Päiväkotisian hoitaminen, miten toimisitte?
Minulla siis kaksi lasta. Toisella alkaa eskari 8.30 ja ajattelin että veisin toisen lapsen myös samaan aikaan samaan päiväkotiin. Mutta oma työaikani alkaa vasta klo 10. Matkaa meiltä päiväkodille kuitenkin sen verran, ettei viitsisi montaa kertaa ajaat tuota väliä.
Tämä ei siis millään sovi päiväkodin tädeille, että nuorempi lapsi jäisi samalla kertaa päiväkotiin, vaan minun pitäisi viedä lapsi kotiin odottamaan puoleksi tunniksi. Miten tästä nyt edetä?
Kommentit (50)
Meillä lapsi menee hoitoon jo 10.30, vaikka minun työaikani (iltavuoroissa) alkaa 13.45. Koska on lapsen edun mukaista, että pääsee sinne syömään ja päiväunille, jos veisin lapsen vasta ennen vuoroni alkua, menisi lapsi sinne kesken päiväuniajan.. Tai sitten suoraan päikkäreille, mutta ei sekään olisi hyvä.. Me ollaan kyllä saatu sovittua ajat ihan niinkuin meille sopii pk:n aukioloaikojen puitteissa (6-18).
Esikoisesi jää totaalisesti eskariporukasta pois, kun ei ole siellä aamulla. Yleensä ne aamunlla valitut leikit/kaverit säilyvät koko päivän.
Myös nuoremmalle suosittelisin, että veisit aamulla. Näin hänkin pääsee kaveriporukoihin mukaan. Joskus mahdollisesti voit keksiä jotain mukavaa, mitä teette amulla yhdessä (esim. kävelyretki tms)
Kysyt päiväkodin johtajalta, että mitä tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus onkaan, kun teidänkin tapauksessa halutaan vain hankaloittaa perheen arkea.
Huomenna ilmoitan että esikoinen tulee vasta puoli kymmeneltä eskariin, koska eihän se ole edes pakollien kuten koulu.
Ensi vuonna sitten tiukempaa kellon kanssa :)
ap
Huomenna ilmoitan että esikoinen tulee vasta puoli kymmeneltä eskariin, koska eihän se ole edes pakollien kuten koulu.
ap
Onhan se lapsille mukava jäädä ja mennä yhtä aikaa tarhaan,turhaan ajella edestakaisin,eihän siinä ehtisi muuta kuin stressata kellon kanssa. Nyt kun talvikin tulee niin joutuisit pukea nuoremman kahdesti, ehtisi olla alle tunnin kotona ja taas puettaisiin,huh!
Kiva että voivat vielä nauttia lyhyempää päivää,jos päätöksesi tuo on!
Meillä tuota päiväkotisikaa hoidetaan ihan samalla lailla kun muitakin elollisia. Se viedään aamulla tarhaan, annetaan ruokaa ja illalla haetaan sisälle.
Meillä sika asuu kyllä navetassa eikä käy kunnallisessa päivähoidossa.
Ei sikoja pidetä navetassa!
Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin mä voin tulla mukaasi sinne kertomaan "hoitotädeille" miten asiat tästä lähtien menevät =D.
Tsemppiä, pidä puolesi!
Esikoisesi jää totaalisesti eskariporukasta pois, kun ei ole siellä aamulla. Yleensä ne aamunlla valitut leikit/kaverit säilyvät koko päivän.
Myös nuoremmalle suosittelisin, että veisit aamulla. Näin hänkin pääsee kaveriporukoihin mukaan. Joskus mahdollisesti voit keksiä jotain mukavaa, mitä teette amulla yhdessä (esim. kävelyretki tms)
Kysyt päiväkodin johtajalta, että mitä tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus onkaan, kun teidänkin tapauksessa halutaan vain hankaloittaa perheen arkea.
ap
ap
Hauska lapsus muuten tuo päiväkotiSIKA. Kenties froidilainen lipsahdus päiväkodin hoitojaa ajatellessasi. ;)
Nyt vaan joudut harjoittelemaan oman edun puolustamista, äitinä joudut harjoittelemaan jämäkkyyttä omien lapsesi edun turvaamiseksi. Kyllä sä pystyt siihen! Et anna niiden hoitajien jyrätä - ja keskustelet asiasta lastentarhanopettajan etkä hoitajien kanssa. Jos hänkin vaatii pienempää tulemaan vasta myöhemmin, suoraan sitten johtajan puheille. Älä vaan anna periksi ap!
Olet sinä ap kyllä aika nössö!
Nyt viet eskarin aamulla eskariin, jätät nuoremman samalla kertaa päiväkotiin ja sen jälkeen juot kotona kaikessa rauhassa kahvit!
Jos tädit mussuttavat, niin hanki korvatulpat.
Jos ei hänen kanssaan juttelu auta, niin ota sen jälkeen yhteyttä vielä ylempään tahoon.
Ehkä ongelma on minun arkuus sanoa suoraan näillä hoitajille, kun ovat kuitenkin aika voimakastahtoisia henkilöitä. Mutta jotenkin tämä pitää ratkaista.
ap
arkuutesi, koska mulle aikoinaan kävi niin, kun yritin kesksustella lapseni tarpeista päiväkodissa, niin jouduin silmätikuksi ja ns.häirikkövanhemman maineelle. Kyse oli ihan pikku asiasta.
Minun työpaikkani on muuttunut. Jatkossa x ja y ovat hoidossa 8.30-xx.xx. Ja asia on sillä selvä. Ei sinun tarvitse niille omia työaikojasi tarkalleen kertoa.