reissumies täytetyt leivät; hinta 4 euroa !!!!!!!!!
Kyllä taas tyypillinen *suomalainen hinta*... Täytetty reissari ja hinta lähes 4 euroa.
KUKA ostaa tuollaisen ylihinnoitellun leivän, kysynpä vaan...
Eines 4 euroa....
Kommentit (59)
Saksassa palkat suomea korkeammat, bensa maksaa saman verran....sähkö samoin
Ei pidä paikkaansa. Saksassa asuvana tiedän, että Suomessa palkat ovat korkeammat kuin täällä. Lähtisikö Suomessa esim. sairaanhoitaja tekemään 40 tunnin viikkoa 2000€ bruttona?
älä päde asioilla joita et ymmärrä
Saman sanoisin sinulle!
saksalaisten insinöörien palkka on 30 % korkeampi kuin suomalaisten- vähintään. Ja tämä on fakta.
Ja jos tuo reissarin hinta on 4 e olen äärimmäisen järkyttynyt taas yhdestä törkeästä rahastuksesta. Tuon kämäisen leivän tekeminen ja kaikki kulut kauppaan saakka ovay noin 60 senttiä. Ja tämäkin on fakta
Kun olen jossain reissutyössä (metsä) keskellä Kainuuta esim., ja ainoa paikka josta saa eväät on huoltis! Ihan turha huudella jostain Stockasta ja Subwaysta - voisi muistaa, ettäse Hki on vain yksi pieni alue tässä isossa maassa. :)
mitä tuollainen läpyskä maksaa, mut kuka sellaista syö?? Haloo!!! Vanhaa leipää, YÖK!
Mies osti ison kolmoskaljan joka maksoi 6,40.
Oli siis mielestäni törkeän kallista vettä!
Siis molemmat puolet, eli yhteensä 14 viipaletta? Ja runsaat täytteet päälle. Puuh, mahtaa miehellä olla kokoa, vai onko tuo ainoa ateria mitä koko päivänä syö?
No, itse en ole noita leipiä ostanut mutta voisin hyvinkin kuvitella jossain tilanteessa ostavani. Siis esimerkiksi töihin lounaaksi, jos ei olisi kylmäsäilytysmahdollisuutta. Tai vaikka junaevääksi. Tai kesäiselle ex tempore -piknikille. Kyllä tuo huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin lounas Helsingin keskustassa, joka ravintolassa syöden lähes poikkeuksetta maksaa n. 9+ euroa.
Ja tosiaan, älkää ostako jos koette kalliiksi. Niin simppeliä se on, ihan todella.
Jos meillä mies ostaisi joka päivälle sen 7 leipää jotka tekee evääksi tulisi päivälle hintaa 28€! LEIVÄSTÄ!
Voitte järkyttyä!
Jotkut ehtii ja toiset ei, kaikilla kuitenkin käytössä sama 24h/vrk.
Kun on mieletön kiire enkä jaksa tehdä itse, ja rahasta ei ole pulaa, ajasta kyllä...
Meneehän tuon eineksen ostamiseenkin aikaa. Maalaiset ei taaskaan tajua....
Atrian kolmioleipä maksaa 1.80 e ja siinä on kolme leipää ja kaksi täytettyä "väliä". reissarissa on kaksi leipää ja 5 mm täyte. Hinta 4 e
Joskus kun esim. lähdetään keikalle klo 24 ja ajetaan koko yö, niin aamulla huoltoaseman kaupasta ostaa mielellään leivän, oli ylihintaista tai ei.
Eihän sitä reissaria ole pakko ostaa.. Jättää vain ostamatta ja siinä se. Ruotsissa käydessäni en ole lainkaan huomannut halvempaa hintatasoa, mutta Saksassa kyllä. Näppituntumalla Ruotsissa tuntui, että aika samanlainen hintataso.
pitäisikö sen valmiin leivän maksaa vähemmän kuin sen raaka-aineet? vai pitäisikö työlle ja muille ylimääräisille kuluille tulla se kate jostain 10 sentin lisästä?
ei sitä tarvi ostaa. joo ja täällä maailmalla tuo olis mun mielestä halpa, että riippuu ihan missä päin tätä palloa tallaa.
Eihän sitä reissaria ole pakko ostaa.. Jättää vain ostamatta ja siinä se. Ruotsissa käydessäni en ole lainkaan huomannut halvempaa hintatasoa, mutta Saksassa kyllä. Näppituntumalla Ruotsissa tuntui, että aika samanlainen hintataso.
me reissataan ruotsissa joka kesä, koska siellä on paljon halvempaa- ruoka ja palvelut.
Haaparannan ICA:ssa tuo Reissari maksaa 15 kruunua eli noin 1.70 euroa
Milläs tämän selität ? Ruotsiin on halvempaa viedä kuin suomeen ?
Olette idiootteja jos maksatte ..
itsekkin hintaa kauhistelin mutta otimpa silti kun ei oikein ollut vaihtoehtoja. Pelkät kalliit lähikaupat auki, muutama eines vaihtoehto joista mikään ei kummoinen mutta kallis kyllä. Töihin piti jotain evästä saada eikä tehnyt mieli mitään niistä valmisaterioista.
Eipä tuo kummoisen makuinenkaan ollut, mutta näin näitä varmaan juuri menee kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa.
ja taas suomalainen rahastus *nauraa*
Suomessahan tehtaanmyymälöissä ja outlet-myymälöissä hinnat ovat jopa Stokkaa kalliimpia, esimerkkinä Oulun Kaakkurinkulma Iittalan Outlet- kakkoslaatua ykköslaadun hinnalla..
Toisaalta, jos on hirveä nälkä kaupassa ja tarvii jotain suupalaa samantein, niin siitä täytyy maksaa. Valitettavan paljon. Voisin itse hakea esim. kesken työpäivän, jos ei ole aikaa syödä kunnolla ja ei olisi eväitä mukana.
pitäisikö sen valmiin leivän maksaa vähemmän kuin sen raaka-aineet? vai pitäisikö työlle ja muille ylimääräisille kuluille tulla se kate jostain 10 sentin lisästä? ei sitä tarvi ostaa. joo ja täällä maailmalla tuo olis mun mielestä halpa, että riippuu ihan missä päin tätä palloa tallaa.
Vähemmän kuin raaka-aineet ???????
Juurihan kerrottiin että reissari maksaa 22 senttiä kaupassa (mukana KAIKKI kustannukset ja katteet)
Miten siihen lisäämällä muutaman siivun juustoa tai tonnikalatäytteen saa sinun mielestä kohtuullisen 4 euron hinnan ?
olisikohan sinunkin kannattanut käydä aikoinaan kouluja ?
Olen aika paljon kieränyt maailmaa ja missään ei einesleivästä ole joutunut maksamaan 4 euroa . Ja eines on sitä ,että se on tehty 2-3 viikoa ennen kuin se on kaupassa (jos et satu tajuamaan)
olikohan tuossa stadilisä?
lahessa maksaa (prismassa) 3 egee 20 senttiä.
no joo,en ostaisi siltikään.
Jos teidän mielstä on Ok maksaa einesleivästä 4 euroa niin sitten on ihan turha valittaa siitä että suomessa on euroopan kallein ruoka....
Boikotoikaa moista rahastusta
Saksassa palkat suomea korkeammat, bensa maksaa saman verran....sähkö samoin
Ei pidä paikkaansa. Saksassa asuvana tiedän, että Suomessa palkat ovat korkeammat kuin täällä. Lähtisikö Suomessa esim. sairaanhoitaja tekemään 40 tunnin viikkoa 2000€ bruttona?
älä päde asioilla joita et ymmärrä
Saman sanoisin sinulle!
Reissaripaketti maksaa 89 senttiä, eli yksi leipä maksaa 22 senttiä.
Arkijuusto maksaa kai 6 euroa, siitä 2-3 siivua, hinta ehkä pari senttiä yhteensä.
Leikkelepaketti sanotaan vaikka 3e, yhden siivun hinta ehkä 10 senttiä.
Joop...
Mistä ihmeestä sinä niin kallista arkijuustoa löydät, vai onko sinin siivut useamman sentin paksuisia? Jotenkin tuo lasku ei nyt täsmää, vai jäikö siivujen määrästä nollia pois?
Reissarin väliin voi pistää vielä salaattia, vaikka koko "ruukullisen" ja reippaasta salaattia, ja vielä tomaatinkin, niin hinta jää alle kahden euron.
Tuntipalkkaa laskiessa on turha kaupassakäynnin kuluja laskea, jos ei ihan erikseen käydä ne leipätarpeet ostamassa. Minä teen reiluja eväsleipiä tunnissa vähintään 10, sarja työnä enemmänkin. Mutta jos aamulla tärvään kuusi minuuttia eväsleivän tekoon, niin eikö tuntipalkaksi tule noin 20 euroa. Oma ammatti nyt sattuu olemaan sellainen, että tuo olisi kohtuullinen tuntipalkka ainakin tuntityössä, jossa on myös palkassa huomioitu valmisteluaikaa, vrt. leipätarpeiden haku kaupasta.
Pikkusen paha lähteä ostamaan reissaria tai jotain halvempaa ja tuoreempaa Stokkalta, jos sattuu olemaan reissussa vaikka Ivalossa.
Tai junassa, tiedättekö mitä junassa einiintuoreet leivät maksavat?
HIRVEÄ HALOO YHESTÄ LEIVÄSTÄ!
Annan hyvän vinkin, ja ihan ilmaseks: Ei niitä ole pakko ostaa! :D