Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on vanhoillislestadiolaiset sanonnat ja sanat -ketju

Vierailija
14.09.2012 |

Aloitan tietysti fraasilla: Jumalan Terve!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa siis heille yksinomaan vl:iä.

Vierailija
2/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom. muut ei ole niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hakomaja yrttitarhassa

-Jumalan sana tuomitsee, emme me

-Ovet katua vasten suljetaan

Vierailija
4/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee arvata keiden taskussa ne on ;)

Vierailija
5/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ripsivärin käyttäjät

Vierailija
6/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukulat

Vierailija
7/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hakomaja yrttitarhassa

-Jumalan sana tuomitsee, emme me

-Ovet katua vasten suljetaan

Mitä tuo hakomaja yrttitarhassa tarkoittaa?

Vierailija
8/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lapsenraiskausjutuissa, osoittaa heille vain sen, että he todella ovat jumalan valittu kansa, koska heitä pilkataan!!

Vierailija
9/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lapsenraiskausjutuissa, osoittaa heille vain sen, että he todella ovat jumalan valittu kansa, koska heitä pilkataan!!

Noh, jos tuo jumalan valittu kansa nyt kelpaisi sanonnaksi.

Vierailija
10/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juutalaiset, ei vanhoillislestadiolaiset tai muutkaan kristityt.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä ketju on erittäin halveksittava. En ymmärrä miksi tällaista pitää edes pohtia.

Vierailija
11/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eri ryhmien ulkopuolisille erikoiset sanat ja sanonnat ovat mielenkiintoisia! Aloitin tämän ketjun, kun olen vl-taustaisena huomannut, että "maailman lapset" (!), jollainen itsekin nykyään olen, eivät ole monista sanonnoista kuulleetkaan.

Ap

Vierailija
12/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juutalaiset, ei vanhoillislestadiolaiset tai muutkaan kristityt.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä ketju on erittäin halveksittava. En ymmärrä miksi tällaista pitää edes pohtia.

Pohditaanhan täällä välillä esim. jonkun porukan ammattisanastoa tms. Ja ammatti ja uskonlahko, molemmat ovat ihmisen itse valitsemia asioita, pitää kestää kritiikki!

Vierailija
13/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä tosiaan oo kehittävämpää puuhaa, naurettavia! :D mielenkiintosta kyllä lukia mitä sanoja tähän tulee.. ite en oo koskaan kuullu mitään synnin veri ruskeaa vaikka oon uskovainen..:D

Vierailija
14/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän omantunnon liitto, Jolla ei ole seurakunta äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa

Vierailija
15/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armosta osaton = epäuskoinen = ei vl.

"Olen tullut tänne kiusatulla ja turmeltuneella mielellä, saanko uskoa kaikki synnit, epäilykset ja kiusaukset anteeksi?" (Lähes kaikki puhuja kysyvät näin saarnansa aikana). Seurakunta vastaa:"Jeesuksen nimessä ja veressä." Puhujaveli sanoo:"Tahdon uskoa yhdessä teidän kanssanne". Tää tullut tutuksi, koska toistuu lähes joka kerta seurapuheessa.

Vierailija
16/41 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoa lapsen lailla=ei saa käyttää omia aivoja ja yrittää ymmärtää järjellä, täytyy vain uskoa kuin lapsi vanhempiaan.

Lapset ovat lainassa Jumalalta.

Taivastie.

On yhtä vaikea pysyä kaidalla polulla (taivastiellä, elää vl:ten tavoin) kuin kamelin mennä neulan silmästä läpi.

Vierailija
17/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sitten huumediileri tai uskonlahko

Vierailija
20/41 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitis joutuu helvettiin kun..." - alkuiset on vl-sanontana jotenkin jo äidinmaidossa imetty. Paikkakunnasta riippumatta sellaiset just puhumaan oppineet tulevat räkättämään isommillekin lapsille, tätä, perään lisäten mm. hiusten värjäyksen, huulipunan käytön, pyykinpesukoneen jos se on sivusta täytettävä... Eihän sellainen alta kouluikäinen edes tajua uskonnosta mitään, ja samaa laulua ne renkuttaa joka puolella... Säälittävää.

Mikä ihmeen vika on sivusta täytettävässä pyykinpesukoneessa? :O Tuskin Jeesus ainakaan voi sellaista pitää syntinä, kun eihän siihen aikaan tiedetty mitään pesukoneista.

Pyykinpesukone ei saanut olla sivusta täytettävä, koska lasisen luukun läpi olisi saattanut nähdä alusvaatteet pyörimässä ja se taas olisi voinut johdattaa ajatukset syntisille teille.

Telkkarikin oli kielletty, mutta piruuttaan kokeilivat laittaa uutiset päälle. Pikku hiljaa kiikkustuoli lakkasi kiikkumasta ja pää kääntyi kohti tv:tä, säätiedotuksen katsoi jo normaalisti.

Omat syntymäpäivät tämä vanha kanttura kuvautti videokameralla jälkipolvia varten talteen. Tämä siis joskus -90 luvun paikkeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi