ompelijat - kumpi on parempi, vuorittaa mekko vai hankkia irrallinen alushame?
Minulla on tekeillä iltapuku, jonka teknisesti voi tehdä vuorilla tai ilman.(Kaula-aukossa ja kädenteissä on siis jokatapauksessa samaa kangasta oleva facing, mitä se sitten onkaan suomeksi). Nyt mietin, että laittaisinko vuorin vai vain irtonaisen alushameen.
Vuori varmaankin tekisi mekosta hieman tukevamman ja lisäisi tukevuutta myös helmaan. Malli on yksinkertainen, sileä ja suora, joten siitä voisi olla hyötyä.
Toisaalta kangas vaatii jokatapauksessa kuivapesun, joten erillinen, vesipestävä alushame vähentäisi hoitokuluja. Ja se irrallinen alushame voisi olla esim hieman vartaloa muokkaava.
Kauhean montaa kerrosta kangasta mun vartaloni ei kestä, kun se ei lähtökohdaltaankaan ole ihan pajunvitsa. Joten valinta ehkä olisi suotavampi kuin yhdistelmä. Miten itse valitsisit?
Kommentit (4)
ap käyttää ihan viskoosivuorikangasta: hengittää ja toimii yleensä silkin kanssa hyvin - ja olisi vesipestävissä, mutta siitä ei nyt ole iloa kun se päällikangas ei kuitenkaan ole.
Ainakin eurokangas myy, mene hyistelemään, kuvasta ei oikein saa käsitystä.
http://www.eurokangas.fi/tuotteet/tuotteet/tuoteryhma/2/1392
Vartalo muuttuu aina hiukan, ja muokkaavia alusasuja löytyy todella ohuita, mikään irrallinen alushame ei anna samaa ryhtiä vaatteelle kuin vuori. Vuori myös imee itseensä ensin iholta rasvaa ja mahd. hikeä jotka yleensä keinokuituiset alusvaatteet läpäisevät ja siten joutuvat suoraan mekkoon miehustakankaaseen.
Vaatteen peaulakustannuksia voit säästää, kun käytät hikilappuja kainaloissa vuoriin kiinnitettynä, tuuleta vaate joka käytön jälkeen hyvin, ja kevyt höyrytys auttaa myös jos materiaali sen kestää.
jopa hihat, jos haluat.
Itse käytän vuoressa charmeuse-nimistä joustavaa ja liukasta vuorikangasta, se venyy ja on myös konepestävissä.