Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkukylien kostomentaliteetti

Vierailija
15.09.2012 |

Kellään kokemusta?

Ihan pienikin kateus riittää, että toisten elämää halutaan hankaloittaa.

Jos sinulla menee liian hyvin, niin sinulle halutaan olla joka välissä antamassa joku ihme opetus.

Huh miten sairasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Sen sijaan kaupungin keskustassa oli jatkuva riita naapurin kanssa siitä, miten autopaikalle pitää ajaa.

Eli jos koet muiden kateutta, ei sitä todennäköisesti ole olemassakaan. Luulet normaalia elämää kateudeksi, koska sinua ei koko ajan ihailla.

Vierailija
2/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Sen sijaan kaupungin keskustassa oli jatkuva riita naapurin kanssa siitä, miten autopaikalle pitää ajaa.

Eli jos koet muiden kateutta, ei sitä todennäköisesti ole olemassakaan. Luulet normaalia elämää kateudeksi, koska sinua ei koko ajan ihailla.

Itseasiassa ei ole minusta kyse ollenkaan. Olen vain sivusta seurannut kun eräälle paikkakuntalaiselle tehdään koko ajan jotakin pientä kiusaa. Olen päätellyt, että johtuu kateudesta. On aika hyvässä työssä ja suosittu työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävinään toisista kaiken, vaikkei jokaikinen ihmisnuppi todellisuudessa ole varusteltu samoilla ajatuksilla, samoilla tavoitteilla, samoilla unelmilla, kokemuksilla jne. Kun on pienet piirit (olen itse pienestä kylästä kotoisin), on suuret puheet juuri niistä ihmisistä, jotka tiedetään. Mutta kaikenkattavaa ystävyyttä, solidaarisuutta, ymmärrystä ja avunantoa on helppo saada hädän tullen - ja muutenkin, kunhan jotenkin "sulautuu" yhteisöön. Se voi kestää erilaisuuttakin, mutta ei outoutta. Se etsii etsimistään, mutta ei pelkästään pilkatakseen ja juoruillakseen, vaan ollakseen myös itse olemassa hyväksyttynä.

Vierailija
4/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävinään toisista kaiken, vaikkei jokaikinen ihmisnuppi todellisuudessa ole varusteltu samoilla ajatuksilla, samoilla tavoitteilla, samoilla unelmilla, kokemuksilla jne. Kun on pienet piirit (olen itse pienestä kylästä kotoisin), on suuret puheet juuri niistä ihmisistä, jotka tiedetään. Mutta kaikenkattavaa ystävyyttä, solidaarisuutta, ymmärrystä ja avunantoa on helppo saada hädän tullen - ja muutenkin, kunhan jotenkin "sulautuu" yhteisöön. Se voi kestää erilaisuuttakin, mutta ei outoutta. Se etsii etsimistään, mutta ei pelkästään pilkatakseen ja juoruillakseen, vaan ollakseen myös itse olemassa hyväksyttynä.

Enpä ole tuohon solidaarisuuteen paljon törmännyt. Ehkä pariin mukavaan. Loput on sitten sitä itteensä.

Vierailija
5/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Sen sijaan kaupungin keskustassa oli jatkuva riita naapurin kanssa siitä, miten autopaikalle pitää ajaa. Eli jos koet muiden kateutta, ei sitä todennäköisesti ole olemassakaan. Luulet normaalia elämää kateudeksi, koska sinua ei koko ajan ihailla.

Itseasiassa ei ole minusta kyse ollenkaan. Olen vain sivusta seurannut kun eräälle paikkakuntalaiselle tehdään koko ajan jotakin pientä kiusaa. Olen päätellyt, että johtuu kateudesta. On aika hyvässä työssä ja suosittu työpaikalla.

Nuo pikkupaikkakuntien "kiusatut" ovat pääsääntöisesti niitä, jotka itse tekevät muiden elämän hankalaksi ja sitten silmät pyöreinä ihmettelevät, että "enhän minä". Se "kiusaaminen" kun on sitä, että ei tulla ilmaiseksi luomaan lumia pihatieltä, ei ilmaiseksi korjata autoa, ei anneta kaupasta kaljaa laskulle, ei hyväksytä sitä, että lapsi pääsee ohi jonon johonkin harrastukseen jne.

Vierailija
6/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. erään työpaikan työntekijä sai potkut. Potkut saaneen tytär oli töissä työpaikassa, jossa oli töissä taas tämän potkut antaneen työnantajan ystävä.

Arvaatte varmaan kuka sai seuraavaksi potkut?

Myös ls-ilmoituksia tehdään tiuhaan. Ihan tyyliin siitä, että on kuullut jonku juoruilevan, että siinä ja siinä perheessä on alkoholisti-isä.

Vierailija
7/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät toisten elämän "hankalaksi" huomauttamalla jostakin mikä tehdään väärin.

Esim. joku toteaa, että on väärin kun tuo yksi tulee aina myöhässä töihin ja me muut ajoissa.

Saapi heti hankalan maineen ja joutuu kiusatuksi.

Pitäisi vain ummistaa silmät kaikelta ja olla huomauttamatta mistään. Vaikka hakkaisivat lapsiaan joka päivä.

Vierailija
8/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää olla kepulainen. Jos olet vaikka, hui kauhistus, vasemmistolainen, niin se riittää siihen että olet epätoivottu ihminen ja koko koneisto käännetään sua vastaan. Vaikeuksia tulee kunnanhallinnossa, se mikä kepukavereilta menee hetkessä läpi ei sulta luonnistu vaan joka pikkuseikkaan pitää olla paperi ja lupa. Asioita hidastellaan ihan tahallaan. Lapset on koulussa toisen luokan kansalaisia.

Ja kyse ei ole siitä että kiusattu muka kiusaisi muita, ei todellakaan. Kiusatun ei tarvi tehdä mitään, riittää että on olemassa. Riittää että olet hiukan erilainen kuin muut, vaikkei tekisi niille muille ikinä mitään pahaa.

Siksi mä sydämestäni toivoisin että kepu menettäisi mahdollisimman monta kuntaa tulevissa vaaleissa. Kepulaiset ovat tässä touhussa kaikkein pahimpia. Oma yksikkönsä joka vainoaa surutta muita vähemmistöjä. Kun sinne kuntiin pääsis muitakin niin ehkä se touhu vähän muuttuisi ja tää kepukaveruus murtuis.

Vierailija
9/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää olla kepulainen. Jos olet vaikka, hui kauhistus, vasemmistolainen, niin se riittää siihen että olet epätoivottu ihminen ja koko koneisto käännetään sua vastaan. Vaikeuksia tulee kunnanhallinnossa, se mikä kepukavereilta menee hetkessä läpi ei sulta luonnistu vaan joka pikkuseikkaan pitää olla paperi ja lupa. Asioita hidastellaan ihan tahallaan. Lapset on koulussa toisen luokan kansalaisia.

Ja kyse ei ole siitä että kiusattu muka kiusaisi muita, ei todellakaan. Kiusatun ei tarvi tehdä mitään, riittää että on olemassa. Riittää että olet hiukan erilainen kuin muut, vaikkei tekisi niille muille ikinä mitään pahaa.

Siksi mä sydämestäni toivoisin että kepu menettäisi mahdollisimman monta kuntaa tulevissa vaaleissa. Kepulaiset ovat tässä touhussa kaikkein pahimpia. Oma yksikkönsä joka vainoaa surutta muita vähemmistöjä. Kun sinne kuntiin pääsis muitakin niin ehkä se touhu vähän muuttuisi ja tää kepukaveruus murtuis.

Vierailija
10/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla toisen tietä auraamaan vaikka aurataan naapurin tie.Rahasta ei ole kiinni. Ei vaan "ehditä"kun on tärkeepääkin hommaa vaikka tietää että kukaan toinen ei voi pitkien etäisyyksien vuoksi tulla auraamaan.

