Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa näyttää hyvältä?

Vierailija
14.09.2012 |

Olen ennen ollut aika laiska ulkonäköni suhteen. Ihan perussiisti olen ollut, mutta en "pakollista" enempää ole itseäni laittanut.

Vähän aikaa sitten intouduin leikkauttamaan hiukseni muotoon joka vaatii laittamista. Löysin itselleni sopivia meikkejä ja vihdoinkin olen onnistunut ostamaan tyylikkäitä vaatteita (jotka siis vaativat silittämistä).

Olen saanut uudesta tyylistäni huomattavan paljon kehuja. Jopa ei-niin-läheiset työkaverit ovat kehuneet hiuksiani, kenkiäni, jakkujani ja yleistä tyylitajuani (heh).

Nuo kehut tuntuvat tietenkin ihanilta, mutta toisaalta saavat ajattelemaan että ennen minua on varmaan pidetty ihan kamalana. Tyylini tuo myös itsetuntoa. Olen varmasti nykyään vakuuttavamman oloinen haastavassa työssäni kuin ennen.

Mutta, mutta... Kun ei millään jaksaisi. Olisi niin helppoa vetäistä vaan silittämättä siisti neule ja farkut jalkaan. Tennareissa olisi niin paljon kivempi löntystellä kuin korkkareissa. Ja ne hiukset ja meikki. Sen 10 min voisi käyttää johonkin muuhunkin, vaikka lehden lukuun ;) .

Miten ihmeessä sitä jaksaa näyttää hyvältä päivästä toiseen? En voi antaa itseni enää rötkähtää, mutta niin tekisi välillä mieli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-opettele tekemää ns. pikameikki, sen tekee nopsaan, mutta äyttää hyvältä. Älä kikkaile liikaa, vaan opettele meikki minkä teet vaikka silmät kiinni 5minuutissa ja on siisti.

-leikkauta hiuksiin malli, mikä sopii sinulle, MUTTA on helppo laittaa. Usein lyhyet hiukset vaativat enemmän laittoa mitä esim. polkka. Voit myös miettiä onko hiukset nätisti jos käyt aamulla suihkussa ja harjaat ja annat kuivua/kuivaat, vert. yön jälkeen, eli mieti milloin käyt suihkussa.

-osta siistejä vaatteita, ja VAIN noita. Kun kaapissa vain asiallisia vaatteita, olet aina siisti. Heitä rönttävaatteet pois, edullisestikin saa siistejä vaatteita. Ihan perusvaatteet saa "stailattua" laitetumman näkäiseksi, jos käytät esim. huiveja/koruja mitkä parantavat lookkia, ja muista, että kengät, takki ja laukku hyvät =siisti vaikutelma.

-laita ´kynnet, osta lakkaa mikä kestää hyvin, niin voit viikon olla huoliteltu. Olen huomannut että edulliset lakat kestävät yleensä paremmin mitä kalliimmat. Etsi se mikä kestää sinulla, niin kerta per viikko riittää ja kynnet aina siistit.

-hanki edustavat mutta mukavat vaatteet. Esim. yhtä mukavia kenkiä kuin tennarit löytyy, mutta siistimmän näköisinä. Korkkareita ei tarvitse pitää, vaihtoehtoja on muitakin kun tennarit vs. korkkarit.

Vierailija
2/12 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselllä on parempi ja itsevarmempi olo kun näyttää hyvältä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselllä on parempi ja itsevarmempi olo kun näyttää hyvältä :)

Vierailija
4/12 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain niin paljon paremman näköinen staili kuin joku korkkari-jakkupuku ja mukava:) Toki niin, että ne farkut ja tennarit ovat helvein laadukkaat ja hyvännäköiset. Ei siis mikää pissistyle kuitenkaan.

Vierailija
5/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti aina tai se pitäisi tulla takaraivosta, että itselllä on parempi ja itsevarmempi olo kun näyttää hyvältä :)

Kyllä sillä ulkonäöllä on vaikutusta. Tunnen oloni fiksummaksi kun olen siistimmän näköinen ja varmasti muutkin ajattelevat niin.

Ikäkin alkaa lähenemään neljääkymppiä, joten aikuismaisiin vaatteisiin on aiheellista siirtyä. Onneksi myös nykyään on rahaa niin että voi ostaa hyvän näköisiä kenkiä ja vaatteita. Pitää vaan päästä irti niistä Cittarista ostetuista "kun halvalla sai" vaatteista. Kengät on oikeastaan kivoja. Korkkareilla en tarkoita mitään piikkikorkoja, vaan esim. kävelykenkiä jokusen sentin koroilla. Tulee niistäkin ryhtiä asentoon. Enkä minä missään jakkupuvussa ole. Tai rento jakku+kapeat farkut+korkkarit tai sitten kotelomekko + neule on ollut ihan kiva vaatetus lähiaikoina (=luotettavat ihmiset kehuneet ja kyselleet vaatteiden ostopaikkoja).

Hiuset ja meikki ovat oikeasti helpot. Mutta kun on tottunut siihen että pitkät hiukset voi vaan kietaista soljella takaraivolle ja ta-daa, kampaus on valmis, niin se pieni puuhailu suoristusrauhdan kanssa tuntuu vaivalloiselta. Toisaalta tottumuksen myötä sekin on helpottunut.

Nyt tuli taas uutta intoa. Ehkä mä jaksan näyttää taas maanataina hyvältä kun viikonlopun olen tennareissa ja pinni (hui) päässä.

ap

Vierailija
6/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on arkipäivän ehdoton kohokohta aamun meikkihetki peilin edessä! Ai sitä tunnetta, kun saa levittää hyvältä tuoksuvaa meikkivoidetta, sitten poskipunaa...peittää tummat silmänaluset ja tehdä kunnon silmämeikki eyelinereineen.

Sitten katsoo peilistä (ainakin omasta mielestäni) hyvän näköinen nainen, joka on valmis päivän "taistoihin".

Ja vaatteiden valinta - itse suosin hameita, tunikoita ja värikkäitä sukkiksia sekä maltillisia korkokenkiä.

Vierailija
7/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on arkipäivän ehdoton kohokohta aamun meikkihetki peilin edessä!

Saatko meikata aamulla rauhassa?

Minusta kamalinta on se, että yrittää sutia aamulla naamaansa kuntoon ja samalla yrittää saada lapsia valmiiksi päiväkotiin. Luonnollisesti lapset saavat aikaan mahtavan riidan eikä vaatteiden pukeminen kiinnosta heitä yhtään.

Eli meikkaaminen kiireessä lasten kiljuessa vieressä on aivan helvetillistä.

Vierailija
8/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi saan meikata kaikessa rauhassa. Voisitko herätä niin aikaisin, että ehdit laittaa itsesi kuntoon, ennen kuin lapset heräävät?

Tai meikkaat vasta töissä?

Vierailija
9/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nautin siitä. Haluan, että kun lähden ovesta ulos, on aina mukava olla. Itselleni tulee parempi olo ja on paljon energisempi olla.

Kyllä mä kaupassa käyn joskus ilman meikkiä jne, mutta esim tänään olin lähdössä kaupungille lasten kanssa ja mietin, jaksanko pestä hiukset vai en. Päädyin pesemään ja föönaamaan, vaikka en olisi millään viitsinyt. Laitoin päälle pillifarkut ja mustan jakun, kiilakorkonilkkurit ja kivan ohuen laskeutuvan topin alle. Meikkasin kulmat, laitoin sävyttävää päiveävoidetta, aurinkopuuteria ja poskipunaa sekä ripsaria. Oli mukavampi olla heti, kuin jos olisin laittanut hiukset kiinni. Hymyilin ihmisille ja mulle hymyiltiin takaisin, oli positiivinen mieliala.

Auttaisiko jaksamaan, kun pidät mielessäsi aina sen hyvän fiiliksen joka tulee, kun lähtee kivan näköisenä ulos? Mä haluan aina, että mun päivä on peruspositiivinen ja mulla on hauskaa!

MIetin aina, että haluan olla naisellinen, muutakin kuin äiti ja näyttää hyvältä. Jostain on tingittävä ja kun on laittauduttava, ei ole aikaa lukea lehteä. Olen tehnyt laittautumisesta ihan yhtä tärkeän asian kuin ruoan laitosta tai pyykin pesusta. Se vaan KUULUU osaksi arkea :)

Vierailija
10/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nautin siitä. Haluan, että kun lähden ovesta ulos, on aina mukava olla. Itselleni tulee parempi olo ja on paljon energisempi olla.

Kyllä mä kaupassa käyn joskus ilman meikkiä jne, mutta esim tänään olin lähdössä kaupungille lasten kanssa ja mietin, jaksanko pestä hiukset vai en. Päädyin pesemään ja föönaamaan, vaikka en olisi millään viitsinyt. Laitoin päälle pillifarkut ja mustan jakun, kiilakorkonilkkurit ja kivan ohuen laskeutuvan topin alle. Meikkasin kulmat, laitoin sävyttävää päiveävoidetta, aurinkopuuteria ja poskipunaa sekä ripsaria. Oli mukavampi olla heti, kuin jos olisin laittanut hiukset kiinni. Hymyilin ihmisille ja mulle hymyiltiin takaisin, oli positiivinen mieliala.

Auttaisiko jaksamaan, kun pidät mielessäsi aina sen hyvän fiiliksen joka tulee, kun lähtee kivan näköisenä ulos? Mä haluan aina, että mun päivä on peruspositiivinen ja mulla on hauskaa!

MIetin aina, että haluan olla naisellinen, muutakin kuin äiti ja näyttää hyvältä. Jostain on tingittävä ja kun on laittauduttava, ei ole aikaa lukea lehteä. Olen tehnyt laittautumisesta ihan yhtä tärkeän asian kuin ruoan laitosta tai pyykin pesusta. Se vaan KUULUU osaksi arkea :)

Herään aamulla ajoissa ja pidän huolen, että lapsetkin heräävät. Kyse on ajanhallinnasta. Laitan lapsille pöytään valmiiksi aamiaisen ja menen suihkuun. Katsovat pikku kakkosta ja annan sohvalle edellisiltana valmiiksi heille valitsemani vaatteet, jotka pukevat päälleen. Huutelen välillä, että kohta mennään.

Meillä sujuu aamu ihan hyvin. On aina sujunut lasten ikään katsomatta. Juon usein aamukahvin samalla kun meikkaan ja kannan aamupuuron kylppäriin pesukoneen päälle ja syön samalla.

jossain kohtaa huutelen, että telkkari kiinni ja ulkovaatteet päälle ja sitten mennään. Mulla on villit pojat, 3 kpl ja ihan itsestään selvyys, että äiti laittautuu ja äiti päättää milloin mennään. Esivalmistelut ja ajanhallinta :)

Vierailija
11/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi saan meikata kaikessa rauhassa. Voisitko herätä niin aikaisin, että ehdit laittaa itsesi kuntoon, ennen kuin lapset heräävät?

Tai meikkaat vasta töissä?

Lapset heräävät siihen kun minä herään. En todellakaan haluaisi että he heräävät klo 6 kun päiväkotiin lähtö on vasta klo 7.45. Mutta joka tapauksessa heräävät tuolloin riitelemään väsyneinä.

Töissä voisi periaatteessa meikata ja joskus meikkaankin. Joskus ajan suoraan palaveriin ilman työhuoneessa käymistä, jolloin pitää olla naama kunnossa jo ennen lähtöä.

8

Vierailija
12/12 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset hiukset sinulla on ja pesetkö ne joka päivä? Entä miten pukeudut? Kuin usein käyt kampaajalla?

t:eräs joka kaipaa juuri hius ja pukeutumis vinkkejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi