Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luonnollisesti käynnistynyt synnytys vs. kalvojen puhkaisu?

Vierailija
05.09.2012 |

Onko totta, että esim. kalvojen puhkaisulla alkanut synnytys olisi avautumispolttojen osalta kovempi kuin spontaanisti alkanut? Entä jos spontaani synnytys alkaa vesien menolla, eikö tälllöin kyse ole samasta ilmiöstä?

vai voidaanko ajatella, että ainoastaan lääkkeellinen käynnistys on kovempi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys, missä kuitenkin muistaakseni puhkaistiin kalvot

siinä kohtaa on ihan sama, onko kova vai pehmeä, kunhan vihdoin saa beibin ulos

t. 4 raskautta 5 lasta

Vierailija
2/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesien menon jälkeen. Kahdesti mennyt vedet yhtäkkiä ja synnytys käynnistynyt / käynnistetty n. vuorokauden kuluttua. Vertailukohteena on yksi yliaikaisena käynnistetty missä vedet meni vasta vähän ennen ponnistusvaihetta.

Ja kyllä, nämä kaksi missä vedet on menneet aiemmin olivat todella paljon kipeämpiä, ja olen varma että se johtuu tuosta vesien menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan nyt vertailla näitä kokemuksia, jos päädynkin kalvojen puhkaisuun, vaikka haaveena oli spontaani synnytys.

Minulla myös neljäs raskaus menossa.

Vierailija
4/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta synnytys on ollut kivuliaampi, jos vedet ovat menneet jo ennen synnytyksen alkua. Lääkkeillä käynnistetty taas oli hyvinkin kivuton.

Vierailija
6/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tokassa sydänäänten takia piti laittaa vauvalle anturi päähän, joten kalvot puhkaistiin.

Toki asiat nopeutui, mutta paljon kivuliaampaa se oli.

Vierailija
7/7 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalvot kun puhkaistiin sain heti kun oli sopiva aika kipulääkettä mutta luonnollisesti, kun synnytys käynnistyi tuskailin tosi pitkään. Silloin en edes tiennyt, että lapsivedet oli mennyt joten ne ei ottanut mua sairaalan, kun soitin joten tuskailin vaan kotona. Ja sairaalassakin jouduin odottelemaan vaikka kuinka kun eivät voineet katsoa tilannetta heti.