Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko eläkettä kertynyt? Paljonko ikää?

Vierailija
10.09.2012 |

Minulle on kertynyt 1667 € / kk 31.12.2011 mennessä. Ikää 44v.

Onko vähän vai paljon?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 1900€. Nyt 52v. Ei paljon naurata...

Vierailija
42/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei paljoa naurata. Omaa tyhmyyttä kai sitten, ensin 16-23 vuotiaana hulluna kolmea työtä, sitten downshiftausta huonopalkkaisessa, mutta leppoisassa työssä. Siihen yli 10 vuoden kotiäitiysjakso, josta ei silloin kertynyt ollenkaan eläkettä. Nyt ihan ok töissä, onnrksi, jos nyt joku kymppi takuueläkkeen päälle ehtisi kertyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tässä nyt keskustellaan? Onko kyse siitä, että paljonko olet jo kerryttänyt? Vai oliko tuo arvio siitä, että paljonko saisit, jos jatkaisit tuota palkkakertymää eläkeikääsi asti?

Mulla on kertyneenä jotain 400 euroa ja ikää nyt 39.

Jos taas olen töissä eläkeikään asti, niin sit arvio tais olla jotain päälle 1500 euron, mutta tosiaankaan nyt ei ole vielä kasassa kuin jotain 420 euroa oikeasti.

Sehän siis lasketaan jotenkin 0,15% palkasta eli jokainen lisävuosi korottaa eläkettä jollain 45 eurolla vaikka.

Sinänsä en kyllä kauheasti usko johonkin eläkejärjestelmään. On hyvä, jos saa vaikka 500 e kuussa eläkettä ja sit sais muuten itse kehiteltyä ne rahat millä pitää elellä. Yritän tämän vuoksi säästää/sijoittaa rahaa.

Vierailija
44/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio karttuneesta työeläkkeestä 31.12.2011 mennessä vähennyksineen 1667 e/kk. Eläkkeestä vähennetty elinaikakertoimen vaikutus. Sitten siinä on liitteenä kolme sivua työsuhteita ja niistä jokaisesta kertynyt eläke (samoja työnantajia, mutta työsuhteita ketjuissa). Missään kohtaa ei kyllä lue mitään eläkearviota tulevaisuudesta.

ap

p.s. Ja olen samaa mieltä siitä, etten usko koskaan näkeväni kyseisiä rahoja. Jollain leikkurilla ne leikataan pois kuitenkin. ei tulevilla sukupolvilla ole halua maksaa meidän eläkkeitä kuten me joudumme maksamaan edellisen sukupolven eläkkeet...

Vierailija
45/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1731,80 € /kk, ikää mulla on 41 v ja työvuosia takana parikymmentä. Hyvän kertymän selittää se, että mulla on aika hyvä palkka.

Itse en kyllä usko nykyisen eläkejärjestelmän säilymiseen. Tulee hajoamaan muutaman vuoden sisällä ja sen jälkeen meille tulee jonkinlainen nykyisen ja jenkkisysteemin sekoitus, joka perustuu pääosin siihen että jokainen säästää itse itselleen eläkettä sen minkä pystyy.

Vierailija
46/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta alle 24 v tehdystä työstä. Sitten eläkeikää jatketaan 68 vuotiaaksi, että saa maksimieläkkeen.

Vierailija
47/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio karttuneesta työeläkkeestä 31.12.2011 mennessä vähennyksineen 1667 e/kk. Eläkkeestä vähennetty elinaikakertoimen vaikutus. Sitten siinä on liitteenä kolme sivua työsuhteita ja niistä jokaisesta kertynyt eläke (samoja työnantajia, mutta työsuhteita ketjuissa). Missään kohtaa ei kyllä lue mitään eläkearviota tulevaisuudesta.

ap

p.s. Ja olen samaa mieltä siitä, etten usko koskaan näkeväni kyseisiä rahoja. Jollain leikkurilla ne leikataan pois kuitenkin. ei tulevilla sukupolvilla ole halua maksaa meidän eläkkeitä kuten me joudumme maksamaan edellisen sukupolven eläkkeet...

noin 2600 e/kk. Se on ihan hyvä eläke.

Vierailija
48/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

noin 2600 e/kk. Se on ihan hyvä eläke.

Olen valmistunut 26-vuotiaana vuonna 1994, eli ollut töissä nyt 18 vuotta (miinus äitiyslomat). Työuraa on jäljellä vielä periaatteessa 21 vuotta. Millä logiikalla lopusta työurasta kertyisi vähemmän?

ap

Vierailija
49/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosiaan sun kertymä, niin kyllä sun pitäis itsekin tajuta, että tuo on ihan älyttömän suuri. Taidat saada aika huikeaa palkkaa? Tyyliin 6000 euroa kuussa tai jotain?

Vierailija
50/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 21..

Tuolla ei juhlita sitten 40 vuoden päästä,jos edes mitään eläkkeitä silloin on olemassakaan.Eiköhän maailma ehdi muuttua tuossa ajassa hurjasti.Pelkään että huonompaan suuntaan vaan ja köyhyys lisääntyy.

Vierailija
51/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolet työurasta on mennyt ja tuon verran kasassa, niin eihän lopullinen eläke ole kuin jotain vähän päälle 3000 euron kuussa. Siitä sitten kaikki leikkurit ja inflaatiot ja korotetut verot ja maksut pois. Eihän sillä tule toimeen!?

Ja joo, tulot on ihan kohtuulliset, bruttona sellaisen 90 000 - 100 000 euroa vuodessa viime vuosina, nuorempana tietysti vähemmän.

Mutta onneksi en ole luottanut siihen, että eläkettä joskus saan, olen säästänyt muualle. Ihmettelen vain, millä ne aikovat elää, joille jää pelkkä eläke ja pienempi kuin tuo...

ap

Vierailija
52/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolet työurasta on mennyt ja tuon verran kasassa, niin eihän lopullinen eläke ole kuin jotain vähän päälle 3000 euron kuussa. Siitä sitten kaikki leikkurit ja inflaatiot ja korotetut verot ja maksut pois. Eihän sillä tule toimeen!?

Ja joo, tulot on ihan kohtuulliset, bruttona sellaisen 90 000 - 100 000 euroa vuodessa viime vuosina, nuorempana tietysti vähemmän.

Mutta onneksi en ole luottanut siihen, että eläkettä joskus saan, olen säästänyt muualle. Ihmettelen vain, millä ne aikovat elää, joille jää pelkkä eläke ja pienempi kuin tuo...

ap

tuolla elelis jo herroiksi.

Vierailija
53/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, tää oli sit tämmöinen ketju. Taidat olla sukua Ville Niinistölle, joka tulee 12000 euron kuukausituloilla kertomaan, että ymmärtää sillä minkälaista on lapsiperheen elämä.

Kai ap tiedät, että suurin osa naisista ei tienaa edes palkkana tuota 3000 euroa?

Itse olen esim. korkeasti koulutettu nainen, joka on tehnyt tähän mennessä 17 vuotta töitä ja kasassa on tosiaan noin 400 euroa eläkekertymää.

Vierailija
54/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eläke olisi 365 E/kk ja ikää 37-v, ja olen ollut töissä jo 14-vuotiaasta asti (ensin kesätöissä)

Vuositasolla tienaan nyt 31.000 euroa. Eli tässä osviittaa. EI todellakaan naurata.

Vierailija
55/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on tällaisia palstoja, että ap:n tapaiset ihmiset (?) pääsevät täällä pätemään.

Vierailija
56/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin Ilmarisen nettisivulta, eläkekertymä 1783 eur\kk.

Vierailija
58/58 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on alle 30 vuotiaiden eläke? 24-vuotiaana 90€/kk, millainen on??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi