Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies ilmoitti vievänsä lapset kuukaudeksi kotimaahansa, joka on Euroopan ulkopuolella.

Vierailija
11.06.2008 |

.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisten keskustelua, asia oli siis niin että mieheni sukulaismiehellä oli lapsi amerikkalaisen naisen kanssa. Asuivat Yhdysvalloissa (eronneet) mutta mies halusi palata Afrikkaan lapsen kanssa. No yhdessä sitten punoivat ties mitä juonia että miten lapsi kaapataan äidiltään. No sehän olisi ollut hyvinkin yksinkertaista, mies ja lapsi vain Afrikkaan ja kun siellä ovat niin äidillä todella olemattomat mahdollisuudet saada lapsi takaisin. Siellä kun olisi järjestetty oikeudenkäynti ja huoltajuus miehelle ja sitten ei äidillä mahdollisuutta saada takaisin lasta kun ei mitään luovutussopimuksia yms. ole siihen maahan.

Eniten minua tässä järkytti se että koko suku on koulutettua, vuosikausia/kymmeniä länsimaissa asuneita ja silti suurin osa heistä pitää oikeana tuollaista lapsen ryöstämistä äidiltään.

Vierailija
22/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisia, joten ne kokee lapsien kuuluvan isälle...

Noin muutenkin kuukausi on kauhian pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollainen epäilyksen hivenkään tule ilman, että siihen on joku syy?

Vierailija
24/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan

Vierailija
25/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en halua, passi mun takana ja jos en passia anna, matkä tyssää siihen.

Vierailija
26/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan 5vee, että kuinka pitkä aika kuukausi on, mutta innokkaina ovat menossa. Vanhempi itkee vaan sitä, kun pitää ottaa A-hepatiittirokotus.

Lapset ovat menossa tapaamaan sukulaisia kymmeneksi päiväksi ja muun ajan viettävät turistipaikassa.

Ja toki ajattelen lasteni parasta, enkä omaani niinkuin joku kirjoitti.

Vierailija
27/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos "estät yhteishuoltajuuden toteutumista" pimittämällä passin? Tuskin tajuaa asiaa kuitenkaan, jos kerran ulkomaalainen, mutta lain mukaan et tuollaista saa tehdä.

Ehdottaisin tapaamista lastenhuoltoviranomaisten kanssa. Sinun pitää ottaa esille ex-miehesi kommunikaatio-ongelma, ja korostaa myös sitä, kuinka se vaikeuttaa yhteishuoltajuuden hengen toteutumista - jos saat sossun tädin vakuuttuneeksi, niin haepa pian yksinhuoltajuutta, jottei myöhemmin kaduta. Olen niin pahoillani puolestasi, että olet tuollaiseen tilanteeseen päätynyt.

Vierailija
28/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaa ilmassa. Kukaan ei voi pakottaa mua antamaan passia.

Vierailija
29/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on satavarmasti ajan tasalla lasten huoltajan oikeuksista, jos ei hän ole niin joku maanmies kuitenkin. Hän voi yhtälailla kertoa sossussa että sinä et anna luoda suhdetta hänen sukuunsa jne, sinä pimität passit, sinä et ole halukas keskustelmaan.

asialla on aina kaksi puolta. ja olet oikeassa kukaan ei voi pakottaa antamaa passia, mutta lapsesi kyllä muistavat ettei äiti antanut matkustaa isän kanssa.

mutta ompahan on elämäsi, minulla on lapsia marokkolaisen kanssa. jos eroaisimme lapset saisivat edelleen matkustaa isän kanssa. en miettisi hetkeäkään. Ongelmahan miehellä on sinun kanssa ei lasten.

Vierailija
30/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei pidä lapsia sopimuksessa määriteltyinä aikoina ja ton kommunikaatio-ongelman takia. Eli sossuun häntä en saa.

Ja tiedän, hän on hyvä isä, en ole sitä kieltänytkään, hän ei vaan halua olla missään yhteydessä muhun, joka nyt satun olemaan hänen lastensa äiti.

Ja eipä silti, ei mullakaan ole hänelle mitään muuta asiaa, kun lapsista. Mutta ei suostu puhumaan mun kanssa, sanoo vaan että lähetä sähköpostia.

Vierailija
31/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienet lapset kuukauden pois sun luota ihmisen kanssa joka ei halua puhua sulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitä jos jotain sattuu, ilmoitetaanko edes sinulle???????????????????

ET tietenkään anna!

Vierailija
32/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu mun kanssa puhumaan. Vaikka kuinka kiristän, esim sanoin, että jos ei soita mulle keskustellakseen tästä hänen ja lasten yhteisestä lomasta, niin lapset jää kotiin. Mutta ei soita ei. Hänen ei kuulema tarvitse puhua mun kanssa.

No, soitin tänään lastenvalvojalle joka sanoi, että pelkkä toi puhumattomuus on hyvä syy yksinhuoltajuudelle.

Vierailija
33/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usko tai älä, minullakin on ulkomaalainen mies, tosin euroopasta.

Mutta en päästäisi lapsiani yksin hänen kanssaan (täysin kunnollinen ja edelleen nykyinen mieheni ja suku moittetonta) kuukaudeksi mihinkään ilman minua.

En vaan yksinkertaisesti voisi luopua lapsistani KUUKAUDEKSI.

Viikkokin tekisi jo super tiukkaa.

Sinun tilanteessasi en päästäisi lapsia tai menisin itse mukaan.

Vierailija
34/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tapauksessa päästäisi. Kyllä tällaisista asioista keskustellaan yhdessä, eikä vain toispuolisesti ilmoitella. Ja kun kerran teillä ei keskusteluyhteyttä ole, ei ole luottamustakaan, joten en ikimaailmassa suostuisi. Omakohtaisesti kun ajattelen, pidän kuukautta muutenkin aivan liian pitkänä aikana.

Vierailija
35/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä sentään lasten toiset isovanhemmat ja iso joukko muita sukulaisia.

Minun lapset ovat lomailleet isänsä kotimaassa joka kesä (ei kylläkään kuukautta kerrallaan ole koskaan olleet) ja nauttineet matkasta valtavasti.

Vierailija
36/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muuten turvallinen paikka lasten lomailla ja mikä on paikallinen tapa pitää lapsista huolta?

voihan olla että isä tapaa ystäviään ja lapset sukulaisen hoidossa, jotka siis lapsille aika vieraita... onko lapsilla yhteistä kieltä sukulaisten kanssa?

olisivatko itse innoissaan lähdössä?

itse en varmaan uskaltaisi päästää ellei olisi turvallinen maa ja tuntisin itse hyvin koko miehen suvun ja ensin välit miehen kanssa kuntoon.

jos ei vauvaudu edes puhumaan kanssasi miksi palauttaisi lapset jos arvostus ja toisen huomioon ottaminen on tota luokkaa.

Vierailija
37/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on noin lapsellinen, ettei hän voi sinulle edes puhua. Tarvitseeko tuota ny edes miettiä?

Vierailija
38/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään anna. Sinuna hankkisin lähestymiskiellon exällesi, joka tuollaisia uhkailee.

Vierailija
39/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut euroopan ulkopuoliset maat noudattavat haagin sopimusta tosi tarkkaan.

Vierailija
40/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin sitten ei ainakaan kannata riskeerata, koska sen porukan mielestä lapset ovat isän omaisuutta.