Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Onko teillä uuni aina puhdas?

Vierailija
05.09.2012 |

Just ostettiin uusi uuni ja nyt jo pohjalta ja seiniltä likainen, mitä mä teen väärin? Miten sen putsata, ettei tahroja olisi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kai olisi pyyhkäistä heti tahrat pois, mutta ei ehdi, ei jaksa.

Vierailija
2/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää uunin tahrattomana on pyyhittävä se joka kerta kun sitä käyttää. Ja pidettävä kantta vuokien päällä, ettei rasva roisku seinille. Mäntysuopaliuos liottamaan muutamaksi tunniksi tai yöksi, niin aamulla uuni on helppo pyyhkiä puhtaaksi. Lasin saa puhtaaksi samalla kaapimella jolla putsaat keraamisen lieden, ellei muuten lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla uuni on aina säilynyt aika siistinä, lähes uudenveroisena, vaikka laatikkoruokia jne laitankin paljon.

Putsaan aika-ajoin sekä ritilän että pellit uuninpuhdistusaineella ja saippuavillalla, tarvittaessa käytän keraamisen lieden kaavinta apuna.

Uunin sisältä irrotan ritilän kannattimet, lähtevät ainakin uudehkoista uuneista irti vetämällä. Sitten uuninpuhdistusaine vaikuttamaan yön yli. Jos on kiertoilmauuni, tulee peräseinän tuuletin suojata esim. foliolla. Lisäksi olen käyttänyt keraamisen tason kaavinta myös uunin sisätilojen kaavintaan, eikä vaurioita ole tullut.

IHAN uudenveroiseksi ei ehkä saa, mutta hyvin siistiksi kuitenkin.

Vierailija
4/5 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaisiko uunissa toimia sama kikka kuin mikrossa? Olen mikrossa lämmittänyt vesi-ruokasooda-seosta, joka sit kiehuessaan/höyrystyessään irrottaa näppärästi kovettuneenkin lian mikron seinistä...On ehkä pakko kokeilla tänään kun tuli mieleen! :D

Vierailija
5/5 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse pysty käyttämään niitä uuninpesuaineita, saan hengitysoireita ja tosi kovaa päänsärkyä niistä, joten uunin putsaus on miehen kontolla. En tiedä miten teen ruokaa, mutta juuri putsattu uuni tulee tosi nopeasti likaiseksi.