Olen 37v. odottaja.
Jatkuvasti saan kuulla kuinka vanha tähän raskauteen olen. Mitä teille muille tämän ikäisille on sanottu? Onko kukaan kommentoinut ikääsi?
Kommentit (55)
sukulainen varoitteli, mutta en sitten raskaana ollessa ole kuullut. Typerää tuommoinen. Mulla kolmas 39v ja neljäs 43v. Kaikki ok. Helpot synnytykset, jaksan vauva-ajat. Nuorin nyt 1,5v. ja raskainta oli puoli vuotta sitten. Aina pitää tuomita toisia, se on tosi tyhmää. Onnea odotukseen
jalassa. Sen vuoksi saan nyt kuulla aina välillä iästäni. ap
iästä kiinni. Kommentoiko ikääsi hoitohenkilökunta vai muut tuttavasi?
tuttavani. Ja yksi terveydenhoitaja. Ei muut hoitoalan ihmiset. Ahdistaa vain kun tuntuu, että muutamalla sanavalmiilla läheisellä on aina vastaus valmiina kaikkeen. "Mitäs hankit lapsia vielä tuossa iässä" ym. ap
yrittäneet vain lohduttaa sua. Ehkä joku ajattelee, että kun sanoo jonkin asian johtuvan iästä, se helpottaa mieltä.
kuinka joku voisi sanoa noin lohduttaakseen.
se ihmistyyppi, joka tykkää kommentoida joka asiaa. Kuului se hänelle tai ei. Joten älä välitä, näitä sanojia riittää aina!
ole mikään syrjäisä paikkakunta. Noinkin lähellä Helsinkiä ym. Mikä lie homman nimi?
ei tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi mennä aivan hyvin. Tilastollisesti olet kuitenkin hieman iäkäs odottaja. Jos olisit ensisynnyttäjä, niin olisit huomattavan iäkäs (ensisynnyttäjien keski-ikä muistaakseni n. 29-30 vuoden tienoilla). Toki on vvanhempiakin odottajia kuin sinä, joilla silti voi mennä kaikki hyvin. Riskit ovat kuitenkin tuossa iässä jo suuremmat kuin parikymppisillä tai alle 35-vuotiailla. Ehkä monet ovat sitä mieltä, että ainakaan "tahallaan" ei kannattaisi lasten hankintaa jättää lähemmäs neljääkymppiä, jos puitteet ovat kunnossa jo kolmekymppisenä. Toisaalta, mitäpä se muille kuuluu.
Onnea odotukseen!
Nainen ei vanhene enää täytettyään 25v. Mummoni, joka oli 93v sanoi aina että hänen ikänsä on 25 ja "risat". ;)
37 v kun esikoiseni syntyi. Kukaan ei sanonut iästäni tai mistään muustakaan mitään negatiivista. Nyt olen 42 v, ja tekee mieli toista....
Minullekin tuli heti mieleen, että asut varmaaan jossain vähän syrjäisemmässä osassa Suomea? Pk-seudulla tuon ikäinen on tavallinen odottaja, kukaan ei ihmettele. Päinvastoin, itse arvostan, jso odottaja on pistänyt elämänsä kondikseen ja vasta sitten lisääntyy. Onnellista odotusta :)!
t. 34-v. odottaja Helsingistä
hieman yli sata kilometriä Helsingistä Turkuun päin. Joten en sikäli syrjässä. Ei tosin mikään kauhean iso paikkakunta. ap
oliko kyseessä nuori lääkäri vai kokeneempi?
Jos itsestäsi tuntuu että ikä on sopiva, niin sitten ei varmaan tarvitse välittää siitä mitä muut ajattelevat, vai mitä? Jos olet jonkun mielestä vanha, niin mitä sitten? Täällä vakuuttelut että olet tai et ole vanha ovat ihan turhia, koska jokainen pitänee oman mielipiteensä, kyse on pitkälti siitä miten kukakin asian ajattelee.
on nykyisin paljon. Jos olet mielestäsi vanha siihen, se ei tarkoita, että olisit muuten vanha. Joihinkin asioihin on lääketieteellisesti vanha, vaikka muuten onkin nuori. Niinkuin sinä olet. Ikä on suhteellinen käsite.
Aika outoja kommentteja. Naiset ovat saaneet lapsia maailman sivu koko hedelmällisen iän.
Mulla on kyllä jo viides raskaus, etten mikään teini voisi ollakaan. Eikä ole kukaan ikää ihmetellyt. Sen sijaan ihmetellään miten nuorena olen esikoisen saanut. Siis 24 v., ei mikään teini silloinkaan!