Oltiin tunti sit miehen kans saunassa, ja mies sanoi niin kuin ohimennen
että "Onpas neiti pulskistunut. Oisko jopa 5 kiloa kertynyt vararasvaa. Eikö olis hyvä hankkiutua noista eroon, ennen kuin kertyy lisää". Ja sitten hän oli niin kuin ei mitään pahaa olisi sanonut. Tiedän kyllä lihoneeni jopa 6 kiloa kesän aikana (olen 174 pitkä) ja olen pari viikkoa ollutkin jo aika niukalla laihiksella. Tarkotuksena oli laihduttaa ne kilot vähin äänin pois. En ole käynyt puntarissa, mutta nesteitä on kyl mielestäni kivasti jo lähtenyt. Nyt asia sai vaan hyvin negatiivisen käänteen, eikä huvita enään.
Kommentit (37)
ja huvittaudu taas aiheesta. Ei kannata riippua mieshenkilöiden tokaisuissa. Elämäsi on sinun.
PS. Et ole läski eikä kannata jättää ketään (joka ei ole paska).
Miksi puolisot ei voisi jutella tuollaisista? Kyllä me ainakin jutellaan. Ja olen sanonut juuri samalla tavalla omalle miehelle, eikä hän mitään suuttunut. Pyysi mua sen sijaan tsemppaamaan ja auttamaan, kun ei ole itse kovin kummoinen ruoanlaittaja. Pyysi siis mua tekemään tietynlaisia ruokia ja vähän "vahtimaan", ettei lipsu. Yhteistyöllä mies sai ne 5kg kuukaudessa pois ja nyt ne on pysyneetkin poissa.
Ei kovin korrektisti sanottu, mutta noinhan se on. Ei edes moittinut rumaksi, totesi vain muutaman kilon tarttuneen.
lihonneesi ja päätti mainita asiasta. Eihän läski kaunista ole. Nyt vaan jatkan laihista, itsesi takia! Ja voithan sä miehelle sanoa että pahoitit mielesi miehen sanoista.:)
Ehkä tarkoitus ei ollut pahoittaa mieltäsi, mutta tökerösti kommentoi. Miehet ei aina ymmärrä mistä voi sanoa ja mistä ei, tai sitten kommentoi ihan tökerösti. Vetäisin kyllä herneen nenään tommosesta. Kerro miehellesi, miltä susta tuntuu ja että olit suunnitellutkin vähin äänin laihduttaa ja että nyt lähti motivaatio täysin.
Tulee nyt vain tunne, että hän ajattelee, että hänen kommenttiaan saan nyt kiittää, ettei nousukiito jatkunut. Tekis mieli mättää suuhun kaikki hiilari, mut ehkä tämä mielipaha vielä laantuu. miehelle on tullut itselle kyl 10 kiloa paris vuodes, mutta eipä se mua ole haitannut, enkä ole kommentoinut asiasta. Päinvastoin olen kehunut hänen ulkonäköään harva se päivä.
Jos mieheni sanoisi minulle noin, järkyttyisin. Omaan pari liikakiloa ja mieheni tietää,että suren ja laiskuutani en niitä saa pois. Silti hän ei niistä kommentoi. Miehesi taitaa olla bessewisser? Mistä asioista hän päättää teillä?
Taitaapa hän ainakin omasta mielestään päättää miltei kaikesta. Jotenkin yhdistin kommentin epäviehättävyyteen ja että saa mua hävetä. Miks muuten pitäis sanoa noin rumasti. Olis sanonut vaikka, et "oletpa hoikistunut, vaik hoikkahan olet ollutkin" tai vastaavaa, niin olis tullut intoa laihduttaa kilot pois.
jos kerran on itselle painoa kertynyt niin ei ole varaa toiselle huomautella.
No nyt sitten voit sanoa miehelle, että jos se on niin kilon päälle niin nyt sitten rupeatte yhdessä laihikselle ;) sä laihdutat ne "kamalat" 5kg ja mies ne 10kg.
Jos mies nyt juo saunaolutta niin menet heti repimään sen pois kädestä...sehän lihoo helevetti lisää :)
Fiksut ja sydämelliset ihmiset ei tollasia latele (vaikka olis tottakin). Mun parisuhteessa ei ole koskaan arvosteltu toisen ulkomuotoa. EIkä kyllä aiemmissaan suhteissa.
Mä sanoisin miehelle, että pahoitin mieleni kommentistasi!
Fiksut, syvälliset ihmiset ei koskaan arvostele ääneen toisen ulkoista olemusta.
Kyllä hän huomaa pahoittaneensa mun mielen, mut luulee kai saavuttaneensa niin jotain. Harmittaa vaan erityisesti se, että olen kaks viikkoa kituuttanut vihanneksilla, ja olen ollut mielestäni hyvässä alussa, ja tämän siitä sit sai.
Kuinka monta kiloa sitten isännälle tuli kesäloman aikana? Olsiko hänenkin syytä hieman punnita uimarengastaan?
että "herran vehje näyttää muuten paljon pienemmältä noiden vatsamakkaroiden varjossa".
Pidä kiinni kynsin ja hampain (ja kiloin) ettei kukaan muu saa moista aarretta itselleen. 6kg on ihan hemmetin paljon, ihme ettei karjusi jo aiemmin huomautellut. Kunnon mies olisi kyllä tehnyt niin.
Paino on fakta, ei kuvittelua.
Ap:han itse TIESI lihoneensa kuusi kiloa, eli jopa kilon enemmän kuin mies arvioi. Olisin sanonut jotain näin: "Ootpa tarkkasilmäinen, olen tosiaan lihonut kesän aikana kuutisen kiloa. Mutta nyt olen jo pari viikkoa pitänyt niukkaa linjaa, kas kun et sitä ole huomannut?"
Sitten olisimme jatkaneet keskustelemaan ruokavalinnoista, joilla voimme tukea toisiamme tällaisissa yrityksissä. Olen oikeasti itsekin lihonut viime talvesta 6 kiloa. Aloin painontarkkailun elokuun alussa ja kolme kiloa on jo poissa.
Meillä näistä voidaan keskustella miehen kanssa aivan avoimesti ja pelkäämättä, että herneitä menee nenään.
Olisi ihan eri asia sanoa toiselle vaikka että "näytätpä possulta" tai "tuo ei enää näytä hyvältä". Mutta sellaista ei ap:n mies sanonut. Totesi vain tosiasian, että viitisen kiloa on tullut lisää.