Kävin tänään rv22 hierojalla ja olin mahallaan:
Rullasin yhden tyynyn rintojen alle ja toisen häpykummun päälle, jotta pystyin olemaan mahallaan. Vasta nyt illalla aloin ajatella, teinkö jotain vahinkoa vauvalle?!!
Vauva potki ihan normaalisti hieronnan aikaan ja nyt sen jälkeenkin, kuten normistikin.
Oon ihan paniikissa, kun hieroja ei tajunnu ehdottaa muita asentoja, sanoi vaan että "kokeile noita tyynyjä, jos pystyt olee noin niin ole vaan vatsallaan, muuten istualtaan".
Pystyin olemaan, mut nyt iski paniikki että vahingoitinko vauvaa... :(((
Kommentit (34)
Hierojia on monentasoisia, oliko kyseessä koulutettu hieroja? Koulutettu hieroja osaa ottaa huomioon raskauden.
raskaana olevaa hieronnassa vatsalleen. Ja sinä makaat siinä vaikka ei ollut hyvä olo?
Tsiisus mitä mammoja.
En usko että vahinkoa olisi tapahtunut, niin kuin joku sanoi, monet nukkuvat vielä noilla viikoilla vatsallaan.
Itse kävin hieronnassa vielä viikolla 40, tosin kylkiasennossa makoilin hierontapöydällä. Oli todella tarpeellinen käynti silloin.
Häpeisitte!!! Toinen itkee ja te vaan lyötte lyötyä? Tosi sankarillista!
Kylkiasento käy raskaana oleville, mutta tuota makuuasentoa ihmettelen, en usko että koulutettu hieroja olisi ollut asialla.
mistä se vauva yleensä tulee ulos. Aika rankan prässin se kestää... :-)
Minua kiinnostaa, oliko hierojalla asianmukainen koulutus?
Minua kiinnostaa, oliko hierojalla asianmukainen koulutus?
Minä olen käynyt koulutetulla hierojalla ja juurikin laitettu rullattua pyyhettä vatsan ylä- ja alapuolelle tueksi ja oikein hyvä asento on ollut. Eihän noilla viikoilla yleensä ole kovinkaan suuri maha vielä. Joillain hierojilla on myös hierontapöytä, josta saa laitettua vatsan kohtaa alemmas, siinä on myös ollut hyvä olla. Kiropraktikollanikin oli sellainen.
Toinen asia on, että mikset ap sanonut, jos olit huonossa asennossa? Mikä tahansa asentoi voi syystä tai toisesta olla tukala ainakin pitkään jatkuessaan. Silloin tietysti täytyy avata suu ja vaihtaa asentoa parempaan. Mutta vauvaa et ole vanhingoittanut, älä siitä huolehdi.
loppuraskaudesta pitää maata kyljellään, jotta kohdun paino ei tuki omia isoja verisuonia, joista veri menee myös kohtuun. Jos näin käy, äidillekin tulee kyllä huono olo niin että älyää vaihtaa asentoa. Lapsi on lapsiveden suojassa, hänellä ei ole mennyt mitään lyttyyn!!!!
Unohda koko juttu, mutta ala vähitellen suosia kylkiasentoa makuulla.
T:Lääkäri
Ja olo oli tukala, muttei sattunut missään vaiheessa. Alaselkää hieroi vain kevyesti.
On hieronut aiemminkin raskaanaolevia.
Itse vaan aloin panikoimaan... En kyllä enää uskalla mennä, mut nyt tuli itku ja usean teidän vastaukset pahensi asiaa, monella teillä on empatia kaukana... Toivottavasti saitte tyydytystä, kun olen entistä enemmän nyt huolissani. Törkeää.
Kiitos asiallisista vastauksista niitä kirjoittaneille.
Ap
loppuraskaudesta pitää maata kyljellään, jotta kohdun paino ei tuki omia isoja verisuonia, joista veri menee myös kohtuun. Jos näin käy, äidillekin tulee kyllä huono olo niin että älyää vaihtaa asentoa. Lapsi on lapsiveden suojassa, hänellä ei ole mennyt mitään lyttyyn!!!!
Unohda koko juttu, mutta ala vähitellen suosia kylkiasentoa makuulla.
T:Lääkäri
Ja olo oli tukala, muttei sattunut missään vaiheessa. Alaselkää hieroi vain kevyesti.
On hieronut aiemminkin raskaanaolevia.Itse vaan aloin panikoimaan... En kyllä enää uskalla mennä, mut nyt tuli itku ja usean teidän vastaukset pahensi asiaa, monella teillä on empatia kaukana... Toivottavasti saitte tyydytystä, kun olen entistä enemmän nyt huolissani. Törkeää.
Kiitos asiallisista vastauksista niitä kirjoittaneille.
Ap
..............