Oletko koskaan ollut soveltuvuuskokeessa, etkä ole läpäissyt sitä päästen opiskelemaan tai työhön?
Mitenkähän suuri osa ei soveltuvuuskoetta läpäise, vai onko se vain melkein jopa muodollisuus?
Itseäni jännittää, tällä viikolla pitäisi tulla tieto opiskelupaikasta, kävin taannoin soveltuvuustestissä eikä minulla ole harmainta hajua, miten niissä kävi.
Kommentit (2)
Oli epäilemättä oikeassa se testi, jonka mukaan en missään tapauksessa sovellu hoitoalalle.
Eli ei ole muodollisuus vaan yleensä testiin tai pääsykokeeseen kutsutaan 2 tai 3 kertaa sisäänotettavien määrä.
Toiseen koulutukseen hakiessa olin myös se viimeinen eli huonoimmat soveltuvuuspisteet. Toista kertaa en edes hakenyt vaikka siinä "testissä" oli selvästi kyse pärstäkertoimen miellyttävyydestä ja muista tekijöistä kuin varsinaisesta soveltuvuudesta.
Olen tosin kerran yhden soveltuvuuskokeen läpäissytkin, ettei ne aina niin huonosti ole menneet.
ihan lottohan se on.
Menettävät paljon, mutta eihän sitä tule tietämään. Näkee vain ne valinnat joita ei olisi pitänyt ottaa...