Tiedätkö ketään joka on saanut ylinopeussakot kamerapöntön ansiosta?
Itse en. Sen sijaan tiedän kymmeniä tapauksia, joissa kamera on ottanut kuvan ylinopeutta ajaneesta eikä mitään seuraamuksia tullut. Epäilenkin, ettei niitä nauhoja pureta kuin tiettyinä tehovalvontakampanja-aikoina, joista poliisi etukäteen tiedottaa.
Kommentit (27)
saanutta. Mieheni sai varoituksen kyseisellä tiellä.
Kaverini, joka ei selvästikään ota onkeensa kovin helposti, on saanut useita tikettejä samasta pöntöstä läheltä kotiaan.
Viimeksi mieheni sai muutama viikko sitten sakon reissussa ollessaan.
Parille tutulle on myös käynyt sitä että on välähtänyt muttei tullut sakkoa. Toinen muistaakseni sanoi saaneensa huomautuksen kirjallisesti, toinen ei koskaan kuullut omasta rikkeestään mitään.
Toiset "oppivat" helpommin kuin toiset. Itselläni on välähtänyt 4 kertaa, yhdestä sain sakon.
Veljellä välähti kerran, sai sakon ja oppi heti pitämään nuukana miehenä kaasujalan kurissa.
Isä on saanut useita sakkoja, mutta ne alkavat mennä vanhuuden ja hitaiden refleksien piikkiin. Saisi ostaa tehottomamman auton ja rajoittaa ajelemista.
Sisko on saanut useita nopeus- ym. sakkoja, eikä opi niistä mitään. Kävi kai jossakin puhuttelussakin. On melko lailla välinpitämätön kaikkiin liikennesääntöihin nähden, tyyliin "jos kortti menee, mies saa sit ajaa lapset kouluun".
vuoden sisällä. Kummallakin kerralla onneksi vain rikesakko.
Minäkin olen ajanut kerran kameraan, ajelin tuntematonta reittiä enkä tiennyt kamerasta. Ajoin 19 km ylinopeutta. Siitä tuli sitten kotiin kirje, tunnustanko vai en ja perustelut. Minä tietysti tunnustin ja perustelinkin, miksi olin ajanut ylinopeutta. Odottelin sitten pari kuukautta, minkälaisen sakon mahdan saada, mutta lopulta postissa tuli kirje, että olin saanut vain huomautuksen ja perusteluni oli hyväksytty.
olen saanut ja parhaimmillaan 800€. Eli ihan toimiva sakotusjärjestelmä ja kuvista kyllä tunnistaa, ei käy kiistäminen.
Ajoi Helsingissä Mannerheimintiellä bussikaistaa ja sakkolappu tuli postissa.
huomautuksen.