Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko velvollisuus kertoa miehelleni, että olen antanut lapseni aikoinaan adoptioon? Nyt

Vierailija
12.09.2012 |

aloimme yrittää lasta ja mies hehkuttaa kauheasti fb:ssä jne miten on kyseessä molempien esikoinen ja miten me nyt osataan ja hössötetäänkö turhasta jne..

No mä oon antanu aikoinaan päihdeongelmaisena teininä vahinkovauvan adoptioon, asia mulle niin kipeä ettei siitä tiedä moni, en halua puhua, nyt vaan alkanu tuntumaan "petänkö" mieheni jotenkin jos en kerro?

Asiasta on tosi pitkä aika, ja tuntuu hirmu kaukaiselta nyt, vaikka mietin lastani toki aina välillä, erityisesti hänen syntymäpäivänään vuosittain.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVEYSKESKUKSEN TIEDOISTA!

Vaikka olisit kuinka vaihtanut maisemaa. Neuvolan täti tulee kommentoimaan sinua että et ole ensisynnyttäjä ja näkyyhän se sairaalassakin.

VIIMEISTÄÄN SAIRAALASSA PALJASTUT!!!

Vierailija
22/48 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta otti aikaa kertoa, mieheltä ottaa nyt jonkin aikaa päästä sinuiksi asian kanssa. Olit rohkea ja teit mielestäni oikean valinnan kertoessasi. Joskus se olisi noussut pintaan kuitenkin. Jos teillä olisi ollut sitten jo lapsi/lapsia, asian käsittely olisi voinut olla vielä paaaljon työläämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti töihin aamulla aiemmin kuin ois tarvinnut, ei ole vastannut puhelimeen kun olen yrittänyt soittaa. Kauhea olo,pelkäsin että se ottaa asian rankasti ja niin nyt kävi.

ap

hänellä kestää sulatella asiaa. teit kuitenkin oikein! ei noin isoa juttua voi pitää salaisuutena.

Vierailija
24/48 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa uskon, että teit oikean ratkaisun. Näin vältytte siltä, että asia ei tule miehesi tietoon miltään muulta taholta.

Olet ollut rehellinen, anna miehellesi aikaa sulatella asiaa, kyseessä on kuitenkin iso asia. Jos miehesi sinua rakastaa, uskoisin hänen hyväksyvän asian, ethän ole tehnyt mitään väärää, vaan olet antanut ensimmäiselle lapsellesi rakastavan kodin (korkeintaan olisit jo aikaisemmin kertoa hänelle)...

Toivon, että asiat järjestyvät =).

Vierailija
25/48 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun neuvolakorttiin merkitään monesko raskaus, monesko elävä lapsi. Viimeistään synnärillä kuulee totuuden.

voi kieltää,eli niitä tietoja ei ole pakko merkitä uuteen korttiin.

Vierailija
26/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi salata sitä enää

Vierailija
27/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on niin iso luuranko kaapissa,että paree kertoa.

Vierailija
28/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulee jostain muualta niin luottamus menee ja sitä myöden parisuhde

Vierailija
29/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asutaan ihan eri puolella suomeakin nykyään. Mistä ne siis sen neuvolassa vois tietää, ellen kerro?

ap

Vierailija
30/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroin siitä, kun aloin odottaa yhteistä lasta. Ihan siitä syystä, ettei kätilö tms. mene möläyttämään mitään ja asia paljastuisi sitä kautta.

Kipeää teki kertoa mutta mies ymmärsi hyvin, miksi olen aikoinani moiseen päätökseen päätynyt.

Vierailija
31/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että jossain (sairaalassa viimeistään) tulee herkästi esiin, ettet ole ensisynnyttäjä.

Kerro miehelle. Ei toi nyt ole sellainen juttu, mitä ei voisi omalle tärkeimmälle ihmiselle kertoa.

Vierailija
32/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt on mennyttä, miksi turhaan järkyttää miestä tuolla asialla.

Vierailija
33/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee sairaalassa esiin. Varsinkin, jos kiellät tietojen keruun. Eihän esim. Meilahdessa saman rakennuksen toisessa päässä päästä Helsingin kaupungin sairaalan tietoihin HUS:n sairaalan puolella. Vaikka potilas kuinka antaisi luvan. Veikkaisin näin.

Ihan ohiksena...

Mutta muuten mieti, kannattaisiko silti kertoa. Sen verran iso luuranko on, että jossain vaiheessa hajoat sen salaamiseen.

Ja entä synnytyksessä, jos olet ko asian salannut. Ja ihmetellään miksi kohdunkaulaa on niin vähän jäljellä, ja suunnitellaan jotain toimenpiteitä sen takia. Sanotko sitten synnytysvuoteelta miehen kuullen, että itse asiassa tämä on ihan normaalia, koska kyseessä on kuitenkin toinen synnytys...

