Kävin tänään rv22 hierojalla ja olin mahallaan:
Rullasin yhden tyynyn rintojen alle ja toisen häpykummun päälle, jotta pystyin olemaan mahallaan. Vasta nyt illalla aloin ajatella, teinkö jotain vahinkoa vauvalle?!!
Vauva potki ihan normaalisti hieronnan aikaan ja nyt sen jälkeenkin, kuten normistikin.
Oon ihan paniikissa, kun hieroja ei tajunnu ehdottaa muita asentoja, sanoi vaan että "kokeile noita tyynyjä, jos pystyt olee noin niin ole vaan vatsallaan, muuten istualtaan".
Pystyin olemaan, mut nyt iski paniikki että vahingoitinko vauvaa... :(((
Kommentit (34)
Minä itse makoilin vatsallaan hierojalla vielä ihan viimeisillä viikoillakin, eikä mitään vahinkoa tapahtunut.
Menkää ajoissa hoitoon. Tuo on jo sairasta. Nauraa nyt raskaana olevan naisen huolille, muista millainen itse olit silloin, sinä ilkeä ilkkuja. Uskomatonta idiotismia.
T. Joku, joka pahoillaan apn puolesta ja varma et kaikki on ok
Raskaana oleville suositellaan kylkiasentoa. Jokaisen raskaus on myös erilainen.
Hierojahan olis voinu rusentaa sen ulos!?!
Luulisi fyssarin tietävän paremmin,kyllä äidille voi tulla tukala olo, samoin vauvalle. Menkää mahallenne tietämättömät.
Kuten tällä on jo muutama vastannutkin: ole huoletta, lapsesi on ihan varmasti kunnossa, koska olet tuntenut liikkeitä normaalisti! Jos lapsi olisi ollut vaarassa litistyä, olisi oma olosi ollut varmasti huonompi.
Älä myöskään ole huolissasi alaselän hieronnasta - alaselän hieromatta jättämistä suositellaan yleensä vain siinä tapauksessa, että odottajalla on ollut ennenaikaista supistelua. Ja olihan käsittely ollut kevyttä, kuten kerroit.
Jos vielä menet hierontaan raskauden aikana, kannattaa kysyä vaikka jo aikaa varatessa mahdollisuudesta olla kylkimakuulla (tai istuen) hieronnan aikana. Hierojalle voi koska vain sanoa, jos olo/ asento/ hieronnan voimakkuus tuntuu huonolta.
Hyvää jatkoa sinulle ja massuvauvallesi!
T. Koulutettu hieroja
Olen ollut mahallani hierottavana viikottain vielä yli 30 raskausviikoilla sekä 1. että 2. raskaudessani ja usealla eri koulutetulla hierojalla. Kaikki ovat sanoneet, että mahallaan voi olla, jos tuntuu ihan hyvältä. Toki siinä jotain paineen tunnetta tuntuu, muttei kipua. En ole ollut huolissani, enkä ole jatkossakaan. Terve lapsi syntyi ensimmäisestä ja tervettä odottelen tästäkin :) Jos rupeaa huonolta tuntumaan, siirryn kylkiasentoon, ihan niinkuin edellisessäkin raskaudessa viimeisillä viikoilla. Hierontaa muuten suositeltiin itselleni ihan äippäpolilla 32 rv jälkeen, joten ei kyllä voi haitallista olla ainakaan itse hieronta, kunhan alaselkää hierotaan vain kevyesti.
t. toinen odottaja
kun olin niin huolissani kaikesta. Terveet lapset olen saanut kaikista panikoinneistani huolimatta ja niin varmasti saa myös ap.
Huolestuminen tarkoittaa myös sitä, että ap todella välittää tulevan lapsensa hyvinvoinnista. Sehän on ihanaa, kun miettii viime aikoijen uutisointeja ihmisistä, jotka eivät tunne mitään lapsiaan kohtaan ja kohtelevat heitä kaltoin.
Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi ap! Ihanaa loppuodotusta ja vauva-aikaa!
T. oi niitä aikoja.. lapset jo koululaisia
kyselin jotakin vastaavaa viimeisillä raskausviikoilla selinmakuulla olemisesta ja rakastelemisesta ison vatsan kanssa, miehen painoa vatsan päällä. Ei kuulemma vauvaa haittaa sellainen mikä ei tunnu itsestäkään huonolta.
Voinko olla esim rusentanut vauvan pään tai raajan/vahingoittanut/ litistänyt sen... Täällä mä nyt parun silmät päästäni ja mietin mihin lääkäriin pitäis mennä vai pitääkö...
Ap
Minä nukuin noilla viikoilla vielä vatsallani ja ihan terveet lapset on =)
Minä nukuin noilla viikoilla vielä vatsallani ja ihan terveet lapset on =)
Et voi puristaa vettä kasaan niin, että vauva painuisi rikki!
ihme, että olet suostunut moiseen.
hieronnassa ja vieläpä ihan ilman tyynyjä! Ekassa raskaudessa nukuin mahallani viikolle 32 saakka! Ihan normaali raajaisia ja pyöreä päisiä lapsia on syntynyt ;)
puristele ja litistele sitä ja tule sitten kertomaan, miten tomaatille kävi.
Kuka hullu hieroja suostui moiseen?
VArsinkin alaselän hieronta voi aiheutta keskenmenon.
Jos olo on tukala tilanteessa missä ei ole pakko olla, niin mitä järkeä olla siinä???
Jos näistä vastauksista pillahdit itkuun, niin miten tulet kestämään lapsen kanssa ?