Miten saisin sanottua lastenhoitajalle, että saa potkut??
Koeaika lopppuu parin päivän päästä. Itse on mielestään pärjännyt hyvin (kysyin), mutta mun mielestä ei pärjää ollenkaan.
Meillä on haastava lapsi, ei me muuten mitään lastenhoitajaa tarvittaisikaan. TÄmä tyttö ei osaa yhtään tilanteita, joissa pitäisi tehdä jotain muuta kuin mitä lapsi haluaa eli siirtymätilanteet. Tyttö on lisäksi hyvän tutun suosittelema, joten siksikin ikävä tilanne.
Kommentit (6)
Nyt hän kuvittelee, että olit samaa mieltä, kun et sanonut mitään. Kai sun on vaan pakkosanoa, että "et sä oikein tunnu pärjäävän nikopettterin kanssa, jotn tämä ei palvele tarkoitustaan, emmekä me siis voi enää jatkaa tätä työsuhdetta".
Itse haastavan eriislapsen vanhempana olen kyllä sitä mieltä, että jos koeaika ei ole ollut puolta vuotta (mikä ei kai olisi mahdollistakaan), on aika epäreilua olettaa luottamuksellisen suhuteen syntymistä tämmöisen lapsen kanssa. Lapsi on kokemuspohjaltaan aika epäluuloinen, eihän hän muuten olisi haastava. Ja oletteko te perehdyttäneet kuinka hyvin? Ei niiden siirtymätilanteiden haltsaaminen mitään magiaa ole, mutta koska se on erilaista luiun tavislapsilla, siihentarvitaan eri keinoja ja erilaista harjoitusta. Eli aika ja perehdytys voivat auttaa pitkälle ja on mahdollista että ilman niitä seuraavan lapsenhoitajan kanssa käy samoin.
eikä muilla ole ole ollut samoja ongelmia.
Tämä tyttö kävi tutustumassa 2 kertaa ja toisella kertaa oli edellisen hoitajan perehdytettävänä pari tuntia. Kaikki aikasemmat on tulleet kylmiltään. Ikävintä tässä on tietenkin se, että hän itse luulee, että menee hyvin. Mun pitää osallistua itse paljon silloinkin kun hoitaja on paikalla, vaikka ajatus oli ihan toinen.
Kuinka vanha lapsesi on?
Tavallinen lapseni käy päiväkotia. Hän on 5-vuotias, on ollut hoidossa 3 vuotiaasta ja nyt on menossa vasta toinen ryhmä. Ryhmän hoitajista osa on tuttuja jo ensimmäisestä ryhmästä. Mukavaa, kun huomioivat lapsia niin, että ainakin yksi hoitaja siirtyy lapsiryhmän mukana.
Miten kauan on ollut sama hoitaja pisimmillään?
6.
Oletko opettanut siirtymatilanteiden hoitoa hoitajalle?
Et nakojaan itsekaan osaa siirtymatilanteita jos totuuden kertominen ja taman siirtymatilanteen hoitaminen on noin vaikeaa.
Kyllahan sen tiesit jo palkkaustilanteessa etta tuttujen tutut on hankalia jos ei onnistukaan.