Pikkupaikkakunnillaklikki sopii kaikki asiat keskenään ja on niin demokraattisia kunnanvaltuustossa. Joka ei kuulu klikkiin savustetaan muuttamaan pois.

Pikkupaikkakunnilla eianneta rakennuslupaa kuin klikin jäsenille. Toinen tekee kaksi omakotitaloa samassa ajassa kuin toinen ei saa lupaa halkovajaan.

Kannatan kuntauudistusta. Mielestäni kaikki pikkukylät ja kunnat tulisi liittää suuriin kauunkeihin jossa asiat pätetään demokrattisesti.

Vierailija
11/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta aiheesta sikäli että eräs ystäväni oli todella yltiö kokoomuslainen koska kunnassa se oli vallassa oleva puolue. Kun voimasuhteet vaihtuivat suuri osa kokoomuslaisista siirtyi sosialisteihin koska kaikki hyvä ja etuisuudet olivatkin nyt sosialistien takana. Itse en äänestä ikinä ketään juuri tästä syystä. Samaa hyvä veli verkostoa kaikki.

Vierailija
12/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla toisen tietä auraamaan vaikka aurataan naapurin tie.Rahasta ei ole kiinni. Ei vaan "ehditä"kun on tärkeepääkin hommaa vaikka tietää että kukaan toinen ei voi pitkien etäisyyksien vuoksi tulla auraamaan.

Pikkupaikkakunnillaklikki sopii kaikki asiat keskenään ja on niin demokraattisia kunnanvaltuustossa. Joka ei kuulu klikkiin savustetaan muuttamaan pois.

Pikkupaikkakunnilla eianneta rakennuslupaa kuin klikin jäsenille. Toinen tekee kaksi omakotitaloa samassa ajassa kuin toinen ei saa lupaa halkovajaan.

Kannatan kuntauudistusta. Mielestäni kaikki pikkukylät ja kunnat tulisi liittää suuriin kauunkeihin jossa asiat pätetään demokrattisesti.

Paskanpuhunnalla myös vaikeutetaan tavallisten työntekijöiden työtä. Jos et miellytä tai tunnet vääriä henkilöitä, etenemisesi pysäytetään. Jokainen työpaikka on täynnä pikkunilkkejä, jotka ovat ottaneet elämäntehväkseen jonkun inhoamansa henkilön elämän tuhoamisen. Siinä sivussa saavat osansa tuon henkilön perhe lapsia myöten.

Vierailija
13/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanpuhunnalla myös vaikeutetaan tavallisten työntekijöiden työtä. Jos et miellytä tai tunnet vääriä henkilöitä, etenemisesi pysäytetään. Jokainen työpaikka on täynnä pikkunilkkejä, jotka ovat ottaneet elämäntehväkseen jonkun inhoamansa henkilön elämän tuhoamisen. Siinä sivussa saavat osansa tuon henkilön perhe lapsia myöten.

jonku mun tutun firmaan tai tarviivat multa apua. Kyllä kosto on sitten suloista. Muaaahahahahhaa!

Vierailija
14/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiusatut ovat näitä, jotka olettavat elämässään saavansa kaiken ilmaiseksi tai joku muu tekee sen heidän puolestaan. Tuskin kukaan kadehtii heiltä yhtään mitään, mutta itse luulevat niin. Muut eivät vain viitsi katsella ainaisia hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
15/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiusatut ovat näitä, jotka olettavat elämässään saavansa kaiken ilmaiseksi tai joku muu tekee sen heidän puolestaan. Tuskin kukaan kadehtii heiltä yhtään mitään, mutta itse luulevat niin. Muut eivät vain viitsi katsella ainaisia hyväksikäyttäjiä.

Sellaista asiaa ei olekaan kuin "ilmainen". Ilmaisestakin joutuu aina jollakin tavalla maksamaan.

Mistä tiedät ettei ole hyväksikäytetty myös?

Meitä on hyväksikäytetty paljon. Käänsimme kelkkaa ja aloimme vaatia oikeuksia. Esim. kunnon palkkaa, työaikoja jne. Heti muuttui kohtelu huonoon suuntaan.

Vierailija
16/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla toisen tietä auraamaan vaikka aurataan naapurin tie.Rahasta ei ole kiinni. Ei vaan "ehditä"kun on tärkeepääkin hommaa vaikka tietää että kukaan toinen ei voi pitkien etäisyyksien vuoksi tulla auraamaan. Pikkupaikkakunnillaklikki sopii kaikki asiat keskenään ja on niin demokraattisia kunnanvaltuustossa. Joka ei kuulu klikkiin savustetaan muuttamaan pois. Pikkupaikkakunnilla eianneta rakennuslupaa kuin klikin jäsenille. Toinen tekee kaksi omakotitaloa samassa ajassa kuin toinen ei saa lupaa halkovajaan. Kannatan kuntauudistusta. Mielestäni kaikki pikkukylät ja kunnat tulisi liittää suuriin kauunkeihin jossa asiat pätetään demokrattisesti.

saat rahalla haluamasi? Eli eniten maksava saa rakennusluvan ohi systeemin, eniten maksava saa viereisestä tontista puiston, vaikka kaavan mukaan se on omakotitontti, eniten maksavat saa lapsensa haluamaansa kouluun (ja kyydinkin kaupanpäälle) jne.

Kuntauudistuksen ansiosta hyväveli-systeemi muuttuu ankaran vasemmistolaiseksi, jossa sosialismi toimii neukkumeiningillä.

Vierailija
17/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Sen sijaan kaupungin keskustassa oli jatkuva riita naapurin kanssa siitä, miten autopaikalle pitää ajaa. Eli jos koet muiden kateutta, ei sitä todennäköisesti ole olemassakaan. Luulet normaalia elämää kateudeksi, koska sinua ei koko ajan ihailla.

Nuo pikkupaikkakuntien "kiusatut" ovat pääsääntöisesti niitä, jotka itse tekevät muiden elämän hankalaksi ja sitten silmät pyöreinä ihmettelevät, että "enhän minä". Se "kiusaaminen" kun on sitä, että ei tulla ilmaiseksi luomaan lumia pihatieltä, ei ilmaiseksi korjata autoa, ei anneta kaupasta kaljaa laskulle, ei hyväksytä sitä, että lapsi pääsee ohi jonon johonkin harrastukseen jne.

Yleensä nämä kiusatut ovat niitä, jotka olettavat saavansa kaiken ilmaiseksi tai joku muu hoitaa hommat heidän puolestaan. Tuskin kukaan heitä oikeasti kadehtii, itse vain luulevat niin. Muut eivät vain oikeasti viitsi katsella näitä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
18/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kiusatut ovat niitä, jotka olettavat saavansa kaiken ilmaiseksi tai joku muu hoitaa hommat heidän puolestaan. Tuskin kukaan heitä oikeasti kadehtii, itse vain luulevat niin. Muut eivät vain oikeasti viitsi katsella näitä hyväksikäyttäjiä.

Taidat olla vain kade :)

Vierailija
19/19 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että eniten rakennusluasta maksava saa luvan.

Kyllä isoissa kaupungeissa ollaan kaikkein tasa-arvoisempia. Itselläi on kokemusta pikkukylästä ja isosta kaupungista.

Pienet kunnat vaan pelkäävät kuntauudistusta koska vuosikymmenien klikit murtuvat kun päätäntävalta siirtyykin tuntemattomille ihmisille. Lisäksi suurissa kaupungeissa kaavoitusasioita käsittelee huippuammattilaiset eivätkä mitkään kunnnvaltuuston kateelliset maajussit joille naapurin rakennushankkeen estäminen on elämän ja kuoleman kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi