Onko mielestäsi eri maiden huumorintajuilla eroa?
Mielestäni suomalaisilla on hyvä huumorintaju. Mutta jennkiohjelmia katsoessa, ei heillä mielestäni ole lainkaan yhtä hyvää huumoria kuin meillä. Pidän myös muiden pohjoismaalaisten huumorintajusta, sekä brittihuumorista.
Kommentit (7)
Eri maissa tosiaan harrastetaan vähän erilaista huumoria. Tosin olen sitä mieltä, että suomalaisilla ei ole kauhean hyvä huumorintaju keskimäärin, vaikka toki se jonkin yksinkertaisen jenkkihuumorin voittaakin. Suomessa harrastetaan aika paljon vittuilevaa ja kyynistä sarkasmia, ja toisaalta sitten jotain junttia kummeli-tyylistä huumoria. Keski-Euroopassa huumori on jotenkin positiivisempaa ja älykkäämpää kuin Suomessa.
Suomessa harrastetaan aika paljon vittuilevaa ja kyynistä sarkasmia, ja toisaalta sitten jotain junttia kummeli-tyylistä huumoria. Keski-Euroopassa huumori on jotenkin positiivisempaa ja älykkäämpää kuin Suomessa.
Suomessa halutaan aina vi**uilla toisille huumorin varjolla, mutta itselle ei osata nauraa yhtään.
Asun USA:ssa ja kun harrastan sarkasmia, teen vitsiä itsestäni, ei sitä monet tajua tai ainakaan uskalla nauraa sille, kun luulevat minun "puhuvan totta".
Voi se olla itseironiaakin välillä, muttei mene sekään perille.
Eri maissa tosiaan harrastetaan vähän erilaista huumoria. Tosin olen sitä mieltä, että suomalaisilla ei ole kauhean hyvä huumorintaju keskimäärin, vaikka toki se jonkin yksinkertaisen jenkkihuumorin voittaakin. Suomessa harrastetaan aika paljon vittuilevaa ja kyynistä sarkasmia, ja toisaalta sitten jotain junttia kummeli-tyylistä huumoria. Keski-Euroopassa huumori on jotenkin positiivisempaa ja älykkäämpää kuin Suomessa.
Kaiketi kaikenmaalaisilla on omanlaisensa, eikä ulkomaalaiset aina samalla tavalla tajua huumoria kuin omanmaalainen.
aasialaisilla on tosi outo huumorintaju
eniten minun ärsyttää sellainen tekopositiivinen tyhjännauraminen, jota monissa kehitysmaissa harjoitetaan. Samaan sarjaan kuuluu muukin typerä junttihuumori: minua ei paljon naurata kummelit eikä esim. Little Britain, vaikka Ihmisten Puolue ja Mitchell and Webb naurattaakin.
Eli ehkä tärkein ero on kuitenkin huumorin älykkyydessä. Amerikastakin löytyy todella hauskoja ihmisiä, mutta he ovat hyvin koulutettuja ja älykkäitä. Samoin uskoisin joka paikasta löytyvän törppöhuumoria ja sitten vähän jalostuneempaa hauskaa.
Suomalainen osaa nauraa muille, mutta itselle nauraminen on monesti vaikeaa. Toki aina löytyy poikkeuksia.