Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekis mieli mennä piiloon tuonne työpaikan vessaan

Vierailija
06.09.2012 |

sulkea puhelin ja olla vaan ihan hiljaa ja hengittää. Teen työtä jota ei juuri arvosteta ja sitä työtä on aivan liikaa. Yritin joskus puhua siitä täällä ja sanoin etten pysty tekemään niin paljon ja työtehtäviä sysätään mulle koko ajan enemmän. Vastaukseksi sain naurua ja kommentin "Mitä hommaa sulla muka?! Sulla on työaika muttei sulla mitään hommia ole, hahhah!"

Muut istuu kahvihuoneessa puolipäivää, mä syön eväät oman pöydän ääressä ja oon velvoitettu silloinkin vastaamaan puhelimeen ja ottamaan vastaan asiakkaita.

Tän viestin kirjoittamisen aikana työpuhelin on soinut 6 kertaa, oma puhelin 2.

Meillä on kotona pihanlaitto kesken ja mies soittelee sitä pitkin päivää ja pyytää mua hoitamaan ties mitä juttuja työpäivän aikana eikä ymmärrä että mulla on pöytä täynnä työtehtäviä. Mun työ on sellaista että pomo odottaa että kaikki hoituu täysin reaaliajassa. Väkisin joku homma odotuttaa tekijää, niin silloin pomo pommittaa spostilla että mikä kestää.

Siihen nähden että mulle maksetaan täällä vähiten ja mua arvostetaan vähiten, tunnun olevan yllättävän korvaamaton.

Tekis mieli ryömiä jonnekin maankoloon ja antaa puhelin piristä. Tuntuu että oksennan kohta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano miehelle, että ei voi soittaa jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
2/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat aika väsyneeltä.

Sinänsähän sun oikeesti kuuluu tehdä juuri niin kuin sanotkin: pitää hetken taukoja silloin tällöin. Eikä sun kuulu syödä työpöydän ääressä, vaan sulla on oikeus pitää ihan oikea lounastauko, jolloit et ota edes työpuhelinta mukaan, vaan jätät huoneeseesi työpäydälle. Ei sellaista velvoitusta voi olla, että aina pitää vastata.

Ja jos pomo pommittaa sähköpostilla ja kysyy, että mik äkestää, niin kerro sille, mikä kestää. Että teet tämän työn hetki kun jonossa sitä ennen olevat työt 1-7 on tehty, mikä hetki tulee ehkä huomenna iltapäivällä.

Oikeasti, sulle maksetaan tietty määrä palkkaa tietystä työajasta ja sen palkan ja työajan pitää olla suhteessa työnmäärään. Ei voi teettää kymmentä tuntia töitä, jos maksaa vain kuudesta ja puolesta.

Ja se mies. Sano sille, että hoitaa itse ne pihanrakennusjutut sun työpäivän aikana. Jos sillä on aikaa soittaa sulle, se voi yhtä hyvin soittaa rautakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa sun työtehtävät pomolle kirjallisesti ja sano että et pysty kaikkea työajan puitteissa hoitamaan. Ratkaisu löytyy varmasti kunhan nostat kissan pöydälle.

Vaikutat vähän nössöltä ja liian kiltiltä,sori vaan!

Vierailija
4/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon saanut kuulla olevani uppiniskainen ihminen kun kieltäydyn jostain hommasta (sitä tapahtuu ehkä kerran vuoteen).

Aikoinaan istuttiin palaveria siitä pitääkö mun vastata puhelimeen ja ottaa asiakkaita vastaan ruokkiksen aikana. Sanoin että niin kauan kuin mulle ei makseta ruokkiksen ajalta palkkaa, mun ei tarvitse vastata. Pomo sanoi suoraan että jos en vastaa, pidän itseäni ihan liian turhantärkeänä. Siinä sitten istuttiin toista tuntia tästä aiheesta ja lopulta pomo sai mut manipuloita uskomaan että oon nirppanokka, niuho ja turhantärkeä jos en vastaa. Niin sitten sovittiin että mun pitää olla nk.valmiudessa koko 8 tuntia vaikka mulle maksetaan vain 7,5h.

ap

Vierailija
5/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin piiloudun vessaan. Saa nähdä kauan menee läpi.

Häpeän.

Ahdistuneena tyydytän usein itseni samalla.

Ongelmahan tämä on.

Vierailija
6/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teidän työpaikalla ole mitään luottamusmiestä? Toi on hei laitonta.

Vierailija
7/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Ota saikkua ja jätä ne äkillisesti pulaan. Mahatauti esim. tulee yllättäen. Tosin työpaikkasi kuulostaa sen verran mulkulta, että siellä varmaan pitää olla lääkärintodistus yhdestäkin päivästä. Silloin ei tietysti onnistu, ellet vakuuta myös lääkäriä siitä, että olet oksennellut koko yön.

B) Koukku veteen ja uutta työpaikkaa kalastamaan. Kun saat uuden työpaikan, kerrot siitä niin viime tipassa kuin mahdollista, jotta nyk. työpaikalla joutuisivat mahdollisesti toimimaan hetken ilman sinua.

Miten siellä muuten hoituu hommat silloin, kun olet lomalla?

Kuulostaa työpaikalta, johon sinä olet liian kiltti :(

Vierailija
8/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin, enkä ole hetkeäkään katunut.

Vierailija
9/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit naulan kantaan siinä että täällä vaaditaan todistus yhdestäkin saikkupäivästä. En mä osaa kyllä valehdella olevani sairas.

Lomat hoituu niin että yksi toinen työkaveri tekee kiireisimmät työt mutta hommaa kasautuu paaaljon.

En tiedä oonko vielä valmis vaihtamaan työpaikkaa. Tässä on paljon hyviä puolia, edes kohtuullinen palkka, vakityö, lähellä kotia..

ap

Vierailija
10/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pomo sinulta kyselee, niin kerro tarkasti, paljonko töitä on jonossa.

Ala vaikka laskeskelemaan työmääriä - kuinka paljon puheluita per päivä esimerkiksi jne. Ala näpäyttelemään työkavereitasi näillä, jos he nokittelevat sinulle.

Kun lähdet lomalle, tee kunnon yksityiskohtainen lista asioista, jotka pitää hoitaa. Laita myös tiedoksi pomollesi.

Vaikka sanotaan, että laiska töitään luettelee, niin sinun tapauksessasi taitaa olla parempi sananlasku: kukas kissan hännän nostais ellei kissa itse.

Juttele luottamusmiehen kanssa, jos sellaista on, tuosta lounasajalla töiden tekemisestä.

Vierailija
11/11 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran vuorotteluvapaan sijaisena. Heti ensimmäisestä päivästä minulle osoitettiin kaikki ne paskimmat työtehtävät, ja lisäksi piti olla puhelinvaihteena. Puhelin piti luonnollisesti ottaa ruokatauolle mukaan ja vastailla siihen kesken syömisen. Työaika oli liukuva, mutta käytännössä paikalla piti olla joka päivä kello 8-16.00 tasan, sillä puhelimeen täytyi vastata.

Kerran kun mieheni joutui sairaalaan, pyysin häntä joka oli ollut puhelinvaihde ennen minua, että voisiko hän ottaa puhelimen haltuunsa loppuiltapäiväksi (14.-16.00), että voisin päästä mieheni luokse. Ei sopinut, sillä hänen piti lähteä jonkun sukulaisen luokse juuri silloin. Se henkilö, jonka vuorotteluvapaata sijaistin, ei siis itse ollut puhelinvaihde.

Onneksi tämä työ kesti vain pari kuukautta, eipä tullut surku kun duuni loppui. Pian sen jälkeen pääsin vakitöihin, aivan ihana duunipaikka. Ajattelen lämmöllä sitä edellistä työtä, siellä se m...visti puhelinvaihteenhoitaja nyt istuu 8.-16.00 ja vastailee puhelimeen ruoka suussa. Minulla on nyt oikeasti liukuva työaika ja voin käydä pitkillä lounailla keskellä päivää ja sulkea puhelimen jos siltä tuntuu.

Eli viestini ap:lle: rohkeasti vaan uutta työtä hakemaan, kyllä se unelmaduuni sieltä vielä tärppää.