Onko muka "jänkki" suklaalevite neste, joka takavarikoidaan lentokentän turvatarkastuksessa?
Kävikö sinulle hullusti? Mitä kokemuksia "oudoista nesteistä" eli ei nesteistä ollenkaan/takavarikoiduista tuotteista lentokentän turvatarkastuksessa?
Kommentit (11)
Antoivat mennä läpi sen kerran kun olin niin typerä.
Sellaisia lentohenkilökuntakin kantaa mukanaan.
mulle sanoivat että on. :D Ja piti tunkea semmoseen minigrip-pussiin. Onneks niillä on niitä siinä koska mulle ei ollu tullu mieleen.
2
...kaverin hiusgeeli takavarikoitiin, koska pakkaus oli yli 1 dl, vaikkei sitä ollut jäljellä kuin max puoli dl. Tarjolla ei ollut pienempää astiaa, johon sen olisi voinut siirtää.
Itseltäni tutkittiin laukku ja pyydettiin laittamaan seuraavalla kerralla voidemainen poskipuna muovipussiin muiden nesteiden kanssa ja metallinen hiusklipsi näkyville tarkastusta varten.
Mikähän tossa on edes takana ettei koneeseen saa viedä "nestettä" yli 100ml paketissa?
Siksi sitä ei saa viedä yli desin pakettia.
Tosin voisihan sitä viedä sen pussillisen pikkuputeleita ja sekoittaa ne sitten terminaalista ostettuun pulloon...
Turvatarkastuksessa "neste" on mitä tahansa ainetta, jonka voi puristaa reiän kautta. Eli kaikenlaiset tahnat, voiteet, mössöt jne. jne. Eli KYLLÄ, suklaatahna on neste, samoin voidemainen poskipuna on neste. Kuten periaatteessa myös huulipuna.
Ja onhan se väännetty suorastaan ratakiskosta, että nestePAKKAUKSEN tulee olla 100 ml tai pienempi.
Nestettä on kaikki mistä kädet tulevat kosteaksi/tahmeeksi jne. Ja PAKKAUSKOKO on max 100ml. Ei väliä oliko pakkaus 200ml ja vajaa puolet jäljellä. Kiinteät "nesteet" kuten stick deororantit jotka on kiinteitä on ok. Kiinteä suklaa on ok.
Hillot, sinapit, majoneesit, piltit, pakastetut ruuat ei ole ok.
Taxfree juomat euroopan ulkopuolelta ei välttämättä ole sallittu jatkolennoille. T. Kaikki meni
otin reissuun matkaan käsirasvapurkin, jossa oli vain liru pohjalla. Mutta kun se purkkiin olisi mahtunut 150ml...
mulle sanoivat että on. :D Ja piti tunkea semmoseen minigrip-pussiin. Onneks niillä on niitä siinä koska mulle ei ollu tullu mieleen.
2
se oli kun nesterajoitukset olivat vasta tulleet voimaan. Enää ei ole pitkään aikaan stick-deoa tarvinnut pussittaa. Kyselin turvatarkastajalta, että mikä logiikka siinä on, että huulipuna ei ole neste, mutta samassa muodossa oleva stick-deo on... ei osannut tyhjentävästi vastata.
Jos on muksu mukana, niin sille saa ottaa vaikka kuinka hur mycket korvikkeita, maitoja, pilttejä ym mukaan. Oon vaan aina läväyttänyt sen nyssäkän auki ja sanonut, että tuolle pikkuiselle ruuat lennolle. Ei mitään ongelmaa, vaikka maitojenkin pakkauskoko on se 2dl...
Kasvovoiteet on nesteitä, hammastahna on nestettä, stick-deodorantti on nestettä...
Mikähän tossa on edes takana ettei koneeseen saa viedä "nestettä" yli 100ml paketissa?