Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asutko nyt/oletko asunut ulkomailla?

Vierailija
10.09.2012 |

kuinka kauan?

missä?

mitä teet työkseksi?

viihdytkö?

aiotko vielä palata suomeen?

t. utelias

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorena 3 vuotta Italiassa, seurustelin italialaisen miehen kanssa. Sitten kun suhde meni poikki palasin Suomeen, koska mulla ei ollut mtiään koulutusta ja hotellisiivouksesta palkka oli niin paska ettei sillä yksin Roomassa oikein elänyt. Hankin koulutuksen ja menin Suomessa töihin mutta ikävä etelään oli sen verran kova, että nyt on sitten tämän kuun alusta asuttu Espanjassa :) Ihan oman alan töitä täältä löysin ja tarkoitus on jäädä tänne pysyvästi.

Vierailija
2/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta jo täällä. Teen töitä EU:n palveluksessa ja viihdyn hyvin. En todennäköisesti palaa Suomeen koskaan asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumaan? vai muualle?

Vierailija
4/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa ja Saksassa yhteensä 4 vuotta.

Olen it-alalla.

Viihdyin hyvin, varsinkin Irlannissa.

Suomeen palaamista piti miettiä pitkään ja monta kertaa. Mahdollisesti lähden vielä tulevaisuudessa jonnekin.

Vierailija
5/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, osasitko espanjaa jo ennen sinne muuttoa?

En osaa espanjaa ollenkaan, englannilla pärjää hyvin täällä IT-alan homissa, työnantajan virallinen kieli on englanti. Toki alan opiskella espanjaakin nyt kun täällä asumme mutta en siis ennestään osannut.

Vierailija
6/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että jäisit eläkkeelle jäätyäsi belgiaan

asumaan? vai muualle?

Luulen että tieni vie eläkepäivinä Ranskaan.

Vierailija
7/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Yhdysvallat, 10 kk, vaihto-opiskelu

2) Hollanti, 3 kk, tehtaalla töissä

3) Ranska, 6 kk, opiskelua

4) Espanja, 2 v, opiskelua ja töissä viestintätehtävissä

Viihdyin kaikissa hyvin, parhaiten Hollannissa ja Espanjassa. Espanjaan vielä palaan joskus, joko töihin tai viimeistään eläkkeellä.

Vierailija
8/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä 7 vuotta. Olen kotiäiti (työskentelin ennen lentoemäntänä) ja mieheni on kiinteistövälittäjä.

Viihdymme hyvin, emmekä ole lähiaikoina palaamassa Suomeen.

Vierailija
9/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan?

missä?

mitä teet työkseksi?

viihdytkö?

aiotko vielä palata suomeen?

t. utelias

viidessä eri maassa: Sveitsissä, Saksassa, Kiinassa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa. Niistä kolmessa olen itsekin ollut työelämässä, alani on laskentatoimi ja lisäksi olen suorittanut filosofian maisterin tutkinnon, mutta muuten ollaan menty miehen työn perässä.

Kaikissa muissa maissa olen viihtynyt paitsi Sveitsissä, mut luulen että sekin liittyi raskaaseen pikkulapsirumbaan enemmän kuin itse maahan.

Tällä hetkellä asumme Suomessa, ja aiomme pysyä täällä niin kauan kunnes lapsista nuorimmatkin saavat lukionsa loppuun. Nuorin on nyt 9. lk:lla joten seuraavat neljä vuotta ollaan Suomessa. Sen jälkeen tavoitteemme on jälleen lähteä ulkomaille sillä erolla, että emme enää tule takaisin.

Vierailija
10/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nyt olenkin Suomessa ollut koko kesän.

Lähden taas keskiviikkona takaisin. Viihdyn todella hyvin. Olen ulkomaisen yrityksen palveluksessa. Työni on BtoB työtä palvelualalla ja hyvin kansainvälistä.En ole aikeissa palata Suomeen. Työmahdollisuudet ulkomailla ovat monipuolisemmat ja palkkauskin parempi jos ottaa huomioon alhaiset elinkustannukset eli mitä jää palkasta käteen.

Vierailija
11/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saksassa.

Vajaa vuoden olen asunut.

Ammatti toimittaja, Saksassa kotiäitinä.

Viihdyn erittäin hyvin.

Näillä näkymin 1,5 päästä takas Suomeen kun miehen työt täällä loppuu, ja mun työt Suomessa jatkuu (nyt hoitovapaalla).

Vierailija
12/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan? -> yli 5 v.

missä? -> Saksassa

mitä teet työkseksi? -> telecom-ala

viihdytkö? -> useimmiten

aiotko vielä palata suomeen? -> Ikävä kyllä, perhesyistä joudumme palaamaan. Tosin harkitsemme muitakin maita

Kun lapset saa koulutettua niin en aio kyllä eläkepäiviä Suomessa viettää eli tulen asumaan muualla yli puolet vuodesta.

Vierailija
13/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut vuodenajat vähän etelämmässä

Vierailija
14/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut vuodenajat vähän etelämmässä

Että kaikki haluaisivat etelään syksy-kevät jaksoksi?

Olen itse asunut Englannissa, enkä sen etelämmäks ainakaan halua. Tästäkin on yleiskäsitys, että UK:n sää olis paska, minä taas tykkään.

Vierailija
15/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut noin vuoden -kahden pätkiä Englannissa, Ruotsissa ja Tanskassa. Niin ja kerran neljä kuukautta Italiassa.

Olen ammatiltani tutkija. Jokaisessa paikassa on hyvät ja huonot puolensa ja niissä kaikissa toisaalta viihtyy ja toisaalta ei. On iso merkitys sillä, onko samassa maassa kuin perhe.

Asun siis nyt Suomessa. Vaihdan varmaan maata taas jonkun ajan päästä, mutta katsotaan nyt. Sieltäkin aion sitten aikanaan palata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi