G: Te, jotka ETTE kuuntele hittimusiikkia, perusnovaa radiosta tai iskelmää, mitä kuuntelette?
Kommentit (31)
Minua ei ole jotenkin musiikki koskaan viehättänyt, se on minulle häiritsevää taustamölyä. Olen kai todella epämusikaalinen ihminen koska en tunne saavani edes musiikin kuuntelusta mitään. Joten en kuuntele musiikkia vapaaehtoisesti.
en kuuntele koskaan radiota, se on ihan turha kapistus mulle.
Pääasiassa kahta kanavaa:
* Basso
* Radio Helsinki, toisinaan myös Yle Radio 1.
Bassolta tulee pääasiassa electroa, teknoa, housea, jazzia, soulia ja satunnaisesti myös muuta.
Radio Helsingistä lähinnä rockia monessa eri muodossa: vanhaa, uutta, indietä. Lisäksi jazzia ja soulia, vähän iskelmääkin.
Yle Radio 1 soittaa enimmäkseen klassista, jonkun verran myös esim. folkia ja jazzia...
Noi Radio Novat ja Aallot yms. on mielestäni aivan karmeita "jingle-mainos-listahitti-idioottijuontaja" -kanavia :D
Metallista yleisimmin jotain genreistä: Melodic, death, black, industrial, depressive, stoner
Konemuusiikista: Dark electro, aggrotech, trance
Rockista: Hard, psychobilly
Musiikkia kuuntelen käytännössä koko ajan, eli töissä keskimäärin kuusi tuntia päivässä ja kotona keskimäärin parista neljään tuntiin vielä tuon päälle.
Kuuntelen radiota vain autossa, ja silloin yleensä aina valitsen YLE Puheen. En vaan jaksa kuunnella näitä nykyajan renkutuksia, enkä Novan tai Yle X:n juontajia. Jos Puheelta ei tule mitään mielenkiintoista, laitan cd:n soimaan tai radion kokonaan kiinni.
Tykkään industrial metallista.
en voi sietää Novaa, Aaltoa tai SuomiPopia.
Kuuntelen Radio Rockia tai YleX:ää.
Mulla muuten samat inhokit, paitsi että inhoan kyllä vielä noita Radio Rockinkin typeriä äijiä, ja YleX:stä lähti kaikki hyvät toimittajat pois joitain vuosia sitten :(
Kuuntelen Radio Helsinkiä, Groovea tai nettiradiosta vanhan kotimaani kanavia.
...ja jos jotain musiikkia niin 70- ja 80-luvun heavy metallia.
Taustamökää meillä ei käytetä juuri lainkaan, ei autossa, kotona eikä nykyisessä työpaikassakaan.
Töissä sitä melua joskus kaipaa, ettei kokoajan keskity kuuntelemaan toisten keskusteluja ja ajatukset katkeaa siihen.
Siellä on oikeasti musiikkitoimittajia, jotka saavat itse päättää, mitä soitetaan.
Ei soittolistoja.
Radio Helsingistä lähinnä rockia monessa eri muodossa: vanhaa, uutta, indietä. Lisäksi jazzia ja soulia, vähän iskelmääkin.
Mm, ja lisäksi lauantaisin tulee päivällä etnomusiikkia ja illalla disco/electro/d&b -kamaa, useampana iltana tulee reggaeta ja sunnuntaina aamupäivisin klasaria.
Muutama ohjelma on konseptina sellainen, että sieltä voi tulla mitä vain - esim. Levylaukku, jossa vierailija soittaa omia levyjään ja Paskalista, jossa.. no, jätetään se määrittelemättä sen tarkemmin :D. Norpan maailmassa on leffamusiikkiosio.
Ja joskus, hyvin, hyvin harvoin, Radio Helsingistä voi kuulla jonkun aidon hittibiisinkin! Semmoisena kontrastina.
On todella monipuolinen kanava.
En kuuntele koskaan Novaa. Mieluummin laitan radion kiinni. Kanavan musiikkia ehkä jotenkin vielä sietäisi. Juontajien aivoton lässytys on jo liikaa, jos kuuntelijalla on omatkin aivot.
Kuuntelen joskus Radio Suomea.
Vanhoilta vinyyleiltä ja CD-levyiltä on tallessa noin 7000 mp3 tiedostoa. Lyhyemmälle automatkalle se riittää.
Perinteistä hardrockia ja joskus punkia. Uusi musiikki ei minua kiinnosta, ja aina kun yritän siihen perehtyä, alkaa masentaa.