Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En edes kehtaisi sanoa ääneen, että siivoan vain vartin per päivä."

Vierailija
05.09.2012 |

Itse en voisi kuvitellakaan siivoavani yli varttia päivässä. Kuluvana vuonna olen siivonnut noin vartin VIIKOSSA, vain harvoina viikkoina yli tuon.

Minulla on melkein aina siivoamista tärkeämpää tekemistä, samoin miehelläni, joten koti on sotkuinen.

Mikä on sinun mielestäsi oikea keskimääräinen aikamäärä, joka olisi käytettävä siivoamiseen joka päivä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on hyvä mieli.

Vierailija
2/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskit koneeseeen, kamat tasoilta pois, pyykkäys.

Ei juuri muuta tule tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vartti jo tiskaamiseen. En kuitenkaan imuroi tai pyyhi pölyjä päivittäin, kerran viikossa tai jopa harvemmin saa riittää. Varmaan mulla menee puolisen tuntia tavallisena työpäivänä, paitsi jos käyn kotona vaan nukkumassa. Jos joku muu sotkisi täällä ni menis tietty moninkertainen aika.

Vierailija
4/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan silloin kun on fiilistä, kerran kaksi kuussa, kun on ollut vähintään kolme vapaapäivää perättäin.

Vierailija
5/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitä mikä kaikki sotkua aiheuttaa. Esimerkiksi onko lemmikkejä, asuuko kerrostalossa tai omakotitalossa (eli jääkö ne kurat sinne rappukäytävään), tuoko mies työvaatteissa puoli kiloa hiekkaa per päivä kotiin saakka, vai onko siistissä sisätyössä, onko lapsia ja minkä ikäisiä jne. Tuskin kukaan valmiiksi puhdasta kotia alkaa puunaamaan.

Meillä lemmikki, pieniä lapsia ja mies työssä jossa vaatteet likaantuu ja pölyyntyy. Siivoan joka päivän n. tunnin, sisältäen imuroinnin, tavaroiden viemisen paikoilleen, pyykkihuollon, keittiön, vessan pikapesun ja tahrojen pyyhkimisen lattialta.

Vierailija
6/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olenkin kotona äitiyslomalla, joten mulla on aikaa. Meitä ei asu täällä kuin minä ja mies, mutta silti sitä sotkua tulee... Toisaalta asunto on pieni ja kaikki lojuvat tavarat aiheuttavat heti sotkuisen vaikutelman.

Niinä viikonloppuina, kun miehen lapset (4v ja 6v) ovat täällä, siivoan varmaan triplamäärän mitä "normaalisti".

Mitään oikeaa aikamäärää ei tietenkään ole olemassa. Mä tykkään pitää kodin siistinä ja siivoan varmasti paljon enemmän kuin moni muu. Kunhan sellainen perussiisteys pysyy - ei lojuvia astioita, pyykkejä tai roskia ympäri taloa.

Vierailija
7/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2v ja 3v lapset, kotihoidossa, joten päivässä menee varmaan tunti pelkkään tavaroiden ja lelujen keräämiseen paikoilleen, tiskien kuormaamiseen koneeseen ym. Sen sijaan varsinaista siivoamista, jos sillä tarkoitetaan pintojen puhdistamista, teen alle vartin päivässä, ehkä vain viisi minuuttia. Imuroin kerran viikossa ja pyyhin pölyt parin viikon välein.

Vierailija
8/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olenkin kotona äitiyslomalla, joten mulla on aikaa. Meitä ei asu täällä kuin minä ja mies, mutta silti sitä sotkua tulee... Toisaalta asunto on pieni ja kaikki lojuvat tavarat aiheuttavat heti sotkuisen vaikutelman.

Niinä viikonloppuina, kun miehen lapset (4v ja 6v) ovat täällä, siivoan varmaan triplamäärän mitä "normaalisti".

Mitään oikeaa aikamäärää ei tietenkään ole olemassa. Mä tykkään pitää kodin siistinä ja siivoan varmasti paljon enemmän kuin moni muu. Kunhan sellainen perussiisteys pysyy - ei lojuvia astioita, pyykkejä tai roskia ympäri taloa.

nämä: Pyyhin keittiön tasot, hoidan tiskit koneeseen ja sieltä pois/tiskaan, lakaisen ainakin keittiön lattian rikkaharjalla, järjestelen lojuvat vaatteet pyykkikoriin tai kaappiin, järjestän muuten vaan ympäriinsä olevat tavarat paikoilleen.

Vierailija
9/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan et mulla menee noin tunti päivässä.Mä pystyn tekemään montaa asiaa yhtä aikaa joten siivoaminen ei ole mulle ongelma.En ikinä voisi elää likaisessa,sotkuisessa kodissa.

Joka aamu kun käyn suihkussa pesen samalla kylppärin lattian,lavuaarin pintoineen ja wc-pöntön.

Joka ilta pyyhin kaikkien huoneiden lattian nihkeällä/kostealla ja pyyhin keittiön pöydän ja tasot.

Pari kertaa viikossa pyyhin pölyt koko asunnosta ja imuroin sekä pesen peilit yms.

Kerran kuussa pesen ikkunat,uunin ja jääkaapin sekä hellan taustat jne.

Kaksi kertaa vuodessa liesituulettimen ja parvekkeen.

Itse en koe et mä siivoisin usein ja kauan.Mitä mun sit pitäis tehdä?Kattoa enemmän telkkaria vai?

Vierailija
10/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelen eteisen samalla kun puen ulkovaatteet, siivoan keittiön samalla kun laitan ruokaa, järjestelen olohuonetta tv:tä katsellessa ja viikkaan pyykit, suihkussa käydessä pesaisen kylppärin. Kun siirryn huoneesta toiseen, vien aina mukanani sinne kuuluvat tavarat.

Varsinaisessa siivouksessa olen superlaiska, ja kyllä se näkyykin, jos tutkii vaikka uunin sisustaa. Puunaamista inhoan, mutta järjestelyä en edes huomaa.

Vierailija
11/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan et mulla menee noin tunti päivässä.Mä pystyn tekemään montaa asiaa yhtä aikaa joten siivoaminen ei ole mulle ongelma.En ikinä voisi elää likaisessa,sotkuisessa kodissa.

Joka aamu kun käyn suihkussa pesen samalla kylppärin lattian,lavuaarin pintoineen ja wc-pöntön.

Joka ilta pyyhin kaikkien huoneiden lattian nihkeällä/kostealla ja pyyhin keittiön pöydän ja tasot.

Pari kertaa viikossa pyyhin pölyt koko asunnosta ja imuroin sekä pesen peilit yms.

Itse en koe et mä siivoisin usein ja kauan.Mitä mun sit pitäis tehdä?Kattoa enemmän telkkaria vai?

Vierailija
12/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi työttömäksi ja ehdotti itse, että siivoaa kämpästä kaiken muun paitsi kissojen hiekkalaatikon. Viimeiseen pariin kuukauteen en ole tiskannut, imuroinut, vaihtanut lakanoita jnejne kertaakaan.

Kysyin mieheltä, paljonko siivoaa viikossa. Hän laski että imuroi kerran, tiskaa kahdesti ja järjestelee pikkuasioita; sanoi että koti pysyy siistinä alle puolentoista tunnin kunnossapidolla viikossa. Kaunis kiitos ihanalle miehelleni!

Vierailija
13/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pari vaippaikäistä ja pyllyä pestään tasaiseen tahtiin pitkin päivää. Roiskeet on pakko pestä altaan reunoilta ja allastasolta kyllä muutamankin kerran päivässä ja samaisen kylppärinkin lattia vähintään kerran päivässä. Pottailu on sotkuista puuhaa, ainakin näin opetteluvaiheessa.

Lapset käyvät myös suihkussa iltaisin, eli kylppärin lattia pestään päivittäin. Pienin ei osaa vielä seistä, joten istuu lattialla. Ei tulisi mieleenkään laittaa pientä sinne saippua+likajäämiin istumaan.

Keittiössäkin roiskuu kun puuhataan yhdessä, eikä seuraavaa päivää ole kiva aloittaa jos tasot ovat tahmaiset tai lattialla ruokaa. Sielläkin on pakko pestä tasot ja hoitaa tiskit.

Kukin määritelköön siisteystasonsa itse, meillä nuo yllämainitut ovat tärkeysjärjestyksessä ensimmäisinä. Muuta tehdään jos jää aikaa ja energiaa. Välillä siivoukseen menee enemmän ja välillä vähemmän aikaa.

Vierailija
14/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa vähintäänkin pakkomielteiseltä siivoamiselta! Siis oikeasti, putsaat lavuaarit ja pöntöt aina, kun käyt suihkussa? Ja vielä lattiankin??? Miksi ihmeessä?

Itse keksin kyllä paljon muutakin puuhasteltavaa kuin siivoamisen ja telkun tuijottamisen.