Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten harmaantumisongelma :( Ikää 36v.

Vierailija
09.09.2012 |

Mitä ihmettä teen tukkani kanssa? Inhoan harmaita hiuksia, ja itselläni harmaita on ihan liikaa! Jostain syystä varsinkin etuhiuksissa ja jakauksen kohdalla. Ja ne ovat tavallista "pörheämpiä" ja oikullisia hiuksia, törröttävät pystyssä jne, erottuvat mielestäni liian selvästi. Oma värini on tuhka ja olen tähän mennessä ottanut hiuksiini vaaleita raitoja, mutta nyt harmaat erottuvat niin hyvin raidoista huolimatta, että olen miettinyt, mitä seuraavaksi... Vaalea väri minulle parhaiten sopii. Mutta toisaalta, kokopäävaalennus on niin hiuksia rasittava homma ja tyveä saisi jatkuvasti vaalentaa, että ei sekään houkuta... Miten te muut aikaisin harmaantuvat olette asian ratkaisseet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn värjäyttämässä tyvin kevytvärillä noin 2kk välein, oma tukka on tosi tumma joten noi muutamat harmaat näkyy edessä. T. 37v

Vierailija
2/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itselläniei vielä tuota ongelmaa ole (34v), mutta monta asiakastani kärsivät siitä. Nuorimmat jopa 25v.

Hius kasvaa n. 1 - 1,5cm kuukaudessa joten jos värjäysvälin pitää kahdessa kuukaudessa, se riittää niille, joilla hius kasvaa sentin kuussa. Toillakin tummahiuksisilla, voimakkaasti harmaantuvilla se on auttamattomasti liian pitkä väli. Heille suosittelen tyven värjäystä 3 -4 viikon välein.

Vaaleahiuksisetpääsevät luonnollisesti helpoimmalla, heille riittää kevyt sävytys noin 6 viikon välein.

Tai raidoitus 6-8 viikon välein.

Keskivaaleasta vaaleaan tummaan värjätään tai raidoitetaan 4-6 viikon välein.

Lisäksi jos tummemmaksi värjätään, niin sävyteshampoo kotona käytettynä auttaa pitämään hieman sävyä harmaan hiuksen pinnassa.

Sitten nämä tummathiukset, jotka kasvavatnopeasti, eli 1,5 - (jopa) 2cm kuukaudessa.

Tähän ryhmään tulen itsekin kuulumaan kun harmaannun.

Huoh, vaikeinta taistella on juuri meillä joilla tukkakasvaakuin rikkaruoho ja harmaita puskee joka toiseen hiukseen.

Ei auta kuin värjätä kestovärillä mahdollisimman paljon oman väriseksi tai sitä tummemmaksi. Koko hiuspituus värjätään joka toinen kerta (pitkät hiukset) ja joka toinen kerta värjätään vain tyvi. Aika värjäykseen varataan aina 2 viikon välein jolloin tyvi on kasvanut n. 7mm - 1cm Tämähän jakauksessa tarkjoittaa jo 1,5m - 2cm omavärikaistaletta, josta ei tummahiuksinen harmaita piilota millään.

Ja ehdottomasti sävyteshampoo käytössä kotona,joka pesulla.

Lisäksi huomiota pois harmaista hiuksista saa kivasti hivalla leikkauksella, väriraidoilla, vaikka klipsi-irtoraidoilla tms. Tai kuva hiuskoriste vaikka, jos harmaat hyppii silmille ennenseuraavaa kampaamoaikaa.

Siis kiinnitä huomio muualle :)

Ja vielä pikkuhuomaitus, harmaa hius ei ole nimensämukaisesti oikeasti harmaa, vaan täysin valkoinen. Ja kun hius kerran harmaantuu, valkoistuu, niin siihen ei koskaan enää palaa oma väri.

Valkoinen hius näyttää harmaalta, vaalean harmaalta, tumman harmaalta tai platinaisen valkealta sen mukaan minkä värinen hius sitä ympäröi. Optinen harha siis. Mutta aidosti harmaa hius on aina täysin valkea, koska hiusnysty ei tuotaenää yhtään väriä.

Mukavaa syksyä kaikille, on sitten harmaita tai ei :)

Heilutellaan sitten värisutia ja häädetään harmaat pois, jotta saadaan värikäs syksy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais jollain lähteä ammatti into vähän käpälästä... :D

Mutta valitettavasti harmaaseen tulee aina tyvikasvu, oli sitten värjätty vaaleaksi, tai tummaksi. Ainut mihin ei tyvikasvua tule, on harmaa.. ;) Siksi suosittelisin pysymään raidoissa, ja lisänä läheellä omaa väriä olevassa värissä. Jos oma väri kasvaa kirjavana, kannattaa latvakin värjätä parilla värillä. Tai sitten käyttää väriä joka jättää harmaat kuultamaan, jos tykkää luonnollisemmasta.

Vierailija
4/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 38 v:nä olen ihan harmaa jo jos en värjäisi. Mutta kerran kuussa laitan kestovärin joka on hyvin lähellä entistä luonnollista väriäni (tummanruskea) ja sillä pysyy harmaat kurissa. Yli kuukauden en voi harkitakaan värjäysväliä kun väriero tumman ja hopeanharmaan välillä on niin iso. Kotona ihan laitan värin, ei sitä viitsi kampaajalla kerran kuussa juosta.

Vierailija
5/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjännyt hiuksia viimeiset 7-vuotta. Kerran kuusa on pakko värjätä tyvi, muuten harmaat näkyy tosi selvästi. Nyt vain hiuspohja on alkanut voimaan huonosti tiheästä käsittelystä ja hiuksia tippuu paljon. Joten olen ajatellut että katson kuinka kamalalta näytän, jos jätän värikäsitellyt pois

Vierailija
6/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen värjännyt harmaita yli 20 vuotta, mutta keväällä päätin että vähitellen vaalennan väriä ja lopetan värjäämisen, nyt se on melko tasaisen hopean harmaa ja olen saanut monilta kannustavaa palautetta. Hiukseni ovat lyhyet ja paksut, ikää on jokunen vuosi alle 60. Mitä sanotte tästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän