Mitä "pakko lukea" - kirjoja ET ole lukenut?
Minä en ole lukenut Täällä pohjantähden alla - kirjaa kuin parikymmentä sivua, koska inhosin sitä tekstiä, enkä pysty kiinnostumaan mistään sota-aiheisista asioista ja siitä kaikesta, niistä murteista ja...täytyis varmaan yritää lukea se uudelleen.
En kehtais missään myöntää ääneen, etten ole sitä lukenut.
Kommentit (17)
Sofi Oksanen ei varsinkaan kiinnosta pätkän vertaa. Se johtuu varmaan siitä, että olen saanut kyseisestä ihmisestä varsin vastenmielisen kuvan.
Venäläiset klassikot ovat niin pitkäpiimäistä sontaa, etten ole koskaan kyennyt lukemaan niitä.
- Sinuhe egyptiläinen
- Tuntematon sotilas
- Täällä pohjantähden alla
- Kalle Päätalon tuotanto
- Kalevala
- Seitsemän veljestä
- lukuisia muita suomalaisen kirjallisuuden klassikoita...
- Taru sorumusten herrasta
- Davinci koodi
- Rikos ja rangaistus
Tuntematon sotilas, Täällä pohjantähden alla, Kalevala ja
Seitsemän veljestä, monia muitakin toki.
Minulla on Taru Sormusten herrasta sekä suomeksi että englanniksi. Kumpaakaan en ole lukenut kuin muutaman sivun. Aloittanut useita kertoja olen kuitenkin. Ja Sofi Oksasen Puhdistus on kokenut sman kohtalon.Se ei ole mitään matkalukemista. Siinä on niin ruma kansi ettei kehtaa ottaa esille julkisella paikalla.
- Tuntematon sotilas
- Puhdistus
- Täällä Pohjantähden alla
Sinuhen olen lukenut ja jopa pidin!
- Taru Sormusten Herrasta olen aloittanut lukuisia kertoja, ei oo mun juttu, en tykkää fantasiasta.
Jos joku noista pitäisi lukea, lukisin Puhdistuksen.
Tuntematon mullakin, murretta on rasittava lukea ja eikös siinä ole aika paljon eri murteita puhuvia tyyppejä? Samoin nää Pohjantähden alla, Sormusten herrat, Päätalot. Puhdistusta yritin lukea mutta en jotenkin päässyt mukaan siihen, aattelin että elokuvan meen katsomaan. Venäläisiä klassikoita en ole montaa lukenut, ne on aika raskaita.
Aloittanut kymmenen kertaa kyllä, mutta fantasia saa mut nukahtamaan. Ei kiinnosta yhtään, luen vaikka verokalenteria mieluumin.
Taru Sormusten Herrasta minullakin, samoin Harry Potterit ym. Venäläisistä klassikoista olen lukenut vain pari. Ruotsalaiset dekkarit ovat suosittuja, jaksoin jotain Liza Marklundin kirjaa parikymmentä sivua. Millennium-trilogia on lukematta myös.
Kotimaisista Kalevalaa lienee harva muutenkaan lukenut. Päätaloa, Remeksiä tai Paasilinnaa (Arto) ei tulisi mieleenkään edes kokeilla. Pidän itseäni monipuolisena lukijana ja tänä vuonnakin olen lukenut ainakin sata kirjaa. Silti on noita pimeitä alueita.
tosiaan Pottereitakaan lukenut, mä jotenkin kuitenkin luokittelen ne lastenkirjoiksi? Eikä iskenyt Marklundkaan muuten kuin Uhatut ja Turvapaikka. Muuten oon kyllä lukenut kymmenittäin ruotsalais- ja norjalaisdekkareita, tykkään. Nyt oottaa yksi Remes lukemista, täytyy katsoa millainen on.
- Tuntematon sotilas
- Puhdistus
- Täällä Pohjantähden alla
Sinuhen olen lukenut ja jopa pidin!
- Taru Sormusten Herrasta olen aloittanut lukuisia kertoja, ei oo mun juttu, en tykkää fantasiasta.
Jos joku noista pitäisi lukea, lukisin Puhdistuksen.
Siis vanhoja, Hemingwayta jne. Jenkkiläisistä olen lukenut oikeastaan vain Austeria. Hirveä aukko sivistyksessä, hävettää ihan. Lisäksi lukematta on Kurjat. Kurjaa on ;)
Sinuhe egyptiläinen,Seitsemän veljestä,Täällä pohjan tähden alla,yhtäkään Päätaloa enkä sofi Oksasen kirjoja.
raamattu, venäläiset klassikot ym.
- Täällä pohjantähden alla
- Kalevala
-Tuntematon sotilas
-Raamattu
- lukuisia muita suomalaisen kirjallisuuden klassikoita...
Voisi käydä kirjastossa ja suorittaa kansalaisvelvollisuutensa. Voin häpeäkseni tunnustaa etten edes tiedä Sinuhen juonta...
Tulee mieleen ainakin...
-Kalle Päätalon tuotanto
-Sofi Oksasen kirjat
-Da Vinci koodi (aloitin lukemaan, mutta en ehtinyt lukea loppuun kun kirjaston laina-aika meni umpeen. Pitäis joskus lainata taas)
-Mika Waltari
Aloittanut kymmenen kertaa kyllä, mutta fantasia saa mut nukahtamaan. Ei kiinnosta yhtään, luen vaikka verokalenteria mieluumin.