Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oma äitini pätee lastenhoidosta. En jaksa enää kuunnella.

Vierailija
09.09.2012 |

Esim. olimme eilen ulkona ja esikoiseni (6kk) itki kovasti vaunuissa väsymystään. Lopulta äitini sanoi että anna vettä sille. Annoin ja nukahti melkein heti. Äitini totesi kolme kertaa; Niin vauvoille pitää antaa vettä, vauvoille pitää joskus antaa vettä, vettä vettä, vettä.

Leikin lapseni kanssa ja heitin hänet kerran ilmaan ottaakseni kopin. Lapsi nauroi riemusta, ja äitini sanoi; Ihan oikeesti Rita, lapsesta tulee tosi levoton jos sitä heitellään ilmaan. Heitin vielä uudestaan ja äitini marttyyrina mutisi; No, itsepähän kärsitte sitten levottoman lapsen kanssa...

Hän myös kuittaa kaikki sanomiseni sanomalla: Höpö höpö. Kuinka tyhmä olo itselle voikaan tulla kun ei kuunnella, aikuista ihmistä?

Kertoi myös kun oli toimnut aikoinaan pph:na että eräästä levottomasta ja villistä lapsesta oli tullut hänen hoidossaan kiltti ja rauhallinen :o) On se meidän mamma niin hirrrrveen hyvä lastenhoitaja että lapsen luonteita jo parantaa :o)

Ja voivottelipa tuossa sohvalla kun esikoiseni konttaa jo nyt että tulee villi lapsi kun näin aikaisin lähtenyt liikkeelle.

Mulla oli pää räjähtämispisteessä kun hän viimein lähti kotiin (riidan saattelemana, puhuin joulusta miten ihanaa kun mulla on vihdoin oma perhe ja saan viettää joulun perheeni kanssa ja meille tulee joulupukki... äitini suuttui miten kehtaan puhua jo nyt joulusta.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat äitisi vaikuttaa itseesi noin? Yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos. Tai jos ei muu auta, sanot äidillesi asiasta suoraan etkä vaan itseksesi puhise kiukusta. Tai jos ei mikään auta, älä vietä aikaa äitisi seurassa niin paljoa.

Ja juu, ei ehkä kannata tilata joulupukkia alle yksivuotiaalle, ei vielä ymmärrä siitä mitään tai korkeintaan huutaa pää punaisena ;)

Vierailija
2/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippä sulla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämäsi. Riuhtaise itsesi irti, äitiisi et voi vaikuttaa. Hän voi olla tuommoinen loppuelämänsä, voit valita, miten suhtaudut siihen. Aseta rajat. Mieti, onko hänen neuvoistaan ja avustaa hyötyä ja iloa teille? Anna mennä toisesta korvasta ulos rehentely, jos haluat pitää hänet lähellään. Mutta jos et taas kestä, niin sitten pidät puolesi.

Omat rajani menevät siinä, että minä päätän kasvatusperiaatteet. Lasten kanssa ollaan johdonmukaisia, eikä isoäiti saa sabotisoida mun kasvatusauktoriteettiä: ei saa alkaa kyseenalaistamaan mua lasten kuullen. Myöhemmin sitten jutellaan, jos ollaan eri mieltä, minä kuuntelen hänen mielipiteensä ja sitten kerron, miten mun lapsia kasvatetaan. Joskus hänellä on hyvä pointti, kiitän siitä ja sovimme sen käyttöönotosta. Usein emme;)

Vierailija
4/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän herkkiä! Pistät neuvot toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei niitä itseensä kannata ottaa. Hyvää niillä tarkoitetaan!

Meillä kaikki lapset on lähteneet ajoissa liikkeelle, ja onhan niistä kaikenlaista sanottu. Erilaisia kuitenkin kaikki luonteeltaan, toiset villimpiä toiset rauhallisempia.

Ja joulupukkia en tosiaan suosittele noin pienelle. Pelkää vain!

Vierailija
5/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää itseään pätevänä antaa sulle ohjeita. Jos käsitin oikein, niin sinulla on nyt ensimmäinen lapsi syntynyt, ja äitisi kai ajattelee, että tarvitset kokeneen lastenhoitajan neuvoja.

Kyllähän sitä saa itsekseen höpötellä kaikenlaista, mistä tulee hyvä mieli itselle, niin kuin joulusta ja joulupukista. Pieni yksivuotias ei vielä joulusta paljon ymmärrä saati myöhemmin muista, mutta hauska sitä on äitinä suunnitella lapsen ensimmäistä joulukokemusta ja tuleviakin jouluja. Ei siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
6/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärenä hieno tilaisuus vetäistä matto äippäsi jalkojen alta jos haluat. Seuraavan kerran kun äiti alkaa pätemään, niin voit vaikka leppoisella äänellä ryhtyä muistelemaan sitä kuinka jaoit pillua 14-vuotiaana vanhemmalle miehelle, ehkäpä johtui siitä kun koit lapsuudessa olosi niin turvattomaksi ja itkit itsesi uneen öisin. Tai saattoi johtua koulukiusaamisestakin; siitä ei kannattanut puhua silloin lapsuudessa sillä lapsikin tiesi ettei vanhemmat pysty auttamaan lastaan ja lapsena halusi suojella vanhempia mielipahalta, kun olivat aina niin hermostuneita, eivätkä läsnä lapselle. Lisäksi voit purkaa muutamaan muun pikku trauman.

Voit jatkaa näitä muisteloitasi aina kun mummu alkaa pätemään. Eiköhän se pian vaikene.

Vierailija
7/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja muista sitten kun olet mummo, teet varmasti samoin kuin äitisi nyt, vaikka nyt ajattelet että en varmasti. Äitisi tarkoittaa kuitenkin pelkkää hyvää. Ole tyytyväinen, että äitisi on elämässäsi, on mummoja jotka vähät välittävät lapsensa perheestä ja perheitä joilla ei ole mummoja ollenkaan.

Vierailija
8/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja muista sitten kun olet mummo, teet varmasti samoin kuin äitisi nyt, vaikka nyt ajattelet että en varmasti. Äitisi tarkoittaa kuitenkin pelkkää hyvää. Ole tyytyväinen, että äitisi on elämässäsi, on mummoja jotka vähät välittävät lapsensa perheestä ja perheitä joilla ei ole mummoja ollenkaan.

Rehellisesti, meidän elämä olis niin leppoisaa ilman tätä tärkeilevää mummoa, en todellakaan ole tyytyväinen hänen olemassaolostaan. Ellei mies olisi juur isaanut töitä muuttaisimme hyvin kauas tältä paikkakunnalta, ihan vaan tämän mummon vuoksi.

Eräs sanoi että voisin hyvin avautua omista lapsuudentraumoistani, hemmetin hyvä idea muuten!! Niitähän riittää, ehkä mä siksi juuri olen vielä täysin äitini kontrollin alaisena ja nyt oman äitiyde myötä yritän kapinoida ja riuhtaista itseni irti... h3mmetin vaikeaa se vaan on.

Eilenkin sanoin pahasti (vertasin häntä ex-anoppiinsa josta aina valittaa kuinka tämä kuittailee ja vittuilee), näin äitini loukkaantuneen ilmeen, ja aloin heti itse sovittelemaan koska en kestä olla ilkeä kenellekään. Ihan sama kuinka ilkeitä minulle ollaan. :/

ap

Vierailija
9/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta villeydestä. Itse lähdin kävelemään 9 kk. Olen ollut kuulema erityisen rauhallinen lapsi.

Vierailija
10/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa olla ihmisiksi, älä ole tekemisissä.

Minun äitini oli ihan samanlainen, plus että kun minä ja siskoni ollaan 1960-luvun lapsia, suositukset ja näkemykset ovat hieman ehtineet muuttua.

Sekaantui aivan kaikkeen, nalkutti ja jäkätti.

Kaiken huippu oli se, että rupesi penkomaan posteja ja kaappeja ja tulemaan ilmoittamatta.