Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko eläkettä kertynyt? Paljonko ikää?

Vierailija
10.09.2012 |

Minulle on kertynyt 1667 € / kk 31.12.2011 mennessä. Ikää 44v.

Onko vähän vai paljon?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio karttuneesta työeläkkeestä 31.12.2011 mennessä vähennyksineen 1667 e/kk. Eläkkeestä vähennetty elinaikakertoimen vaikutus. Sitten siinä on liitteenä kolme sivua työsuhteita ja niistä jokaisesta kertynyt eläke (samoja työnantajia, mutta työsuhteita ketjuissa). Missään kohtaa ei kyllä lue mitään eläkearviota tulevaisuudesta.

ap

p.s. Ja olen samaa mieltä siitä, etten usko koskaan näkeväni kyseisiä rahoja. Jollain leikkurilla ne leikataan pois kuitenkin. ei tulevilla sukupolvilla ole halua maksaa meidän eläkkeitä kuten me joudumme maksamaan edellisen sukupolven eläkkeet...

noin 2600 e/kk. Se on ihan hyvä eläke.

Olen valmistunut 26-vuotiaana vuonna 1994, eli ollut töissä nyt 18 vuotta (miinus äitiyslomat). Työuraa on jäljellä vielä periaatteessa 21 vuotta. Millä logiikalla lopusta työurasta kertyisi vähemmän?

ap

kertymä ole yhtä suuri sen jälkeen kun noin 2500 euron raja on ylitetty. Tämä siinä tapauksessa että jäät normaali-iässä eläkkeelle eli 63 tai 65 v. Sitten kertymä taas suurenee.

Vierailija
2/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään eläkkeelle 65- vuotiaana, saan 3 700 euroa, 68- vuotiaana tulisi 4 500 euroa. Kaikkien kannattaa säästää, me elätämme 3/4 suomalaisesta työllämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäydyin siitä pois aikoja sitten. Yrittäjänä se on tietysti mahdollista ja maksan itselleni pienintä mahdollista lakisääteistä eläkettä. Ihme jos joitain satojakaan olisi eläkkeeni valtiolta.

Sen sijaan olen aloittanut itse eläkesijoittamisen ostamalla asuntoja ja muita sijoituskohteita. Olen 28 vuotta. Jos nyt jäisin eläkkeelle, saisin 600 kuussa. Laskelmieni mukaan pääsen eläkkeelle 50-vuotiaana ja eläke tulee olemaan 2500 kuussa.

Senttiäkään enempää en anna valtiolle. Ei niitä rahoja koskaan sieltä saa pois.

Vierailija
4/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mieheni on mukana tietysti tässä ja hän tulee saamaan myös saman eläkkeen. Eli ihan mukavasti sitä rahaa tulee siis olemaan, vaikkei hänkään tule valtiolta saamaan juuri mitään.

Vierailija
5/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, tää oli sit tämmöinen ketju. Taidat olla sukua Ville Niinistölle, joka tulee 12000 euron kuukausituloilla kertomaan, että ymmärtää sillä minkälaista on lapsiperheen elämä.

Kai ap tiedät, että suurin osa naisista ei tienaa edes palkkana tuota 3000 euroa?

Itse olen esim. korkeasti koulutettu nainen, joka on tehnyt tähän mennessä 17 vuotta töitä ja kasassa on tosiaan noin 400 euroa eläkekertymää.

ole koulutuksestaan huolimatta saanut.

t. eräs korkeakoulutettu, jolla on hyvä työ ja korkea palkka, mutta joka ei jatkuvasti marise eikä kiukuttele työpaikallaan eikä roiku työaikana Facebookissa jne.

Vierailija
6/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäydyin siitä pois aikoja sitten. Yrittäjänä se on tietysti mahdollista ja maksan itselleni pienintä mahdollista lakisääteistä eläkettä. Ihme jos joitain satojakaan olisi eläkkeeni valtiolta.

Sen sijaan olen aloittanut itse eläkesijoittamisen ostamalla asuntoja ja muita sijoituskohteita. Olen 28 vuotta. Jos nyt jäisin eläkkeelle, saisin 600 kuussa. Laskelmieni mukaan pääsen eläkkeelle 50-vuotiaana ja eläke tulee olemaan 2500 kuussa.

Senttiäkään enempää en anna valtiolle. Ei niitä rahoja koskaan sieltä saa pois.

ja pariin takuuvarmaan ulkomaiseen rahastoon sekä jonkun verran suoraan pörssiosakkeisiin. Vuokra-asunnoista ja muista kiinteistöistä tulevat tulot ovat jatkossa noin 60 000-70 000 euroa vuodessa ja se riittää meille oikein hyvin kun velkaa ei enää ole. Tämä on paljon varmempi tapa kuin luottaa sortumaisillaan olevaan eläkejärjestelmään. Sen puoleen onkin ihan sama mitä eläkevakuutusyhtiöt sivuillaan laskureillaan ilmoittavat, sillä ne eivät tule toteutumaan missään tapauksessa.

Vierailija
7/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työeläke. Ehken kannatti olla kotona lasten kanssa?

Vierailija
8/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisessa mielessä olen opiskellut selvästi väärää alaa, mutta elämässä on toki paljon muutakin kuin raha. Viihdyn töissäni hyvin ja ilolla työtäni teen. Palkkani on kuitenkin keskivertonaista parempi ja saan ostettua kaiken mitä tarvitsen ja rahaa jää säästöönkin, joten minulla ei ole asiasta mitään ongelmaa.

Vierailija
9/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jakelee täällä aivan paskoja neuvoja ihmisille mm. osakesijoittamisesta, itse on ihan persaukinen.

Vierailija
10/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt töissä ulkomailla ja kerään omalle eläketilille suoraan. En usko tuohon Suomen järjestelmään ollenkaan, homma hajoaa omaan mahdottomuuteensa kun rahaa ei vain ole meidän sukupolven eläkkeiden maksuun tulevaisuudessa. Säästän mieluummin itse itselleni kuin nykyisten eläkeläisten taskuun.

Tuosta Suomen eläkkeestäni en näe varmaan koskaan mitään, leikkaavat varmaan tuonkin vähän pois siihen mennessä. Perusosaa en tietysti muutenkaan saa kun ulkomailla asun.

Vierailija
11/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

253 euroa

ikää 43v

Vierailija
12/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiailta leikattiin ansaitut eläkkeet pois

kaikesta alle 24 v tehdystä työstä. Sitten eläkeikää jatketaan 68 vuotiaaksi, että saa maksimieläkkeen.

ei saada eläkettä kotiäitivuosista, kuten nuoremmat.

Vierailija
13/58 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiailta leikattiin ansaitut eläkkeet pois

kaikesta alle 24 v tehdystä työstä. Sitten eläkeikää jatketaan 68 vuotiaaksi, että saa maksimieläkkeen.

ei saada eläkettä kotiäitivuosista, kuten nuoremmat.

itse olen ollut äitiyslomalla ja opiskellut eläkeuudistuksen vuoden 2005 jälkeen.

Suomen elintaso on menossa vain alamäkeen tästä eteenpäin. Kun me päästään eläkkeelle eläkkeidenostovoima on kuin nykyisten Venäjän mummojen.

Vierailija
14/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että 20–30 vuoden päästä on vielä rahavaroja, joista työeläkkeitä maksetaan? Varsinkin, jos ne monilla ovat luokkaa 1500–3000 e/kk tai ylikin?

Itse olen 38-v ja eläkekertymä on n. 400 e/kk. Opinnot venyi, hummailin, sitten lapsen kanssa kotona jne. Kokonaisia työvuosia on kertynyt vain muutama. Ei kaduta, ainakaan vielä.

Vierailija
15/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä murehtimaan, mitä tapahtuu 25+ vuoden päästä.

Vierailija
16/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tuon 8 e pitkään, nyt on muuttunut sinne 20 euron hujakoille. Ilmeisesti on ollut joitakin töitä tuossa viimeaikoina, tosin viimeiset 3 v oon ollut taiteilija jolla ei tuloja lähes ollenkaan. Oikea ammatti olisi insinööri, mutta kun ei ole viihtynyt ukko-valtaisissa työpaikoissa, niin väiin on työt jääneet. En tiedä jos vielä hakeutuisi oman alan hommiin, niin olisihan siinä palkka jo jonkinlainen.

Ehtisköhän tässä vielä eläkettä kerryttämään?

Vierailija
17/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen just jos sais vähän isomman eläkkeen joskus. Tosin jo nyt suunnittelen, että olen 75v. asti töissä jos joku antaa olla. Elän ainakin 95 vuotiaaksi sitten tällä suunnitelmalla, pakkohan se on.

Vierailija
18/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkin sitten asia erikseen, siinäpä vasta huijausten huijaus.

Itselläni on Skandia-Lifesta otettu v.1999 eläkevakuutus, jota maksoin muutaman vuoden.

Sitten laitoin katkolle kun olin saanut kasaan noin 5000 eur.

Nyt ollut ilman maksuja vapaakirjalla monta vuotta, ja sijoitusten arvo tippunut alle 2500 eur. (??)

Että onpa tosi hyvä säästää ja sijoittaa tuo Skandia-Life :D

Ja nuokin rahat saat vasta eläkkeellä tuolta pois, tai jos olet työttömänä pidempään...

Olen varautunut siihen että en saa noita rahoja tuolta ikinä pois.

Vierailija
19/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan nykypalkalla pääsisin 65-vuotiaana reiluun 2000 euroon.

Kaipa sillä yhden ihmisen eli itsensä elättäisi, kun ei enää olisi asuntolainaa. Mutta ei kyllä reissata ympäri maailmaa golf-matkoilla!

Vierailija
20/58 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan nykypalkalla pääsisin 65-vuotiaana reiluun 2000 euroon. Kaipa sillä yhden ihmisen eli itsensä elättäisi, kun ei enää olisi asuntolainaa. Mutta ei kyllä reissata ympäri maailmaa golf-matkoilla!

ja ollut kotona perhe-/hoitovapaalla vajaat 3 vuotta. Ei koskaan työttömyysjaksoja.