G. Sinun kahvipöydän bravuurisi?
Kommentit (7)
nyt tunnustaa, että meillä ei ole semmoista kahvipöytää, johon pantaisiin jotain hienoja leipomuksia. Meillä kyläilee lähinnä semmoisia ihmisiä, joiden kanssa ei ole niin virallista, että katettais kultareunakupit, miehillä olis suorat housut ja pojilla vesikampaukset. Kahvipöydässä, jos nyt meidän kohdalla voi sellaisesta puhua, on yleensä yhtä sorttia, ja se sortti on usein haettu kaupasta.
Lapseni 1-vuotissynttärit lähestyvät, ja ajattelin nyt sitten ekaa kertaa elämässäni (oon jo yli 30) kattaa sellaisen oikean kahvipöydän. Tarjoilut eivät ole vielä loppuun asti mietitty, mutta kakku on prinsessakakku, lempparini.
Yksi sukulainen pitää jatkuvalla syötöllä juhlia, esim. kullekin lapselle erikseen sukulaissynttärit, ja AINA samat tarjottavat.
En tykkää semmoisista juhlista.
manteli-kuivakakku, kostutetaan manteliliköörillä.
Sitten sellaiset pikkuleivät joihin on rasvana käytetty kookosrasvaa.
Rakastan vanhoja (50- ja 60-luvun) keittokirjoja joita olen saanut sukulaisilta, nämä on molemmat niistä. Mantelikakkua olen vain itse vähän tuunannut sillä liköörillä.
en saa niistä pieniä ja somia, vaan ne ovat järky´ttävän isoja ;D
-omenapiirakka rahkaversiona, ja mustikkapiirakka myös rahkaversiona
-juustokakut, näitä teen aina erilaisia kokeilumielessä
Moccamasterilla keitettynä, aidot melittasuodatinpussit.
Ainakin sacherkakku kermavaahdon kera, ja porkkanapiirakka.
kerron kahvipöydässä aina edellisen illan jumppasuoritukset ja saatanpa näyttää muutaman liikkeenkin!