Antakaa esimerkkejä applen innovaatioista.
Kommentit (38)
Vai oliko Microsoftin Tablet PC sellainen. En ole sellaisesta kuullutkaan. Oliko siinä kosketusnäyttö, multitouch jne...?
Oli kosketusnäyttö ainakin. Muista ominaisuuksista en tiedä, koska se oli aikaansa edellä ja ei päässyt nauttimaan isoista marketeista.
Mulla on tällähetkellä käytössä iPhone4S ja Samsungin Galaxy S3 jonka sain työn puolesta. Täytyy kyllä sanoa että toi Samsungi pieksee iPhonen aika 100-0.
Mä en vaan löydä tästä iPhonesta mitään sellaista mitä ei androidissa olisi toteutettu paremmin.
Ok. Mä kun olen vaan LuK, niin kerrotko mulle, miten iPadiin asennetaan flash tai joku muu lisäosa, että voisin lukea noin puolia nykyaikaisia nettisivuja. Vai pitäisikö mun kirjoittaa kaikille webmastereille palautetta, että tehkää sivunne html5:llä, että niitä voisi lukea?Haluaisin myös siirtää valokuvia toiselle koneelle vaikka muistitikulla, mutta kun se ei onnistu. On varmaan niin viime kauden tekniikkaa.
Ja erityisesti tykkään siitä, että vaikka iPad on äänettömällä, se silti saattaa piippailla keskellä yötä, että nyt on lapsen smurffipelissä smurffimarjapiirakka kypsynyt!
erikoisiapa webbisivuja käytät kun tuo Flash on niin tarpeeseen tullut. Minä en ole sen tarpeeseen törmännyt iPadin käyttöaikanani kuin yksittäisiä kertoja, ja silloinkin on ko. sivustolle ollut ilmaiseksi ladattavissa Applen laitteille ilmainen applikaatio, jolla sivujen videot voi katsoa ilman Flashia.
Muistitikut - kuka ihme niitä nykyaikana käyttää? Oikeasti en ole niitä missään tai kellään nähnyt aikoihin. Erilaisten pilvipalveluiden kautta nykyään ihmiset tietoa siirtää. Applella on oma iCloud mutta kun on tarve siirtää erilaisten laitteiden välillä niin itse käytän ihan ilmaista Dropboxia. Sinne pääsee millä tahansa laitteelle mistä vaan, kunhan on selain siinä.
Tuo piippailu onkin erikoinen juttu, en ole törmännyt kun mun iPadissa ei ole smurffipeliä. Ehkäpä se kannattaisi poistaa laitteelta jos sovellus on häiritsevä. Toteutettu ko. ohjelman äänet ilmeisesti jotenkin tosi oudosti jos valikosta valittu Mykistä ei sitä hiljennä, normaalisti pelien äänet toteutetaan niin että ne kyllä hiljenevät. Sen sijaan tarkoituksella on toteutettu niin että noin hiljentäminen ei hiljennä mediasisällön toistoa (podcastit, elokuvat, tv-ohjelmat) joiden hiljentämiseksi täytyy pistää volyymi niin pienelle että se on olematon.
Ihmiset ovat nykyään niin mukavuudenhaluisia, ettei muulla ole väliä. Yksinkertaista yksinkertaisille taitaa olla Applen motto nykyään.
kyllä se mustakin on nimenomaan tyhmää käyttää semmoista laitetta, jota on helppo käyttää, koska... no, en oo vielä keksinyt miksi, mutta tuun heti kertomaan, kun tiedän.
Sä varmaan asut talossa, jossa ei ole sähköä ja juoksevaa vettä, pilkot itse joka ikisen lämmitykseen tarvittavan klapin, kasvatat oman ruokasi jne?
No mun mielestä se nimenomaan on tyhmää. Se helppokäyttöisyys on hyvin rajattu illuusio. Itse en halua vain helppokäyttöistä käyttöjärjestelmää jos en saa muokata sitä JUURI sellaiseksi kun sen itse haluan. Haluan vapaat kädet muokata oman koneeni sellaiseksi kun se minulle on hyvä.
Se ei koske tietysti kaikkia ihmisiä, mutta siitähän se taitaa tulla se yksinkertaista yksinkertaisille.
Multi-touch ei todellakaan ole Applen keksintö, vaan oikea malliesimerkki siitä, kuinka Apple on ominut (tai ainakin yrittänyt omia) toisten keksintöjä patenttisalkkuunsa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Multi-touch
erikoisiapa webbisivuja käytät kun tuo Flash on niin tarpeeseen tullut. Minä en ole sen tarpeeseen törmännyt iPadin käyttöaikanani kuin yksittäisiä kertoja, ja silloinkin on ko. sivustolle ollut ilmaiseksi ladattavissa Applen laitteille ilmainen applikaatio, jolla sivujen videot voi katsoa ilman Flashia.
Muistitikut - kuka ihme niitä nykyaikana käyttää? Oikeasti en ole niitä missään tai kellään nähnyt aikoihin. Erilaisten pilvipalveluiden kautta nykyään ihmiset tietoa siirtää. Applella on oma iCloud mutta kun on tarve siirtää erilaisten laitteiden välillä niin itse käytän ihan ilmaista Dropboxia. Sinne pääsee millä tahansa laitteelle mistä vaan, kunhan on selain siinä.
Tuo piippailu onkin erikoinen juttu, en ole törmännyt kun mun iPadissa ei ole smurffipeliä. Ehkäpä se kannattaisi poistaa laitteelta jos sovellus on häiritsevä. Toteutettu ko. ohjelman äänet ilmeisesti jotenkin tosi oudosti jos valikosta valittu Mykistä ei sitä hiljennä, normaalisti pelien äänet toteutetaan niin että ne kyllä hiljenevät. Sen sijaan tarkoituksella on toteutettu niin että noin hiljentäminen ei hiljennä mediasisällön toistoa (podcastit, elokuvat, tv-ohjelmat) joiden hiljentämiseksi täytyy pistää volyymi niin pienelle että se on olematon.
Esim. YouTuben applikaatiossa ei näy kuin ne videot, mitkä on määritelty mobiililaitteella näkyväksi. Eli ei läheskään kaikki. Ilta-Sanomien videoapplikaatiosta ei voi hakea videoita kovinkaan kummoisesti kun kaikilla muilla laitteilla videon voi katsoa suoraan siitä uutissivulta. Viihdekäytön ulkopuolelta olisin halunnut seurata Cernin Higgsin hiukkasen löytämisen julkimistamistilaisuutta, mutta eipä onnistunut.
Mä vähän luulen, että me nähdään hyvä käytettävyys eri tavalla. Sellaista ei todellakaan ole se, että pitää jokaista asiaa varten ladata erillinen ohjelma, kun on olemassa yksinkertaisempiakin ratkaisuja.
Se oli mökillä, kun tuli se tilanne, että olisi tarvinnut siirtää kuvia iPadista toiselle koneelle. Mullahan oli jopa usb-piuha mukana, kun se tulee kätevästi laturissa, mutta silläkään ei saanut kuvia siirrettyä iPadista PC:lle. Pitäisi siis mennä nettiin, että saa siirrettyä kuvan pöydän yli toiselle koneelle. Ah, kuinka käyttäjäläheistä käytettävyyttä!
Ja smurffipelin viestit on toteutettu samalla tavalla kuin useimmat muutkin iPad-ohjelmat, eli ovat siellä viestikeskuksessa ja jokaiselle pitää erikseen mennä määrittelemään tuleeko push-viestiin äänimerkki vai ei. Ja se äänihän sitten tulee muuttumattomalla volyymilla, siitä riippumatta, mikä laitteen oman äänenvoimakkuus on.
Samaten se pitää suljettuja ohjelmia auki taustalla, mm. meseohjelmani, vaikka olin sen miinuksesta sulkenut. En voinut käyttää meseä selaimen kautta, kuten yleensä teen, koska se vaatii javatuen. Onneksi mesekaverini nukkuvat öisin, muuten olisivat nekin viestit kilisseet herättämään.
En kyllä tiedä ketään IT-alan ihmistä, jonka mielestä Applen tuotteet ovat kaikessa loistavia. Niin paljon niissä on tällaisia "pieniä heikkouksia".
Multi-touch ei todellakaan ole Applen keksintö, vaan oikea malliesimerkki siitä, kuinka Apple on ominut (tai ainakin yrittänyt omia) toisten keksintöjä patenttisalkkuunsa.
<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Multi-touch" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Multi-touch">http://fi.wikipedia.org/wiki/Multi-touch</a>
ennen kuin se tuli iPhoneen, sitä oli siis käytetty jossain tutkimuslaboratorioissa ja Mikkisoftan PixelSense kosketuspöydässä. Kyllä se varsin innovatiivinen uusi käyttö oli ottaa se kosketusnäyttöpuhelimeen noiden jälkeen.
En ymmärrä miksi Applea mollataan siitä, että sieltä on aktiivisesti kierretty erilaisia tutkimuspuljuja joissa väärinymmärretyt nerot on kehitelleen kaikenlaisia pöytälaatikkoon jääneitä outouksia kuten se osoitin josta myöhemmin tuli tietokoneen hiiri, ja sitten viimeistelleet niiden designin, käytettävyyden ja tuoneet ihan uuteen käyttötarkoitukseen.
No mun mielestä se nimenomaan on tyhmää. Se helppokäyttöisyys on hyvin rajattu illuusio. Itse en halua vain helppokäyttöistä käyttöjärjestelmää jos en saa muokata sitä JUURI sellaiseksi kun sen itse haluan. Haluan vapaat kädet muokata oman koneeni sellaiseksi kun se minulle on hyvä.
Se ei koske tietysti kaikkia ihmisiä, mutta siitähän se taitaa tulla se yksinkertaista yksinkertaisille.
Minä ja monet muut haluamme juuri helppokäyttöisen käyttöjärjestelmän. Sen pitää olla myös miellyttävän näköinen ja kätevä, mutta useimpia ei ihan oikeasti kiinnosta kauheasti konffata käyttistään. Riittää että taustakuvan voi vaihtaa ja jotain sentyyppistä pientä. Eikä me kaikki tällaiset olla mitään yksinkertaisia ihmisiä, eipä vain satu olemaan erityisiä tarpeita muokata noita. Mutta Linuxeja käyttämään siitä vaan niin saapi konffata ihan niin paljon kuin tykkää, välillä jopa editoimalla mystisiä tekstitiedostoja jotka on jossain /etc/conf/jotain paikassa - oon tehnyt sitäkin töissä pakosta (käyttänyt Linuxeja) mutta vapaaehtoisesti ei kiitos ;)
joka kehitti ton multi-touching valmisti kosketusalusta näppäimistöjä ihmisille, joilla oli ongelmia esim. ranteiden kanssa. Kun Apple sai tämän firman haltuunsa, niin katosi kaikki kehitys tältä osalta.
Esim. YouTuben applikaatiossa ei näy kuin ne videot, mitkä on määritelty mobiililaitteella näkyväksi. Eli ei läheskään kaikki. Ilta-Sanomien videoapplikaatiosta ei voi hakea videoita kovinkaan kummoisesti kun kaikilla muilla laitteilla videon voi katsoa suoraan siitä uutissivulta. Viihdekäytön ulkopuolelta olisin halunnut seurata Cernin Higgsin hiukkasen löytämisen julkimistamistilaisuutta, mutta eipä onnistunut.
No minä ainakin käytän HTML5 playeriä youtubejen katsomiseen joten ei tarvitse tosiaan olla mobiiliyhteensopivat sivut. Muutenkin HTML5 tulee kyllä varsin pian viemään koko Flashin historiaan, näin ennustaisin.
Mä vähän luulen, että me nähdään hyvä käytettävyys eri tavalla. Sellaista ei todellakaan ole se, että pitää jokaista asiaa varten ladata erillinen ohjelma, kun on olemassa yksinkertaisempiakin ratkaisuja.
Osittain olen samaa mieltä. En itsekään välttämättä haluaisi ladata satunnaista ilta-Sanomien videoiden katselua varten erillistä applikaatiota vaikka se onkin ilmainen. Olen kuitenkin ladannut kun Pieremisen SM-kilpailuista kertova video kesällä herätti niin paljon uteliaisuutta että se oli nähtävä ;-)
Toisaalta usein käyttämissäni ohjelmissa sanotaanko vaikka Dropbox tai Youtube tms tykkään siitä ettei mun tarvi avata selainta ja mennä jollekin sivulle vaan avaan suoraan ruudulta appsin jolla pääsen suoraan kohteeseeni.
Se oli mökillä, kun tuli se tilanne, että olisi tarvinnut siirtää kuvia iPadista toiselle koneelle. Mullahan oli jopa usb-piuha mukana, kun se tulee kätevästi laturissa, mutta silläkään ei saanut kuvia siirrettyä iPadista PC:lle. Pitäisi siis mennä nettiin, että saa siirrettyä kuvan pöydän yli toiselle koneelle. Ah, kuinka käyttäjäläheistä käytettävyyttä!
Onnistuuhan ihan hyvin iPadista PC:lle siirto ilman nettiäkin jos niin haluaa tehdä. Vaatii tosin iTunesin asentamisen sille PC:lle mikä minustakin on lievästi ärsyttävää. Jos se ei vaatisi sitä, sittenhän iPhonea tai padia voisi käyttää käytännössä muistitikkuna kätevästi.
Itse en koe mitenkään hankalaksi kyllä Dropboxin käyttöä vaan paljon kätevämmäksi kuin jonkun piuhojen kanssa pelaamisen. Mulla on sille iPhonessa ja padissa appsi, joka aukeaa yhdellä klikkauksella. PC:ssä mulla on sille kuvake alapalkissa eli mun ei tarvi omalta PC:ltäni avata selainta ja erityisesti mennä sillä tavalla dropboxin sivuille. Mutta jos olen vieraalla PC:llä niin pääsen sinne aina selaimen kauttakin.
Samaten se pitää suljettuja ohjelmia auki taustalla, mm. meseohjelmani, vaikka olin sen miinuksesta sulkenut. En voinut käyttää meseä selaimen kautta, kuten yleensä teen, koska se vaatii javatuen. Onneksi mesekaverini nukkuvat öisin, muuten olisivat nekin viestit kilisseet herättämään.
Minä käytän meseä säännöllisesti iPadillani eikä koskaan ole mitään kilinöitä siitä tullut kun on kansi kiinni eli laite pois päältä.
En kyllä tiedä ketään IT-alan ihmistä, jonka mielestä Applen tuotteet ovat kaikessa loistavia. Niin paljon niissä on tällaisia "pieniä heikkouksia".
Ei ne minustakaan toki ole kaikessa loistavia, mutta minulle ne viat on varsin pieniä ja Applen hyvät puolet voittavat komeasti nämä pienet ärsyttävyydet, joita tuppaa lisäksi vähän erilaisina löytymään kilpailijoidenkin tuotteista.
- Graafinen käyttöliittymä henkilökohtaiseen tietokoneeseen. Applen Macintosh oli ensimmäinen kaupallinen tavallisten kuluttajien saatavissa oleva tietokone jossa sellainen oli. Siihen aikaan muissa käyttöjärjestelmässä vielä kirjoitettiin käskyjä komentokehotteisiin ankeassa konsolinäkymässä.
- Hiiri ohjaimena. Itse asiassa se keksittiin tosin eräässä jenkkiläisessä tutkimuslaitoksessa, mutta sinne se varmaan olisi hautautunutkin vielä pitkäksi aikaa jos Jobs ei olisi ottanut ideaa, parannellut sitä ja tuonut kuluttajien saataville.
- Multitouch kosketusnäyttöisten laitteiden käytössä. Eli se että voi vaikka suurentaa kuvaa loitontamalla sormiaan näytöllä ja pienentää lähentämällä.
- Kannettavien trackpadit eli se kosketusalue jota voi hiiren puutteessa käyttää osoittamiseen. Tämä esiteltiin 1994 Applen PowerBook 500 -koneessa.
Niitä on paljon muitakin mutta nämä nyt ne mullistavimmat.
Graafisesta käyttöliittymän laajamittaisessa kaupallistamisessa olet oikeassa, mutta kyllähän nuo selvästi kopioi vanhemmista käyttöjärjestelmistä toimintansa. Ei näitä 70-luvun koneita kuitenkaan tehty ilman kannattavaa businesta, vaikka jokaisella ei niiden ostamiseen rahat riittäneetkään Hyvää bisnestä Applella, mutta ei oman keksimistä.
Hiirikin oli olemassa jo hyvän aikaa ennen kuin se valittiin McIntosh koneisiin. Ei tässäkään mitään muuta kuin kopiointia ja hyvän bisneksen tekoa.
Multitouch ei itse asiassa sekään ole Applen keksintöä, vaan yrityskaupan mukana tullutta. Toki ensimmäiset laboratorioapplikaatiot monikosketusnäyttöjen kanssa tehtiin jo 70-luvun alkupuolella. Näissä Apple oli kyllä ensimmäinen, joka teki kannattavaa bisnestä, jossei Fingerworksin omistajia lasketa.
Trackpad taas tuli markkinoille jo hyvissä ajoin ennen Applen Powerbookkia, jonka trackpad oli itse asiassa GlidePointin toimittama.
Apple ei siis ole näistä väittämistäsi tekniikoista keksinyt yhtään. Applen merkittävimmät saavutukset ovat oikeasti ihan muualla kuin tekniikan keksimisessä. Äkkiseltään määrittelisin muotoilun, käytettävyyden ja brändin näistä tärkeimmiksi.
Ihmiset ovat nykyään niin mukavuudenhaluisia, ettei muulla ole väliä. Yksinkertaista yksinkertaisille taitaa olla Applen motto nykyään.
kyllä se mustakin on nimenomaan tyhmää käyttää semmoista laitetta, jota on helppo käyttää, koska... no, en oo vielä keksinyt miksi, mutta tuun heti kertomaan, kun tiedän.
Sä varmaan asut talossa, jossa ei ole sähköä ja juoksevaa vettä, pilkot itse joka ikisen lämmitykseen tarvittavan klapin, kasvatat oman ruokasi jne?
Aika - nyt on pakko sanoa se - TYPERÄÄ, laiskaa ajattelua. Kannattaisiko nyt kuitenkin miettiä uudestaan, vaikka oman kokemusmaailman ulkopuolelta?
Jos sinä haluat säätää koneesi just semmoiseksi kuin haluat, niin sittenhän sun ei kannata käyttää Applen laitteita! Mua taas kiinnostaa helppous ja nopeus ja se, että mun ei tarvitse panostaa tietokoneeseen, koska se on mulle vain väline.
Jos sinä haluat säätää koneesi just semmoiseksi kuin haluat, niin sittenhän sun ei kannata käyttää Applen laitteita! Mua taas kiinnostaa helppous ja nopeus ja se, että mun ei tarvitse panostaa tietokoneeseen, koska se on mulle vain väline.
Niin kauan kuin pystyt tekemään sillä sen mitä haluat.
Oletko ikinä yrittänyt laittaa iPadilla jotain myyntiin huutikseen? Kannattaa kokeilla. ;-)
- Graafinen käyttöliittymä henkilökohtaiseen tietokoneeseen. Applen Macintosh oli ensimmäinen kaupallinen tavallisten kuluttajien saatavissa oleva tietokone jossa sellainen oli. Siihen aikaan muissa käyttöjärjestelmässä vielä kirjoitettiin käskyjä komentokehotteisiin ankeassa konsolinäkymässä.
- Hiiri ohjaimena. Itse asiassa se keksittiin tosin eräässä jenkkiläisessä tutkimuslaitoksessa, mutta sinne se varmaan olisi hautautunutkin vielä pitkäksi aikaa jos Jobs ei olisi ottanut ideaa, parannellut sitä ja tuonut kuluttajien saataville.
- Multitouch kosketusnäyttöisten laitteiden käytössä. Eli se että voi vaikka suurentaa kuvaa loitontamalla sormiaan näytöllä ja pienentää lähentämällä.
- Kannettavien trackpadit eli se kosketusalue jota voi hiiren puutteessa käyttää osoittamiseen. Tämä esiteltiin 1994 Applen PowerBook 500 -koneessa.
Niitä on paljon muitakin mutta nämä nyt ne mullistavimmat.
Graafisesta käyttöliittymän laajamittaisessa kaupallistamisessa olet oikeassa, mutta kyllähän nuo selvästi kopioi vanhemmista käyttöjärjestelmistä toimintansa. Ei näitä 70-luvun koneita kuitenkaan tehty ilman kannattavaa businesta, vaikka jokaisella ei niiden ostamiseen rahat riittäneetkään Hyvää bisnestä Applella, mutta ei oman keksimistä.
Hiirikin oli olemassa jo hyvän aikaa ennen kuin se valittiin McIntosh koneisiin. Ei tässäkään mitään muuta kuin kopiointia ja hyvän bisneksen tekoa.
Multitouch ei itse asiassa sekään ole Applen keksintöä, vaan yrityskaupan mukana tullutta. Toki ensimmäiset laboratorioapplikaatiot monikosketusnäyttöjen kanssa tehtiin jo 70-luvun alkupuolella. Näissä Apple oli kyllä ensimmäinen, joka teki kannattavaa bisnestä, jossei Fingerworksin omistajia lasketa.
Trackpad taas tuli markkinoille jo hyvissä ajoin ennen Applen Powerbookkia, jonka trackpad oli itse asiassa GlidePointin toimittama.
Apple ei siis ole näistä väittämistäsi tekniikoista keksinyt yhtään. Applen merkittävimmät saavutukset ovat oikeasti ihan muualla kuin tekniikan keksimisessä. Äkkiseltään määrittelisin muotoilun, käytettävyyden ja brändin näistä tärkeimmiksi.
Xerox toi GUIn ja hiiren ihmisille noin 3 vuotta ennen Applea. Apple itse kopioi muiden tuotteita, muutti hiukan ja myi omanaan. Ja jos jonkun muun tuote muistuttaa heidän, niin se on oikeusjuttu. Tämä on yksi juttu mikä Applessa tökkii. Se ostaa ja omii muiden patentteja ja jää seisomaan kehityksen edelle.
Niin kauan kuin pystyt tekemään sillä sen mitä haluat.Oletko ikinä yrittänyt laittaa iPadilla jotain myyntiin huutikseen? Kannattaa kokeilla. ;-)
Mulle tietokone on ensisijaisesti työväline, huvikäyttö tulee siinä sivussa.
Xerox toi GUIn ja hiiren ihmisille noin 3 vuotta ennen Applea. Apple itse kopioi muiden tuotteita, muutti hiukan ja myi omanaan. Ja jos jonkun muun tuote muistuttaa heidän, niin se on oikeusjuttu. Tämä on yksi juttu mikä Applessa tökkii. Se ostaa ja omii muiden patentteja ja jää seisomaan kehityksen edelle.
XeroX kyllä keksi ne, mutta ei tuonut ihmisille. Siellä ne oli kokeellisia juttuja tutkivan labran uumenissa kasassa ihan kiva, mutta mitä tällä tehdään.
Ei siinä ole mitään halveksittavaa että osaa etsiä kiinnostavia innovaatioita ja soveltaa niitä, tuoda ne käyttäjien ulottuville. Ei kaikkea tarvitse eikä voi keksiä itse tyhjästä asti.
XeroX kyllä keksi ne, mutta ei tuonut ihmisille. Siellä ne oli kokeellisia juttuja tutkivan labran uumenissa kasassa ihan kiva, mutta mitä tällä tehdään.
oli kaikille, joilla oli siihen aikaan tarpeeksi rahaa. ;)
Ei siinä ole mitään halveksittavaa että osaa etsiä kiinnostavia innovaatioita ja soveltaa niitä, tuoda ne käyttäjien ulottuville. Ei kaikkea tarvitse eikä voi keksiä itse tyhjästä asti.
Ei, mutta halveksittavaa on harrastaa tätä, ja kieltää muilta se.
Mitäpä jos keksisit vaikka omenapiirakan. Mä katon, että "vau! Mahtava keksintö" ja kopion reseptin itselleni. Huomaan nyt, että "oho, tähän sopisi kaneli" ja teen siitä oman reseptin. Nyt toinen huomaa "vau! Mahtava kanelinen omena piirakka, mutta siihen sopisi jotain muutakin". Nyt sitten mä älähdän tälle toiselle" et v*ttu koske MUN piirakka ohjeeseen. Mun piirakkaa ei saa kehitellä kukaan muu kuin minä. Minä omistan omenapiirakan, eikä kukaan muu saa tehdä edes pyöreitä piirakoita, koska mun piirakka on patentoitu sen muotoisena.
Ei hitto, nyt kyl menin itsekkin sekaisin, mutta jotenkin noin se on.
Steven Jobs 1996; "We have always been shameless about stealing great ideas."
Steven Jobs myöhemmin; "I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple's $40 billion in the bank, to right this wrong," & "I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this.""