Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT KOMMENTTEJA (parisuhteessa ongelma)

Vierailija
06.09.2012 |

Nyt TODELLA PALJON kaipaan kommentteja, objektiivisia näkemyksiä siitä, millaisia ajatuksia herättää.

Meillä on parisuhteessamme miehen kanssa ongelma, joka seuraa meitä vuodesta toiseen. Kuulostaa varmaan sivusta katsottuna pieneltä, mutta vaikuttaa väleihimme niin että viimeksi tänään raivostuin miehelleni tästä.

Perusongelma on, että mieheni on hyvin tavoitteellinen kaikessa mitä tekee. Jos hän päättää oppia uuden kielen, opiskelee sitä väsymättä, intensiivissti ja määrätietoisesti kunnes sen hallitsee, jne. Itse koen todella ahdistavana miehen jatkuvan usuttamisen myös minua "etenemiseen" joka alalla. Normaali, tavallinen, hyvääoloa tuottava perustoiminta ei riitä. Koen mieheni kommentoinnin "vaatimusina", kaipaisin häneltä rohkaisua ja tsemppamista jo siinä, mitä olen NYT enkä mitä kenties joskus olisin.

Naurettavia esimerkkejä elävästä elämästä:

Inhoan liikuntaa. Sitten päätän lähteä lenkille (kävellen). Miehen kommentti: "Kannattais juosta, se on tehokkaampaa."

Kun menen uimaan, olen itsestäni todella ylpeä uituani säännöllisesti kilometrin matkan. Mies ihmetteli vieressä: "Miksi sä uit samaa matkaa ja samalla tekniikalla? Mee tekniikkakurssille tai pyri parantamaan aikaasi vähitellen."

-> Miten PALJON toivoisin "hyvä, sähän oot ollu reipas" -kommentteja, jos jotain on kerran pakko kommentoida ja kun hyvin tietää, miten vastenmielistä liikkuminen minulle on.

Olen kotiäitinä tällä hetkellä, pian kuopus tulee 3 vuotta ja olen pohtinut vaihtoehtoja työn suhteen. Olen tuonut miehelleni monta kertaa ilmi, että en ole valmis tässä elämäntilanteessa oman alani töihin (hyvin vaativaa, stressaavaa ja kiireistä -> tiedän kokemuksesta, että sen prässin aikana en tule "riittämään" perheelleni enää sellaisilla voimavaroilla, joilla haluan.). Mies ei tunnu käsittävän ollenkaan, ei ymmärää miten akateemisesti koulutettu ihminen hankkiutuu liian "matalalle" töihin. Ja kun erään mielenkiintoisen työilmoituksen huomasin (AMK -tasoinen), miehen eka kommentti: "Tosta ois hyvä pyrkiä eteenpäin."

- > Miten PALJON iloitsisin, kun mieheni olisi kuunnellut tunteeni omaa työtäni kohtaan ja todennut: "Tuo varmasti olis sulle hyvä homma, hae sitä."

Olen sata kertaa sanonut miehelleni tästä, pitää minua outona. Ja minä häntä. Emme pääse puusta pitkään, vasta 15 vuotta olemme asiasta "keskustelleet." Auttakaa, siskot!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on jäänyt tajuamata yks tosi tärkeä juttu: Kenenkään ihmisen tehtävä tai velvollisuus ei ole pönkittää toisen egoa. Hyvä itsetunto lähtee siitä, että itse tajuaa ja hyväksyy omat vikansa ja puutteensa, ei siitä miten paljon toiset sinua silittää myötäkarvaan ja kehuaa, vaikkei kokisikaan saavutuksiasi itselleen merkittävinä.

Vierailija
22/23 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on jäänyt tajuamata yks tosi tärkeä juttu: Kenenkään ihmisen tehtävä tai velvollisuus ei ole pönkittää toisen egoa. Hyvä itsetunto lähtee siitä, että itse tajuaa ja hyväksyy omat vikansa ja puutteensa, ei siitä miten paljon toiset sinua silittää myötäkarvaan ja kehuaa, vaikkei kokisikaan saavutuksiasi itselleen merkittävinä.

olipa ihana uida kilometri, olenpa tyytyväinen itseeni, ilman että kumppani rupeaa vaatimaan viiden kilometrin uimista. En tiedä miksi sinä olet parisuhteessa, mutta minä ainakin olen siksi että voi välillä aina avata suuni ja sieltä tulee jotain äänteitä ja mielipiteitä elämästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fi.m.wikipedia.org/wiki/Vaativa_persoonallisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme