolla tavoin? Minä en ilman kunnon huumausta alkaisi siihen, oli etsinnässä sitten mikä hyvänsä sairaus. 

Vierailija
42/43 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty aikuisena luuydinpunktio tuolla tavoin, 2000-luvulla. Minulle toimenpide ei ollut koskaan sanan varsinaisessa merkityksessä kivulias, lähinnä epämiellyttävä, mutta tämä on vain minun kokemukseni.

Neula ihon läpi pistää niin kuin verikoetta otettaisiin, vaihe jossa painetaan ja ruuvataan luun läpi tuntemus ei ole kipua vaan painetta ja inhottavia ääniä tietysti. Kun näyte imaistaan, jossain tuolla luissa missä lie tuntuu kuin suonta vetäisi voimakkaasti. Viimeinen vaihe on inhottavin ja tuntemus lähinnä kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku oli kummallista aikaa. Lapsia ei puudutettu hammaslääkärissäkään vaikka aikuisia puudutettiin. Jonkinlainen asenneongelmakin, kipu nähtiin oikeutettuna rangaistuksena kun oli hoidettu hampaat huonosti.