Vierailija
34/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle miehellesi? Ymmärrän että asia on sinulle kipeä, mutta mielestäni "petät" miestäsi jos jätät noin ison ja tärkeän palan sinusta itsestäsi kertomatta. Meillä kaikilla on menneisyys täynnä asioita ja tapahtumia, ja koska niille ei mitään enää voi, ne on otettava sellaisina kun ne ovat, eikö niin :-)?

Aikaisempi lapsi tulee jossain käänteessä kuitenkin ilmi. Jos se tulee miehellesi puskista jonkun toisen sanomana, niin hänen luottonsa sinuun on rikkoutunut.

Sinun täytyy voida luottaa mieheesi tuossakin asiassa, että voit tämänkin asian hänelle kertoa.

Vierailija
35/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun neuvolakorttiin merkitään monesko raskaus, monesko elävä lapsi. Viimeistään synnärillä kuulee totuuden.

Vierailija
36/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ilmestyy oven taakse jonain kauniina päivänä?

Mitä silloin teet?

Vierailija
37/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ole ensisynnyttäjä! Näkyyhän se sun kropasta ja voi vaikuttaa hoitoon ja raskaudenseurantaan. Ja esim. Rh-vasta-aineiden takia neuvolan ja synnytyslääkäreiden on tärkeää ja oleellista tietää että olet synnyttänyt aiemminkin!

Kerro miehellesi, heti! Tai ainakin neuvolassa, ja jos tosiaan haluat asian salata, pyydä siitä merkintä papereihin, ettei asia tule ilmi vahingossa, mikä olisi miehellsei kamalaa!

Vierailija
38/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee sairaalassa esiin. Varsinkin, jos kiellät tietojen keruun. Eihän esim. Meilahdessa saman rakennuksen toisessa päässä päästä Helsingin kaupungin sairaalan tietoihin HUS:n sairaalan puolella. Vaikka potilas kuinka antaisi luvan. Veikkaisin näin. Ihan ohiksena... Mutta muuten mieti, kannattaisiko silti kertoa. Sen verran iso luuranko on, että jossain vaiheessa hajoat sen salaamiseen. Ja entä synnytyksessä, jos olet ko asian salannut. Ja ihmetellään miksi kohdunkaulaa on niin vähän jäljellä, ja suunnitellaan jotain toimenpiteitä sen takia. Sanotko sitten synnytysvuoteelta miehen kuullen, että itse asiassa tämä on ihan normaalia, koska kyseessä on kuitenkin toinen synnytys...

kun alan miettiä, miten mahdollisesti "paljastun"..

Juu pitäis pystyä kertomaan miehelle ja ois jo pitänyt aikoja sitten, mä en vaan oo pystynyt. Aika kului ja sitten kertominen kävi liian vaikeaksi, alkuun se taas tuntui epäolennaiselta.

Mutta varmasti mies suuttuisi jos kuulisi että oon tällasen asian häneltä salannu, lisäksi pelkään että hänen mielikuvansa ja mielipiteensä minusta muuttuisi, kun itse on niin "virheetön" kaikin puolin :'(

Ja vielä kolmas juttu..Jos otan asian puheeksi = sanon sen ääneen, koko asia ikään kuin realisoituu taas eri tavalla, tulee isommaksi osaksi mun elämää kuin mitä olen halunnut sen olevan..Siis tietenkään sitä ei voi pyyhkiä pois, mutta tällä hetkellä kuitenkin se on vain mun sydämessä. En halua asiasta mitään julkista tietoa, tai meidän perheen ruokapöytäkeskustelua.

Jääkö näistä tosiaan jotkut tiedot jonnekin tietokantaan? Asiasta ei lisäkseni tiedä kuin silloinen poikaystäväni + silloinen paras kaverini, enkä ole missään tekemisissä ollut kummankaan kans enää valovuoteen suunnilleen..

ap

Vierailija
39/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ne ei niin paljon ahdista, mutta nyt jo oon miettinyt kaikkia mahdollsia tekosyitä, millä voisin kieltää miestä tulemasta synnytkseen mukaan, ettei siellä vaan asia tosiaan paljastu :(

Mies siis haluisi tulla mukaan synnytykseen sitten joskus, ja sanoin jo että mieluummin synnytän yksin, mutta ei se hyväksyny koko ajatusta.

ihanaa kun saan jollekin tästä puhua!!!! On niin ahditunut olo ettette usko.

ap

Vierailija
40/48 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ilmestyy oven taakse jonain kauniina päivänä? Mitä silloin teet?

rehellisesti voin sanoa, että tätä jopa toivon.. Että näkisin kauniin tyttäreni vielä joskus, ja saisin kuulla, että hänen elämänsä on mennyt hyvin.

Se nyt ei kuitenkaan vielä lähivuosiin ole ajankohtainen ajatus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi