Paljonko voisi pyytää kirpparilla kengistä?
Esim. uudenveroisista kävelykengistä, yhden kauden käytetyistä goretex-kengistä, goretex-talvikengistä ja nilkkureista, kuoma talvisaappaista
Kommentit (10)
Itse olen ostanut lähes kaikki alle kouluikäisten kengät kirpputoreilta ja hinnat joita olen niistä maksanut ovat olleet seuraavia:
- juhlakengät ja kävelykengät 2-5 e
- goretexit 5-8 e
- nilkkureita en ole ostanut mutta lasten nahkaiset/mokkaiset talvisaapikkaat parempaan käyttöön 5 e
- kuomia meillä ei käytetä, mutta hyviä saa alle kympillä.
Eli hinnat ei päätä huimaa. Enemmänkin voi varmaan pyytää, mutta noilla hinnoilla löytyy hyväkuntoisia juurikin sen yhden kauden käytettyjä. Välillä uudenveroisiakin on yhtä halvalla, joten miksi maksaa liikaa.
Oli El Naturalistaa, Sorelia, Vagabondia, Conversea.. Kukaan ei olisi ostanut edes viidellä eurolla! Täysin uudenveroisia kenkiä, kaupunkikävelykenkinä olleet tai talvella niin vähäisessä käytössä, ettei käyttöä huomaa mistään.
Möin sitten eurolla per pari.
Oli El Naturalistaa, Sorelia, Vagabondia, Conversea.. Kukaan ei olisi ostanut edes viidellä eurolla! Täysin uudenveroisia kenkiä, kaupunkikävelykenkinä olleet tai talvella niin vähäisessä käytössä, ettei käyttöä huomaa mistään.
Ohhoh, harmillista! Mulla kävi parempi tsäkä, sain Valtterissa samantyyppisistä kahta-kolmeakymppiä. Kaikki ei tosin tietenkään menneet, mutta lopuista hankkiuduin/-udun eroon netissä.
Myöhäistä tietenkin nyt enää neuvoa, mutta fasesta löytyy useampikin kenkäkirppu ihan hakusanalla kenkäkirppis. Niillä olen ainakin itse päässyt hyvin kengistä eroon ja huomattavasti paremmalla hinnalla.
yht 10 e
- goretex-ulkokengistyä voit pyytää max 20 e pari- jos ovay pomarfinn tai ecco
...ja maksaisin paljon käytetyistä korkokengistä paljon:)
hyväkuntoiset talvigoret (yhden kauden yhdellä lapsella olleet) => pyysin 9€ (olen ostanut ne 80€). Silti moni yritti tinkiä!
erinomaisessa kunnossa olevan nahkaiset juhla-avokkaat => pyysin 5€ (olen ostanut ne 69€). Silti moni yritti tinkiä!
Eli tuntuu, että Helsingissä ei kirpparilla kannata myydä kuin halpaa H&M kamaa puoli-ilmaiseksi. Kirpparikävijät eivät arvosta laatua & merkkiä. Siksi myynkin merkkitavarat aina huuto.netissä, jossa saan haluamani hinnan helposti. Mulla on mielestäni kuitenkin aika kohtuulliset nuo pyyntihinnat (monille menee huutiksessa ihan överiksi ja tavara jää myymättä).
hyväkuntoiset talvigoret (yhden kauden yhdellä lapsella olleet) => pyysin 9€ (olen ostanut ne 80€). Silti moni yritti tinkiä!
erinomaisessa kunnossa olevan nahkaiset juhla-avokkaat => pyysin 5€ (olen ostanut ne 69€). Silti moni yritti tinkiä!
Eli tuntuu, että Helsingissä ei kirpparilla kannata myydä kuin halpaa H&M kamaa puoli-ilmaiseksi. Kirpparikävijät eivät arvosta laatua & merkkiä. Siksi myynkin merkkitavarat aina huuto.netissä, jossa saan haluamani hinnan helposti. Mulla on mielestäni kuitenkin aika kohtuulliset nuo pyyntihinnat (monille menee huutiksessa ihan överiksi ja tavara jää myymättä).
Kirppareilla on niin paljon tavaraa ja uuttakin moskaa saa niin halvalla, että annan osan suoraan lahjoitukseen ja kalliimmat merkkivaatteet myyn netin kautta. Eikä tarvitse kökkiä siellä kirpparilla koko päivää tai käydä järjestelmässä pöytää avoimella kirpparilla. Multa on myös varastettu Valtterilla joka kerta jotain, enkä jaksa niitä tinkijöitä (vaikka ymmärrän, että se on usein kirppisten idea & osan ihmisistä kulttuuriin kuuluva asia). Mut ei sovi mulle.
Minusta kohtuullinen pyyntö lähes uudenveroisista on puolet alkuperäisestä hinnasta. Jos käyttö näkyy, niin kenties neljännes. Nettikirppareilla varmaankin saa enemmän kuin live-kirppareilla.