Lonkkaluksaatio synnyttäjällä!
Haittaako minulla vauvana todettu ja sammakkokipsillä sekä vetohoidolla hoidettu lonkkaluksaationi synnyttämistä? Onko ketään jolla ollut lapsena sama vaiva? Teini-iässä oli minimaalista jalkojen pituuseroa, nykyään täysin normaali. Mitä nyt naksuu aina välillä, mutta kukapa meistä ei jostain kohtaa kroppaa välillä naksuisi. Heh. Suhteessa kuitenkin siihen miten "yleinen" vaiva on, en mistään ole oikein löytänyt tietoa. Ja kun alkaa tuota vauvakuumetta olla huoneilmassa, niin tuli mieleen. Pitäiskö esim. kuvauttaa lonkat ennen riemuisaa vauvantekoa?
Olisi hauska kuulla kohtalotovereista!
Nimim. Selällään sairaalassa spagaatissa lekotellut vauva
Kommentit (4)
Lastahoito 3 kk vastasyntyneenä. Hieman toinen lonkka vielä naksuu laajoissa venytyksissä joskus. Ei ole vaikuttanut mitenkään raskauksiin tai synnytyksiin. Neljä alatiesynnytystä takana ja viides raskaus nyt menossa :)
Joku vastasi! :)
Vau. Mahtavaa! Hyvä, ettei ole ollut haittana tai hidasteena. Kiitos kun vastasit. Tämä rauhoittaa omaa mieltäni jo hieman.
Lisää vastauksia kaivataan!
Itse olin 4 kuukauden ikäisestä alkaen 6 viikkoa sairaalassa "aurinkohoidossa" + 3 kk:tta kipsissä, 3 kk:tta lastassa ja vielä siihen päälle lisää lastan käyttöä aina öiseen aikaan jokusen kuukausi. Vauvakuvistani näkyy osaston viereisen sängyn poikavauva ja hänen perheensä samassa tilanteessa, mutta hän tuskin koskaan löytää tälle palstalle.. :)
Kertokaa muutkin entiset lonkkavauvat, miten teitä on hoidettu ja onko mahd. omat vauvat saatu ongelmitta tuotua maailmaan.
Kaksi kertaa olen jo päässyt synnyttämään ja kolmas kerta edessä pian. Ei ole synnytyksissä millään tavalla vaivannut vauvaiässä hoidettu lonkkaluksaatio. Minulla se todettiin vasta 8 kk iässä ja lastoissa kuljin kolme kuukautta. Opettelin myös "kävelemään" jalat sammakkoasennossa tukea vasten. Ei ole millään tavalla vaivannut elämäni aikana. Joskus naksuu, mutta ei mitään kipuja tms. ole ollut. Enemmän on vaivannut notkoselkä...
Tämä vaiva otettiin huomioon kyllä sitten omien lapsien seurannassa ensimmäisen elinvuotensa aikana. Ekalla ei mitään oiretta koskaan. Tokalla naksui syntymän jälkeen ja edelleen (2v ikää) naksuu. On ultrattu ihan vastasyntyneenä ja tutkitti jokaisella lääkärineuvolatarkastuksella, mutta ei ole mitään vikaa hänen lonkissaan todettu. Kannattaa siis mainita asiasta neuvolassa, niin osaavat seurata tulevia vauvojasi huolella :)
Lähes 400 lukukertaa, eikä yhtä ainuttakaan vastausta?!