Onko 22 vuotias mielestäsi aikuinen?
Kommentit (7)
ja se jälkeen ihmisen aivot alkavat olemaan aikuisen aivot ja pystyy tekemään järkeviä päätöksiä
tuossa iässä naimisissa, yhden lapsen äiti, kirjoitin gradua, omistuasunnossa (tuohon aikaan kyllä melko velkaisessa) asusteltiin.
Jos mun aivot eivät olleet tuohon ikään mennessä vielä täysin kehittyneet, niin hyvin niillä pärjäsi jo tuolloin ja jos ovat kehittyneet sittemmin vielä niin aina vaan parempi, en laita pahakseni ;D
siinä vaihees mulla esmes on ammatti, käyn vakityössä, en tarvitse yhtään taloudellista tukea vanhemmilta, enkä henkistäkään tukea enää oikeastaan koska olen jo kauan sitten itsenäistynyt.
Kyl musta ihminen on ihan aikuinen kun huolehtii kokonaan kaikista raha-asioista itse, ei kysele jatkuvasti neuvoo vanhemmiltaan miten josain asias toimia, on ammatti ja ehkä perhekin jo perustettu.
t. 21v joka valmistuu keväällä. periaattes koe jo itseni aikuiseksi, mut hiukan tarviin opintojen takia taloudellista tukea välil vanhemmilta, joten siltä osin pitää odottaa vajaa vuosi vielä.
Henkisesti koen jo täysin itsenäistyneeni, omillani olen asunu jo 2½vuotta.
mutta toiasia on, että totta ihmeessä yli 20-vuotias ihminen on aikuinen. Itselläni on sen ikäinen poika, joka asuu omillaan, opiskelee ja hoitaa itsenäisesti omat asiansa. Kyllä minä kaikille sanon, että minulla on aikuinen poika :)
Itsekin olin tuossa iässä ollut jo pitkään äiti.
Oikeastaa aika outo kysymys.
mä tulin äidiksi 22 -vuotiaana, joten en mä nyt mielestäni ihan teini enää ollut. Tosin tämäkin riippuu ihan ihmisestä, on mulla samanikäisiä kavereita joita ei todella vielä voisi aikuisiksi sanoa. Toiset on aikuisia jo parikymppisinä, toiset ei vielä 30 -vuotiaanakaan.
Aikuiseksi kasvetaan elämän kokemuksien karttuessa.
22v ei ole vielä elämästä kokemusta.