Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään rv22 hierojalla ja olin mahallaan:

Vierailija
10.09.2012 |

Rullasin yhden tyynyn rintojen alle ja toisen häpykummun päälle, jotta pystyin olemaan mahallaan. Vasta nyt illalla aloin ajatella, teinkö jotain vahinkoa vauvalle?!!

Vauva potki ihan normaalisti hieronnan aikaan ja nyt sen jälkeenkin, kuten normistikin.

Oon ihan paniikissa, kun hieroja ei tajunnu ehdottaa muita asentoja, sanoi vaan että "kokeile noita tyynyjä, jos pystyt olee noin niin ole vaan vatsallaan, muuten istualtaan".

Pystyin olemaan, mut nyt iski paniikki että vahingoitinko vauvaa... :(((

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo on tukala tilanteessa missä ei ole pakko olla, niin mitä järkeä olla siinä???

Jos näistä vastauksista pillahdit itkuun, niin miten tulet kestämään lapsen kanssa ?

Ja olo oli tukala, muttei sattunut missään vaiheessa. Alaselkää hieroi vain kevyesti.

On hieronut aiemminkin raskaanaolevia.

Itse vaan aloin panikoimaan... En kyllä enää uskalla mennä, mut nyt tuli itku ja usean teidän vastaukset pahensi asiaa, monella teillä on empatia kaukana... Toivottavasti saitte tyydytystä, kun olen entistä enemmän nyt huolissani. Törkeää.

Kiitos asiallisista vastauksista niitä kirjoittaneille.

Ap

Vierailija
2/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse makoilin vatsallaan hierojalla vielä ihan viimeisillä viikoillakin, eikä mitään vahinkoa tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ajoissa hoitoon. Tuo on jo sairasta. Nauraa nyt raskaana olevan naisen huolille, muista millainen itse olit silloin, sinä ilkeä ilkkuja. Uskomatonta idiotismia.

T. Joku, joka pahoillaan apn puolesta ja varma et kaikki on ok

Vierailija
4/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleville suositellaan kylkiasentoa. Jokaisen raskaus on myös erilainen.

Vierailija
5/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojahan olis voinu rusentaa sen ulos!?!

Vierailija
6/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi fyssarin tietävän paremmin,kyllä äidille voi tulla tukala olo, samoin vauvalle. Menkää mahallenne tietämättömät.

Vierailija
7/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tällä on jo muutama vastannutkin: ole huoletta, lapsesi on ihan varmasti kunnossa, koska olet tuntenut liikkeitä normaalisti! Jos lapsi olisi ollut vaarassa litistyä, olisi oma olosi ollut varmasti huonompi.

Älä myöskään ole huolissasi alaselän hieronnasta - alaselän hieromatta jättämistä suositellaan yleensä vain siinä tapauksessa, että odottajalla on ollut ennenaikaista supistelua. Ja olihan käsittely ollut kevyttä, kuten kerroit.

Jos vielä menet hierontaan raskauden aikana, kannattaa kysyä vaikka jo aikaa varatessa mahdollisuudesta olla kylkimakuulla (tai istuen) hieronnan aikana. Hierojalle voi koska vain sanoa, jos olo/ asento/ hieronnan voimakkuus tuntuu huonolta.

Hyvää jatkoa sinulle ja massuvauvallesi!

T. Koulutettu hieroja

Vierailija
8/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hieronnas saa käyä!!!

Vierailija
9/34 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinut tapahtua mitään.

Ap

Vierailija
10/34 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mahallani hierottavana viikottain vielä yli 30 raskausviikoilla sekä 1. että 2. raskaudessani ja usealla eri koulutetulla hierojalla. Kaikki ovat sanoneet, että mahallaan voi olla, jos tuntuu ihan hyvältä. Toki siinä jotain paineen tunnetta tuntuu, muttei kipua. En ole ollut huolissani, enkä ole jatkossakaan. Terve lapsi syntyi ensimmäisestä ja tervettä odottelen tästäkin :) Jos rupeaa huonolta tuntumaan, siirryn kylkiasentoon, ihan niinkuin edellisessäkin raskaudessa viimeisillä viikoilla. Hierontaa muuten suositeltiin itselleni ihan äippäpolilla 32 rv jälkeen, joten ei kyllä voi haitallista olla ainakaan itse hieronta, kunhan alaselkää hierotaan vain kevyesti.

t. toinen odottaja

Vierailija
11/34 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niin huolissani kaikesta. Terveet lapset olen saanut kaikista panikoinneistani huolimatta ja niin varmasti saa myös ap.

Huolestuminen tarkoittaa myös sitä, että ap todella välittää tulevan lapsensa hyvinvoinnista. Sehän on ihanaa, kun miettii viime aikoijen uutisointeja ihmisistä, jotka eivät tunne mitään lapsiaan kohtaan ja kohtelevat heitä kaltoin.

Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi ap! Ihanaa loppuodotusta ja vauva-aikaa!

T. oi niitä aikoja.. lapset jo koululaisia

Vierailija
12/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin jotakin vastaavaa viimeisillä raskausviikoilla selinmakuulla olemisesta ja rakastelemisesta ison vatsan kanssa, miehen painoa vatsan päällä. Ei kuulemma vauvaa haittaa sellainen mikä ei tunnu itsestäkään huonolta.

Vierailija
13/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko olla esim rusentanut vauvan pään tai raajan/vahingoittanut/ litistänyt sen... Täällä mä nyt parun silmät päästäni ja mietin mihin lääkäriin pitäis mennä vai pitääkö...

Ap

Vierailija
14/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin noilla viikoilla vielä vatsallani ja ihan terveet lapset on =)

Vierailija
15/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin noilla viikoilla vielä vatsallani ja ihan terveet lapset on =)

Vierailija
16/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi puristaa vettä kasaan niin, että vauva painuisi rikki!

Vierailija
17/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että olet suostunut moiseen.

Vierailija
18/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieronnassa ja vieläpä ihan ilman tyynyjä! Ekassa raskaudessa nukuin mahallani viikolle 32 saakka! Ihan normaali raajaisia ja pyöreä päisiä lapsia on syntynyt ;)

Vierailija
19/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puristele ja litistele sitä ja tule sitten kertomaan, miten tomaatille kävi.

Vierailija
20/34 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu hieroja suostui moiseen?

VArsinkin alaselän hieronta voi aiheutta keskenmenon.