Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotisian hoitaminen, miten toimisitte?

Vierailija
05.09.2012 |

Minulla siis kaksi lasta. Toisella alkaa eskari 8.30 ja ajattelin että veisin toisen lapsen myös samaan aikaan samaan päiväkotiin. Mutta oma työaikani alkaa vasta klo 10. Matkaa meiltä päiväkodille kuitenkin sen verran, ettei viitsisi montaa kertaa ajaat tuota väliä.

Tämä ei siis millään sovi päiväkodin tädeille, että nuorempi lapsi jäisi samalla kertaa päiväkotiin, vaan minun pitäisi viedä lapsi kotiin odottamaan puoleksi tunniksi. Miten tästä nyt edetä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan tavallisessa?

Vierailija
22/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se eskarilainenkin pitäisi pitää kotona myöhempään? En käsitä, mitä se päiväkodin työntekijöille edes kuuluu milloin sinä olet töissä ja tuot lapsesi hoitoon... Huoh.

kyllä tuota, mutta eskariope oli sitä mieltä että tässä vaiheessa jo tämä ajoissa olemista pitää harjoitella, kun ensi vuonna alkaa koulu. Siis minun, äidin pitää harjoitella :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menekään töihin. Oletko kuullut subjektiivisesta oikeudesta päivähoitoon? Vie sinäkin lapsesi hoitoon silloin, kun koet sen tarpeelliseksi.

Suomalaisessa yhteiskunnassa arvostetaan työtä yli kaiken. Toisaalta taas joiltakin perheiltä puuttuu suvun tuoma turva. Onpa hyvä, että on tämä päivähoito-oikeus! Tosin mieluummin ottaisin osallistuvat isovanhemmat...

juu tiedän, mutta menin oikeasti niin lukkoon tuossa tilanteessa kun asiasta keskusteltiin, että loppujen lopuksi olinkin sitten samaa mieltä asiasta. Voi pee..

ap

Vierailija
24/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkin maksat kokopäiväpaikasta niin mikä mättää??? Tottakai saat viedä lapsen sinne samalla kun toisen lapsen!

maksan kyllä täyden hinnan, mutta hoitajan mielestä lapsen paikka on minun kanssani, jos kerran olen kotona. Mitä en kyllä ole.

ap

Vierailija
25/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan tavallisessa?

ap

Vierailija
26/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eskari ja pienempi hoidossa viime vuonna. Menen töihin usein klo 11. Ilmoitin tuovani molemmat 9.30 silloin, vaikka eskari alkoi 8.15. Lapsi ei jäänyt mistään paitsi.

Ihmisillä voi olla vaihtelevat työajat. Se ei kuulu päiväkodille mitenkään. Itse maksan täysistä päivistä ja vien listan hoitoajoista etukäteen.

Siis hoitoajoista... en omista työajoista. Päiväkodille kuuluu vain se milloin lapsi on siellä, eikä mikään muu. Jos olen maksanut 10 tunnin päivistä niin niille pitää riittää se, että ilmoitan etukäteen aikataulun jolla lapsi on paikalla.

Monet pitää lapsia hoidossa, vaikka ovat työttömänä kotona tai vauvan kanssa kotona. Sekin on sallittu. Yrittävät vain vähentää omaa työmääräänsä määräilemällä lapsia kotiin. Siihen ei tarvi kyllä suostua.

Vierailija
27/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menekään töihin. Oletko kuullut subjektiivisesta oikeudesta päivähoitoon? Vie sinäkin lapsesi hoitoon silloin, kun koet sen tarpeelliseksi. Suomalaisessa yhteiskunnassa arvostetaan työtä yli kaiken. Toisaalta taas joiltakin perheiltä puuttuu suvun tuoma turva. Onpa hyvä, että on tämä päivähoito-oikeus! Tosin mieluummin ottaisin osallistuvat isovanhemmat...

juu tiedän, mutta menin oikeasti niin lukkoon tuossa tilanteessa kun asiasta keskusteltiin, että loppujen lopuksi olinkin sitten samaa mieltä asiasta. Voi pee.. ap

seuraavalla kerralla kun viet lapsia hoitoon, sanot, että et enää suostu ajelemaan puolen tunnin takia edestakaisin. Joko esikoinen tulee yhdeksäksi tai nuorempi saa jäädä yhtä aikaa esikoisen kanssa. Lapsen etu ei ole istua autossa ajelemassa eessun taassun, ei se ole mitään lapsen kanssa olemista.

Vierailija
28/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hänen kanssaan juttelu auta, niin ota sen jälkeen yhteyttä vielä ylempään tahoon.

Vierailija
29/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos veisit aiemmin?

Vai ihan tavallisessa?

ap

Vierailija
30/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eskari ja pienempi hoidossa viime vuonna. Menen töihin usein klo 11. Ilmoitin tuovani molemmat 9.30 silloin, vaikka eskari alkoi 8.15. Lapsi ei jäänyt mistään paitsi.

Ihmisillä voi olla vaihtelevat työajat. Se ei kuulu päiväkodille mitenkään. Itse maksan täysistä päivistä ja vien listan hoitoajoista etukäteen.

Siis hoitoajoista... en omista työajoista. Päiväkodille kuuluu vain se milloin lapsi on siellä, eikä mikään muu. Jos olen maksanut 10 tunnin päivistä niin niille pitää riittää se, että ilmoitan etukäteen aikataulun jolla lapsi on paikalla.

Monet pitää lapsia hoidossa, vaikka ovat työttömänä kotona tai vauvan kanssa kotona. Sekin on sallittu. Yrittävät vain vähentää omaa työmääräänsä määräilemällä lapsia kotiin. Siihen ei tarvi kyllä suostua.

yrittää vielä tuota että esikoinen menisi eskariin vasta myöhemmin. Nyt kun ovat tutustuneet yms. niin nyt varmaankin voisi mennä vähän myöhemmin, vaikka yksi tunti per päivä jääkin kokematta.

ap

Vierailija
31/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta saa tosiaan pitää päiväkodissa vaikka olisi työtön. Tee ilmoitus tuosta hoitajasta.

Vierailija
32/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse saa selitettyä asiaa päiväkodilla, niin ota mukaan joku tukihenkilö joka osaa auttaa sinua. Yritä saada päiväkodin henkilökunta ymmärtämään, kuinka tämä järjestely helpottaisi huomattavasti teidän arkea ja perustele, että sinulla on oikeus viedä lapsi sinne, koska maksat siitä. Piste.

Vierailija
33/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menekään töihin. Oletko kuullut subjektiivisesta oikeudesta päivähoitoon? Vie sinäkin lapsesi hoitoon silloin, kun koet sen tarpeelliseksi. Suomalaisessa yhteiskunnassa arvostetaan työtä yli kaiken. Toisaalta taas joiltakin perheiltä puuttuu suvun tuoma turva. Onpa hyvä, että on tämä päivähoito-oikeus! Tosin mieluummin ottaisin osallistuvat isovanhemmat...

juu tiedän, mutta menin oikeasti niin lukkoon tuossa tilanteessa kun asiasta keskusteltiin, että loppujen lopuksi olinkin sitten samaa mieltä asiasta. Voi pee.. ap

seuraavalla kerralla kun viet lapsia hoitoon, sanot, että et enää suostu ajelemaan puolen tunnin takia edestakaisin. Joko esikoinen tulee yhdeksäksi tai nuorempi saa jäädä yhtä aikaa esikoisen kanssa. Lapsen etu ei ole istua autossa ajelemassa eessun taassun, ei se ole mitään lapsen kanssa olemista.

ei olekaan. Kun nuorempikin siis haluaisi jäädä sinne päiväkotiin leikkimään kavereiden kanssa.

ap

Vierailija
34/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ei tainnut ajatella tuota juttua loppuun asti, tiesikö hän edes, että asutte noin kaukana? Nyt seuraavan kerran selität heti, ettet missään nimessä ala ajaa 15 km edestakaisin, vaan tuot molemmat lapset samaan aikaan. Naurettavaa muutenkin hoitajalta nipottaa tuollaisesta, ammattitaidotonta.

Itse vien lapsen päiväkotiin, vaikken edes mene töihin, eikä kukaan hoitaja ole koskaan sanonut asiasta mitään.

Vierailija
35/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka maksan 10 h päivistä niin lapsi ei ole siellä niin pitkään. Mutta helpointa on niin vaihtelevien työaikojen takia. Ei tarvitse minuutilleen laskea koska vien ja koska mies hakee. Käytännössä lapsi on meillä hoidossa 8-17 tai 9.30-17 ja pk tädeille ei kuulu mikään muu :)

Välillä haetaan jo klo 15.30 myös. Mutta senkin ilmoitan etukäteen.

Vierailija
36/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että myös nuoremman hoito alkaa 8.30.sitten vav viet molemmat sinne silloin.

Vierailija
37/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hänen kanssaan juttelu auta, niin ota sen jälkeen yhteyttä vielä ylempään tahoon.

Ehkä ongelma on minun arkuus sanoa suoraan näillä hoitajille, kun ovat kuitenkin aika voimakastahtoisia henkilöitä. Mutta jotenkin tämä pitää ratkaista.

ap

Vierailija
38/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos veisit aiemmin?

Vai ihan tavallisessa?

ap

Lapset klo 16. Jos veisin vasta myöhemmin, olisivat molemmat 6 h per äivä.

ap

Vierailija
39/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ilmoitan että esikoinen tulee vasta puoli kymmeneltä eskariin, koska eihän se ole edes pakollien kuten koulu.

Ensi vuonna sitten tiukempaa kellon kanssa :)

ap

Vierailija
40/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hoitoaikasopimuksen laatiminen kuuluu hänen toimenkuvaan.

Esität vaan kysymyksen: tuonko eskarilaisen myöhemmin vai päiväkotilaisen aiemmin? Älä anna muita vaihtoehtoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan