Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ystäväni" sietämätön ihmissuhdepeli

Vierailija
13.09.2012 |

Puhutaan nyt vaikka nimeltä Maija. Hän on 3 lapsen eronnut äiti, lapset ovat pääosin isällään käytönnön syistä. Maija tutustui mieheen, joka iski hänen sydämensä. Mies on juuri sellainen, minkä Maija haluaa. Keinolla millä hyvänsä. Heti alkukeskusteluiden aikana Maija sai jo tietää tuon miehen ja hänen AVIOvaimonsa raskaudesta, joka oli hyvin hyvin toivottu. Mutta tämä asia ei haitannut Maijaa, hän vain rakastui. Hänellä on taitoa viehättää miehiä, hän on kaunis ja hyväkroppainen. Erittäin taitava muuntautumaan miehelle "kiinnostavaksi". Mies salasi suhteen Maijaan ja vauva syntyi. Vauvan ollessa muutaman viikon ikäinen mies kertoi vaimolleen suhteesta. Itse en ko. perhettä tunne, mutta Maijan toimia kritisoin voimakkaasti. Hän vain "saa mitä haluaa". Tätä asiaa emme ystäväpiirissä vain voi katsoa läpi sormien. Maijan entinen mieskään ei tiedä todellisuutta. Miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi toimia? On todella raakaa ihmissuhdepeliä jossa tuhotaan paitsi aikuiset myös pieni vauva!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellisiä ollutkaan :) Keksitty tarina tämä ei valitettavasti ole enkä myöskään halua sen enempää asiasta puhua. Tämä oli oma kantani asiaan, halusin nähdä muidenkin moraalia täällä joka on edelleen yhtä heikko kuin 10 vuotta sitten kun täällä enemmän kävin :) En ole siis jäänyt mistään paitsi kun en ole täällä ollut heh.

On se Maijan asia joo, kuten ihan kaikki on omia asioita.. siksihän näitä perhekatastrofeja sattuukin että kukaan ei välitä oikeasti. Kukaan ei puutu eikä uskalla sanoa, on vain oikeus omaan elämään vaikka muiden kustannuksella.

Olen minä elämää nähnyt, väittäisin että enemmän kuin teistä suurin osa.

Onko täällä paikalla yhtään äitiä, jolle olisi käynyt noin? Miltä se tuntui kun vauva oli syntynyt ja mies kertoi että on pettänyt yli 9 kk?? Sitä minäkin yritin Maijalle sanoa, että miettii nyt hieman, mutta sitäkin helpompaa että olisi ajatellut tuota, oli hänen laittaa kaikkii meihin välit poikki jotka emme riemuinneet hänen uudesta rakkaudestaan... t. ap

Vierailija
2/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellisiä vastauksia täällä. En minäkään kyllä kovin korkealle tuollaista "ystävää" arvostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viaton ukkomies!

yhyy!

mietis uudelleen.

Vierailija
4/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies tuskin on syytön tähän tilanteeseen, mutta tunnen Maijan niin pitkältä ajalta että hän tekee todellakin kaikkensa et miehen pää menee hänestä sekaisin. Kyllä vastuu kuuluu kolmen lapsen ÄIDILLE jonka hyvänen aika pitää tietää, miten herkässä vaiheessa vastasynnyttäneen äiti on.

Hän katkaisi itse välit meihin "vanhoihin kavereihin", koska emme tukeneet häntä tässä asiassa. Mutta tuskin hän on siitä pahoillaan..

Vierailija
5/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et ollenkaan sitä miestä, joka sentään on tarinassa se petturi.

Ei niin, että Maijakaan oikein toimisi, mutta hän nyt silti on vapaa nainen, ja se mies naimisissa ja pienen vauvan isä.

Mitä aiotte "ystäväpiirissänne" sitten tehdä? Minusta tuo ei varsinaisesti kuulu teille. Voitte tietenkin sanoa Maijalle, että teidän mielestänne hän ei toimi moraalisesti oikein, mutta loppupeleissä se on silti hänen oma asiansa, eikä kaiketi loukkaa ystävyyden lakeja vastaan eli hän ei ole ollut epälojaali teille ystävinä.

Vierailija
6/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se ukko on aivoton marionetti joka vahingossa lankeaa toisen naisen viettelyyn.

Molemmat ovat yhtä syyllisiä!

Vauva ei osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollutkaan jos vain äiti-rukka on selvinnyt vauva-ajasta tällaisen paskan keskellä.

Vierailija
7/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni 2 petturia. Kuten aiemmin kirjoitin, Maija on taitava miesten kanssa. Ennenkin vokotellut varattuja miehiä. Kyllä nainen voisi väistyä tällaisessa tilanteessa jossa vauva on tulossa. Mies on varmasti saanut lähtöpassit.

Kyllä tuollainen ystävä joka toimii noin moraalittomasti ja MYÖS vastoin OMIA arvojaan, saa luvan ollakin pois läheltä.

t. ap

Vierailija
8/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi lakata itkemästä!

paha maija, paha paha!

Vierailija
9/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni 2 petturia. Kuten aiemmin kirjoitin, Maija on taitava miesten kanssa. Ennenkin vokotellut varattuja miehiä. Kyllä nainen voisi väistyä tällaisessa tilanteessa jossa vauva on tulossa. Mies on varmasti saanut lähtöpassit. Kyllä tuollainen ystävä joka toimii noin moraalittomasti ja MYÖS vastoin OMIA arvojaan, saa luvan ollakin pois läheltä. t. ap

Olen edelleen sitä mieltä, että vastuu on miehen. Maija taistelee miehestä, johon on rakastunut. Eri juttu, jos kylmäverisesti vamppaa miehen ja heittää sivuun, siis ihan vain avioliiton rikkoakseen.

-6-

Vierailija
10/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten asiat eivät kuulu sinulle, pysyttele erossa asiasta.

Vierailija
11/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä on monen vaikea kestää

pitäkää huoli omista asioistanne.

Vierailija
12/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vaimo ehkä, mutta ei miestä tai "Maijaa" jotka ovat aikuisia ja tekevät itse valintansa. Vauvaa koko juttu tuskin kiinnostaa, sillä on kiire syödä, kakkia ja nukkua.

Vierailija
13/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiiriini eivät nämä ihmiset kuulu. Kyllä mä laitan tässä tapauksessa suuremman vastuun Maijalle. Hän tiesi alun pitäen, mikä perhetilanne on. Miksi sitten vikittelee toisen omaa, lähtee mukaan peliin? Eikö moraali merkitse mitään? Omat lapset hän on unohtanut taitavasti.. käy tosin näyttäytymässä vanhempainilloissa. Jätti oman perheensäkin tuon miehen vuoksi. En ymmärrä enkä hyväksy. t. ap

Vierailija
14/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä Maija on omalta osaltaan syyllinen. Vauva kärsii kun menettää isänsä ja tietyllä tavalla myös äitinsä - siinä rikkoutuu varhainen vuorovaikutus vauvan kanssa. äidin masennus tarttuu vauvaan ja vaikuttaa läpi elämän. Että en nyt sanoisi että tällainen "vahinkosuhde" ei vaikuttaisi vauvaan..ei ehkä vielä suoraan mutta epäsuorasti.

Vierailija
15/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkera aviovaimo

Vierailija
16/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AVIOvaimo. Jos olisikin avovaimo, tilanne ei olisi niin paha? Maija saisi synninpäästön?

Ja ÄIDILLE. Äitiys tekee naisesta korkeamman tason olennon.

En ihmettele, että juuri näitä termejä korostava henkilö ei siedä Maijaa (joka todellakin tekee väärin, mutta se on silti hänen asiansa).

Vierailija
17/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija olisi miestä iskenyt, olisi joku muu. Kyllä sillä miehelläkin on omat aivot. Mies teki valintansa, Maija sen sijaan on vapaa. Mies voi itse valita, tekeekö syrjähypyn vai ei.

Vierailija
18/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiiriini eivät nämä ihmiset kuulu. Kyllä mä laitan tässä tapauksessa suuremman vastuun Maijalle. Hän tiesi alun pitäen, mikä perhetilanne on. Miksi sitten vikittelee toisen omaa, lähtee mukaan peliin? Eikö moraali merkitse mitään? Omat lapset hän on unohtanut taitavasti.. käy tosin näyttäytymässä vanhempainilloissa. Jätti oman perheensäkin tuon miehen vuoksi. En ymmärrä enkä hyväksy. t. ap

Siis nyt sitten paljastat, että Maija erosi miehestään tuon toisen miehen takia?

Eikö sulla ole pätkääkään sympatiaa? Väität, että Maija on ystäväsi, mutta et ollenkaan suostu näkemään tilannetta hetkenkään ajan Maijan näkökulmasta.

Nyt sinä vasta lipsautit, että Maija on niin hemmetin rakastunut, että uhrasi omankin perheensä tuolle. Minun kävisi tuossa tilanteessa lähinnä sääliksi Maijaa, toimii täysin tunteen pohjalta tuossa.

Ja hei: mitä enemmän elät ja kartutat elämänkokemustasi, huomaat, että ihmisillä on kovin erilaiset elämänarvot, mutta heitä ei voi sen takia pitää huonoina tai pahoina, että ne arvot ovat erilaisia kuin sinulla itselläsi. Maija selvästi ajattelee, että "kerran tässä maailmassa vain eletään", ja tavoittelee elämänsä miestä. Lisäksi selvästi ajattelee, että avioero EI ole sellainen elämän päättävä katastrofi, jollaisena sinä tunnut sitä pitävän.

Elämää on uusperheissäkin.

Ja vähän huvittaa ajatus, että tuo Maijan rakastajan aviovaimo olisi jotenkin Pyhä ja Koskematon siksi, että on raskaana. Joo, on se herkkä elämänvaihe, mutta uutinen sinulle: raskaana olevakin on vastuussa itsestään ja parisuhteestaan, ja kykenevä elämään elämäänsä ylä- ja alamäkineen. Saattaa pärjätä elämässään paremmin omillaan kuin epäluotettavan miehen kanssa, joka on rakastunut toiseen naiseen.

-6-

Vierailija
19/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?... Kyllä mä laitan tässä tapauksessa suuremman vastuun Maijalle. Hän tiesi alun pitäen, mikä perhetilanne on...t. ap

Kauheeta! Miten tämä naimisissa oleva mies ei tiennyt olevansa naimisissa? Miksei hän tiennyt vaimonsa raskaudesta, vaikka "Maijakin" tiesi.

Vakavast alottajlle. Voit aivan hyvin katkaista välisi Maijaan, jos et hyväksy hänen valintojaan. Liittyivät ne sitten moraaliin, pukeutumiseen tai vaikka tapaan käsitellä puolukoita. Mitään et kuitenkaan asialle voi ja Suomessa ei ole rikos rikkoa suhdetta tai erota vauva-aikana. Mutta oli Maiha kuinka moraliton tahansa, niin kyllä tuo mies on ihan itse osaltaan sössinyt tuon asian. Jos ei olisi ollut Maijaa, niin sitten Merja, Virpi tai Leena. Viimeistään vatpajaisissa, kun "oma vaimo ei anna, eikä ymmärrä" ja muut seliseliselitykset päälle.

Vierailija
20/20 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan koko ajan, että ap paljastaa jutun olleen keksitty.

tää on ihana!

on kaunis hyväkroppainen maija, joka saa mitä haluaa. psytyy muuntautumaan miehelle "kiinnostavaksi" :D.

kateus on hieno piirre ihmisessä

tämä on päivän huumoripläjäys :DDDDDDDDDD