MItä mieltä siitä, että jotkut lapset syövät kylässä ihan tolkuttomasti?
Me annamme aina kaikille vieraille ruokaa. Eilen meillä oli kylässä eräs poika (9 v), joka söi ensin päivällisen ja sitten vielä juuri ennen lähtöään iltapalan. Laittoi leivän päälle 3 kinkkua. Sanoin, että meillä leivän päälle laitetaan vain 1 kinkun pala. Totteli, mutta nappasi vielä syötyään rasiasta 1 kinkun palan. Hämmästyin, enkä sitten osannut siihen edes reagoida. Täytynee vähän laittaa sääntöjä pikkuruokailijoille.
Kommentit (27)
Tulee mieleen tuttavani, joka leikkaa leikkeleet kahteen osaan ja ilmoittaa aina pöydässä, että niitä saa sitten ottaa vain yhden palasen per nuppi...
laiha huonosti syövä lapsi. Tai siis tähän asti on syönyt aina tosi huonosti, lähinnä makaroni on maistunut hyvin. Nyt tänä syksynä on sitten pojan kanssa otettu oikein projektiksi, että opettelee kunnon syömätavat eli siis syömään myös proteiinipitoista ruokaa, ja muutenkin syömään aterialla kunnolla mahan täyteen. On aloittanut urheilun, joten kunnon ravitsemus on tärkeää.
Olen mm. pojalle painottanut, että voileipään kannattaa laittaa kunnon päällykset, jotta leipä olisi ravitsevampi. Poika on opetellut syömään rahkaa, ja erityisesti opetellut reilummat annoskoot. Voin hyvin kuvitella lapseni kylässä laittavan leivän päälle kolme siivua kinkkua ja vielä juustoa lisäksi.
Itse asiassa ties vaikka ap puhuisi mun lapsestani, hän oli eilen kaverin luona koko iltapäivän/illan, ja söi siellä päivällisen ja iltapalan.
Nykyajan kakarat eivät syö edes synttäreillä, aina jää jäätelöt ja kaikki tarjottavat yli.
eikä limsat, nykyajan lapset ovat täynnä sokeria ihan tavallisenakin päivänä.
Tiedän alakouluikäisiä lapsia veljeni naapurustossa (näen heitä aina veljen lasten synttäreillä ja muissa pippaloissa), jotka esim. vievät kokonaisen sipsikulhon mennessään jonnekin pihan perukoille, tunkevat karkkia taskut pullolleen ja seisovat tuulihattulautasen ääressä ja syövät ne siitä yhtäperää pois, ennen kuin on edes aloitettu kahvittelu. Yleensä siis on talo täynnä, sukulaisia kauempaakin tulleita, ikäjakauma 2-85-v. Ja nämä naapuriperheet siis siellä myös. Eivät ole mitään köyhälistöä, jotka eivät muuten saisi koskaan mitään herkkuja. Veljeni vaimo aina kiroaa minulle niitä lapsia, mutta täytyyhän heidät kutsua naapurisovun takia ja koska lapset ovat veljenlasteni ystäviä.
Kuulostaa ihan normaalilta kasvavan 9 v. pojan syömiseltä. Ap:n omat lapset taitavat olla aika pieniruokaisia.
Itselläni on myös pieniruokaiset lapset, etenkin 9 v. poika. Mutta olen tottunut siihen, että samanikäiset kaverit syövät paljon, paljon enemmän esim. kolme leipää ja kaikkien leipien päällä kaksi palaa makkaraa, enkä pidä sitä ollenkaan "tolkuttomana" syömisenä. Nämä kaverit ovat kuitenkin yli päätä pidempiä omaa poikaani, joka kasvaa -2 käyrällä.
Ap:lle vielä neuvoksi, että jos teillä on nyt rahasta tiukkaa, niin ei kannata kutsua 9 v. poikia ruokailemaan. He saattavat syödä jääkaapin tyhjäksi.
Me annamme aina kaikille vieraille ruokaa. Eilen meillä oli kylässä eräs poika (9 v), joka söi ensin päivällisen ja sitten vielä juuri ennen lähtöään iltapalan. Laittoi leivän päälle 3 kinkkua. Sanoin, että meillä leivän päälle laitetaan vain 1 kinkun pala. Totteli, mutta nappasi vielä syötyään rasiasta 1 kinkun palan. Hämmästyin, enkä sitten osannut siihen edes reagoida. Täytynee vähän laittaa sääntöjä pikkuruokailijoille.
Miksi ihmeessä annoit iltapalaa, kun jo söi päivällisen?
Ihan tosissani kysyn. Yleensä lapset syövät iltapalansa omassa kodissaan, ja olit jo vieraanvarainen ja tarjosit ruoan.
Meilläkin usein kylässä 9-vuotiaita poikia ja he syövät lähes poikkeuksetta paljon! Kasvava lapsi tarvitsee ruokaa ja jos sitä vapaaehtoisesti tarjoat niin naurettavaa nipottaa jostain kinkkusiivusta.
Jos raha on tiukassa niin tee voileivät valmiiksi.
tätäkään ongelmaa ei ole,kun lapsilla ei ole kavereita!!
antaisin vaikka kolkytä palaa kinkkua,jos lapsilla olisi ystäviä! :(
niitä kavereita kun ei voi ostaa..