Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läskit, huonokuntoiset kaverit jeesustelee tupakoinnista.

Vierailija
10.09.2012 |

Olen polttanut 20 vuotta, noin 10 tupakkaa päivässä. En väitä että se olisi terveellistä tai edes neutraalia. Haitaksihan se selvästi on, mutta olen ikäisekseni hoikka ja hyväkuntoinen. Harrastan ahkerasti liikuntaa, syön terveellisesti ja juoksin kaksi vuotta sitten vielä maratoninkin. Hengitystieinfektioita en sairasta juuri koskaan. SILTI ikäluokkani (35-40 v) naisystäväni, jotka itse ovat läskejä ja huonokuntoisia, jaksavat asettua yläpuolelleni tupakointini vuoksi. Viimeksi toissapäivänä yritin lounaan jälkeen saada hippikasvissyöjäystäväni kävelemään 2 km lounaspaikasta työpaikalle, niin kaveri oli läkähtyä kilojensa kanssa. Metrolla olisi pitänyt mennä. Joten ystävällisesti, menkääpä itseenne ja miettikää kenellä se ongelma oikeasti on!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointi vastaa terveysriskinä 40 kilon ylipainoa.

riskinsä kukin itse valitsee. ja kyllä itsekin poltan- tosin tupakoinnin vaikutukset ovat alkaneet näkyä vasta nyt myöhemmin..

enpä itse asettaisi itseäni ylipainoisten yläpuolelle. taatusti on polttaminen isompi paha kuin läski. syöpäriski nyt varmaan merkittävimpänä asiana.

Vierailija
2/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinulla on tällaisia tupakoitsijoita terrorisoivia tai läskejä ystäviä, joista et pidä?

Onko sinulla mieluisia ystäviä lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama jaksamiselle, se 2 km kävelyhän vie yli puolet ruokatunnista! 5 minuutissako hotkaisette ruuan?

Vierailija
4/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltat siis, että pysyisit laihana. Todennäköisesti se kasvissyöjänainen on sinua terveempi kuitenkin ja veriarvot priimassa.

Vierailija
5/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupakoinnin haitallisuus terveydellesi välttämättä vielä näy. Juuri yksi sinua vanhempi työkaveri lopetti, kun oli nimenomaan alkanut tulla niitä hengitystieinfektioita koko ajan. Toivottavasti lopetti ajoissa, ettei kyseessä olekin keuhkoahtaumatauti.

Vierailija
6/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lopetti tupakoinnin parikymmentä vuotta sitten, sai viime vuonna suusyövän ja kuoli muutamassa kuukaudessa.

Kannattaa ap miettiä sitä lopettamista kuitenkin.

Vierailija
7/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin silloin laiha enkä ole muuttanut mielipidettäni lainkaan. Läski olen ollut nyt

viisi vuotta, välillä laihempi ja välillä lihavampi. Koko ajan olen tehnyt töitä asian eteen ja nyt on diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitystä kokeillaan. Painoa on pudonnut reilu 8 kg.

Toki pidän herkuista ja terveellisen ruoan lisäksi olen syönyt sitä epäterveellistäkin eli ihan itse kiloni olen hankkinut. Ongelmani on se, että en voi olla kokonaan ilman ruokaa, koska sitä tarvitaan. Sinä voit olla kokonaan ilman tupakkaa.

En ymmärrä tilannetta, jossa todetaan, että poltan 10 tupakkaa päivässä enkä asialle tee mitään, koska liikun ja syön terveellisesti. Minä jopa tämän kokoisena arvostelisin sinua. En suoraan, ellen ole varma, että olet niin hyvä ystäväni, mutta mielessäni varmasti. Kun ei ole edes yritystä muuttaa selvästi vaarallista pahetta ja kuvittelee, että korvaa sen juoksemalla maratonin, tuntuu, ettei ihmisellä ole ihan kaikki kotona. Arvostaisin sinua enemmän säälittävänä luuserina, joka toistuvasti sortuu tupakkaan yrittäessään kaiken maailman keinoja kuin ihmisenä, joka toteaa faktana, että poltan tämän verran, olen aina polttanut enkä ole sairas. Huh!

Vierailija
8/10 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en sanonut aloitusviestissä, että tupakointi on mitenkään jees. En ole siitä iloinen, enkä epärealistinen sen aiheuttamien terveyshaittojen suhteen. Pointtini oli oikeastaan se, mitä kirjoitin toisessa viestissäni. Eli kaksinaismoralismi. Tupakoitsijoista on tullut yhteiskunnallisesti vapaata riistaa, heitä saa mollata ja haukkua mielin määrin, kun taas esimerkiksi lihavia pitää hyssytellä ja taputtaa päähän aivan loputtomiin.

Tupakoitsijana minulla todellakin on pahe ja sen myönnän aina auliisti itsekin. Mielestäni on kuitenkin aivan turha halkoa hiuksia ja puolustella tupakoitsijoiden mollaamista sillä, että se on niin paljon vaarallisempaa. Olkoon tai ei, kaksinaismoralismi tupakoinnin ja muiden paheiden suhteen on fakta. Mielestäni minuun ja muihin tupakoitsijoihin tulisi suhtautua yhtä hienotunteisesti kuin alkoholisteihin tai ylipainoisiin. Riippuvuudesta siinäkin on kyse aivan kuten noissakin ongelmissa. Emme ole yhtään sen parempia, mutta emme taatusti yhtään sen huonompiakaan. t. ap

Vierailija
9/10 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tänne piti kirjoittaa noiden "kavereiden" tilanteesta, koska läskeille vittuilu päin naamaa on tabu. Sen sijaan tupakoitsijaa saa halveksia suureen ääneen ja päin naamaa niin paljon kuin huvittaa! Vaikka ei olisi varaa.

Vierailija
10/10 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuvat muuten, raukat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä