Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37v. odottaja.

Vierailija
05.09.2012 |

Jatkuvasti saan kuulla kuinka vanha tähän raskauteen olen. Mitä teille muille tämän ikäisille on sanottu? Onko kukaan kommentoinut ikääsi?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain nuori nainen voi olla raskaana. Vanhat eivät voi saada lapsia. Eli jos odotat, et voi olla muuta kuin nuori vain.

Vierailija
2/55 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omaan arvoonsa, et sinä ole liian vanha, ehdit vielä tehdä lisääkin. Aina on ihmisiä, joilla on pipo liian kireellä. Nauti vaan raskaudestasi :) onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että vasta yli 40v pidetään iäkkäämpänä odottajana. tutustuin neuvolassa myös 46-v ensiodottajaan :-)

Vierailija
4/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikiä+raskaus asioista. Lukaisin niitä ja huomasin, että osassa joku tyrmätään heti, ja joissakin annetaan kannatusta "lapsenhankintaan". Aika jännä juttu sinänsä tämä...

Vierailija
5/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, kun sain neljännen. Ei ole kommentoitu mitään. Itse kyllä pidin itseäni vanhana. : )

Vierailija
6/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koostuu hieman ikävistä ihmisistä. Kannattaa katsoa kenelle asioitaan kertoo. Tää siis mun mielipide vain...

Vierailija
7/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vanhana lapsentekoon?

Vierailija
8/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaiseni puoli vuotta ennen 40v. päiviä. Neuvolassa sanoin että ollen vanha odottaja niin terkka sanoi että ei misään nimessä. Sillä oli ollut asiakkaan jopa 10 vuotta minua vanhempiakin. Ainoa paikka misää valitetaan että on liian vanha on nämä vauvoihiun liittyvät palstat.

Vierailija
9/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei vanhene enää täytettyään 25v. Mummoni, joka oli 93v sanoi aina että hänen ikänsä on 25 ja "risat". ;)

Vierailija
10/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin täyttää 41v, ennen tämän seitsemännen mukulan syntymää,(esikoisen sain 28 vuotiaana) enkä tunne itseäni vieläkään liian vanhaksi odottajaksi, eikä kukaan ole koskaan kommentoinut ikääni.

Vierailija
11/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan muu kommentoinut asiaa kuin neuvolalääkäri. Hän järkyttyi pahemman kerran kun en halunnut osallistua mihinkään sikiöseuloihin. Näytti oikein diagrammit, miten riskit kasvavat, ihan kun en olisi ollut asiasta tietoinen. En käynyt siltikään. Minusta 37 ei ole nykyään mitenkään oudon korkea ikä saada vauvaa.

Vierailija
12/55 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunut noin paljon riskien puolesta. Hoitohenkilökunnan ei kuulu ottaa kantaa näihin päätöksiin, ne ovat yksinomaan vanhempien asioita.

Vierailija
13/55 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kolmekasi kun olin lääkärillä ja puhuin itse jotain vanhuudestani. Tämä lääkäri, venäläisnainen, purskahti raikuvaan nauruun ja sanoi jotain näin. "Kuule, sinä et ole vanha. Sinä sanoa se nyt ääneen. Sinä et ole vanha äiti etkä muukaan. Sano se ääneen nyt heti!" (saatoin sanoakin, mutta en uskonut). Nyt uskon kyllä sen, että iällä ei ole merkitystä. Ihan samassa laarissa me olimme äippien kanssa hiekkalaatikon reunalla, vaikka ikähaitari oli alle parikymppisistä lähes viisikymppisiin, samat kakka-, potta-, puklu- ym. jutut, samoja parisuhdekiemuroita, harrastuksia, huolia ja iloja.

Vierailija
14/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan kukaan ikinä sanonut mitään.

äläkä sinäkään niistä välitä, kateellisten panettelua :)

Vierailija
15/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun odotin neljättä lasta :)

Vierailija
16/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kommentoinut ikääni mitenkään.

Vierailija
17/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta nyt. Olen ystävällisestä luonteestani huolimatta aika sanavalmis, joten tuskin kukaan viitsisi ryhtyä nokittelemaan kanssani.

Vierailija
18/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 21-vuotias odottaja ja saan kuulla jatkuvasti, miten nuori olen. Yllättävää kuittailua tulee myös siitä, miten aion elättää lapseni tuilla... Niin, onneksi kukaan vanhempi äiti ei nosta vanhempainrahaa ja kotihoidontukea. Hohhoijaa! Miksei ihmisten vain anneta tehdä lapsia silloin, kun hyvältä tuntuu?

Vierailija
19/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan sanonu iästä mitään

Vierailija
20/55 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitä joskus naureskelen, että on kolotuksia enemmän kuin edellisessä raskaudessa 10 vuotta sitten. Mutta kukaan muu ei ole missään kommentoinut ikääni (paitsi sisko 40-vuotisjuhlissa, mutta se on ihan eri juttu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi