Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies ilmoitti vievänsä lapset kuukaudeksi kotimaahansa, joka on Euroopan ulkopuolella.

Vierailija
11.06.2008 |

.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä olisi sitten tehtävä päätös annanko lapset vai en. Meillä yhteishuolto, eli jos päätän, että lapset eivät lähde, niin eivät lähde.

Jos voisin luottaa mieheen, että tuo lapset kuukauden kuluttua takaisin kotiin, mikä sen mukavampaa, lapset saisivat tutustua isän puoleiseen sukuunsa ja isäänsä, mutta kun aina on se MUTTA...

Vierailija
2/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta ET anna lastesi lähteä.

Haloo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sinulla on pienikin "mutta" ja epäilys...Etkö ole oppinut mitään näistä kauhutarinoista, joissa isä (täysin europpalaistunut ja sellainen, josta "ei koskaan voisi uskoa") ei palautakaan lapsia kerran heidän kanssaan kotimaahansa lähdettyään? Ja siis näitä tapahtuu LIITON AIKANAKIN...

Kulttuuripaine synnyinmaassa on suuri. Siellä on suku jatkuvasti ympärillä (joka monessa muussa kulttuurissa on tosi tiivis, perhekeskeinen ja yhteisöllinen), ja kuukaudessakin ehtii jo palata hyvin juurillineen ja saada ties mitä ideoita, vaikkei niitä ennen matkaa olisikaan. Mitä jos exäsi vaikka rakastuu paikalliseen naiseen?

En päästäisi lastani ulkomaalaisen exän kanssa todellakaan kuukaudeksi exän kotimaahan, en varsinkaan, jos en edes ennen matkaa olisi 100% varma exän luotettavuudesta.

Vierailija
4/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin 10v on ollut isänsä kotimaassa Afrikassa jo monta kertaa ilman äitiä. Isänsä kanssa ja yksin. Nyt lähdössä yksin. Toisen kaverin lapsi 5v oli myös kuukauden Afrikassa sukuloimassa isän suvun luona.

Oletko itse käynyt miehen suvun luona? Jos olet, voit varmaan luotettavin mielin päästää lapset. Aika monesta maasta lapset saa kyllä oikeuden päätöksellä takaisin jos tilanne siihen menee. mutta tuskin menee

Vierailija
5/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko luotettava ja millainen ihminen on muuten? ne asiat ratkaisisi aika pitkälle.

Vierailija
6/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt miehen suvun luona kaksi kertaa ja tiedän, että lapsia siellä hyvin kohdellaan ja isä on hyvä, vaikkei mua voi sietääkkään. Periaatteessa mieheen luotan, mutta kun koskaan ei tiedä.

Vierailija
7/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno kokemus heille.

ja saahan isä heidän kanssa matkustaa

Vierailija
8/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän ei siedä sinua? oliko kulttuurieroilla merkittävä syy eroon?

Vierailija
9/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(7 v. lapsen yh), minusta 6- ja 8-vuotiaat (etenkin tuo eskari-ikäinen) ovat aika buoria olemaan KUUKAUDEN pois äidin luota, ja vieläpä täysin vieraassa kulttuuriympäristössä. Paljon tietty riippuu lasten suhteesta etävanhempaan noin muuten. Onko tapaamisia tosi paljon kotimaassa? Ovatko lapset tottuneet olemaan pitkiä aikoja putkeen myös vain etävanhemman kanssa? Jos välit etävanhempaan on tosi läheiset, niin mikäs siinä sitten, mutta jos tapaamiset kotimaassakin ovat lähinnä satunnainen viikonloppu-tyyppisiä, niin kuukausi on kyllä hirmu pitkä tempaus irti kodista ja äidistä.

En päästäisi omaa 7-vuotiastani edes kotimaassa kuukaudeksi isän kanssa, sillä tiedän, että lapsi itse kokisi eron äidistä ja kodista liian raskaaksi noin pitkän aikaa putkeen. Mutta kuten sanottu, asiahan on täysin kiinni isän ja lasten suhteesta. Ovatko lapset ennen olleet siellä isän kotimaassa? Haluavatko he lähteä? Miksei vaikka 1-2 VIIKON matka kohteeseen kävisi päinsä?

Ja kuten jo monesti sanottu, jos epäilet yhtään miestä ja hänen motiivejaan, kannattaa aina olla varovainen.

Vierailija
10/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ihmisistä hoitaa kuitenkin asiansa ja lapsensa ihan hyvin!

Vierailija
11/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riski olisi liian suuri.

Vierailija
12/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolelle. Niitähän ei sieltä ikinä saa takaisin, koska ugandalaista viranomaista ei paljon kiinnosta, millainen huoltopäätös Suomessa on tehty.

Vierailija
13/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu esim puhumaan mun kanssa. Ihan sen takia, koska en suostu ottamaan häntä takaisin, hän on kuin mua ei olisi olemassakaan, esim tämän matkalle lähtökeskustelun olemme käyneet sähköpostitse ja lasten välityksellä, lapsi puhelimessa ja minä toisessa, lapsi kysyy isältään ja kertoo mulle...

Vierailija
14/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannattaisi vetää lapsia teidän riitojen keskelle. Tuolla tavalla todellakin varmistat että miehesi inhoaa sinua.

Minä päästäisin lapset matkalle, ovathan he hyvässä hoidossa isän kanssa. Ja isän sukulaiset myös ovat heitä hoitamassa.

Ja, kyllä minulla on ulkomaalainen mies.

Vierailija
15/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en olisi edes puheväleissä lasten isän kanssa! Minullakin on ulkomaalainen mies enkä päästäisi lapsia yksin isän kanssa hänen kotimaahansa, vaikka olemme yhdessä ja välimme ovat hyvät.

Vierailija
16/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joa ja KUN lapsi ikävöi sinua KUUKAUDEN (pitkä aika noin pienelle pois lähivanhemman luota ihan missä olosuhteissa gtahansa) aikana. Lapsesi on miehesi varassa joka voi olla soittamatta sulle! Nyt ajattelet ihan pikkuisiasi ja toteutatte matkan kun ovat vanhempia!!!

Vierailija
17/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka järkevä alkaa tuohon leikkiin. sano kuule isälles et..... kysy kuule äitiltäs...

kivan kuvan annatte lapsillenne.

minun lapseni matkustavat ex-mieheni kanssa joka vuosi pohjois-afrikkaan. Emme ole miehen kanssa ns. hyvissä väleissä, mutta lapsista keskustelemme ja lapset matkustavat isänsä kanssa. En epäröi ollenkaan ettei olisi hyvä isä, ei vaan ollut hyvä aviomies.

Vierailija
18/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitakaa ekana omat välinne kuntoon nyt on liian riskaapelia. voi tahallaan järjestää jotain ikävyyksiä sinulle (en tarkoita kaappausta) mutta jotain muuta siis.

Vierailija
19/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei älli riitä edes tämän tasoiseen keskusteluun, niin kannattaa jättäytyä pois siitä keskustelusta.

Ja nyt tosiaan mammat menkääs vaikka paperin kanssa listaamaan mitä eroja on siinä, että lapsi menee kuukaudeksi Joensuuhun tai kuukaudeksi Euroopan ulkopuolelle. Jos oikein pinnistelee, niin jotain eroja saattaa keksiä.

Vierailija
20/52 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä kerran on yhteishuoltajuus, niin ethän voi tehdä asialle mitään, jos isä päättää lomailla lasten kanssa. yksinhuoltaja vielä voi estää lasten pääsyn maasta pois, mutta yhteishuoltajana miehesi on lasten täysivaltainen vanhempi, kuten sinäkin.

Huh, et sitten sinäkään voinut asiaa yhtään aikaisemmin miettiä? Esimerkiksi silloin olisi ollut hyvä pysähtyä hetkeksi, kun niitä lapsia rupesitte pykäämään...