Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriön tai paniikkihäiriön sairastaneet?

Vierailija
04.09.2012 |

Kertokaa oireistanne. Mulla on nyt Cipralex lääkitys alkamassa huomenna. Olen todella ahdistunut, pelkään kuolevani, pelkään että kaadun, koska minua huimaa välillä. Niskat aivan jumissa, vaikka olen käynyt fysioterapiassa manipulaatiossa. Ei auttanut. Julkisilla paikoilla en uskalla liikkua yksin laisinkaan. Olen sairaslomalla nyt. En edes uskalla yksi hakea lapsia päiväkodista, koska pelkään kaatuvani.

Kuulostaako tutulta? Oletko päässyt tämänkaltaisista oireista eroon ja miten?

Muuten, multa otettu paljon verikokeita, sydänfilmi ja magneettikuvat päästä ja kaularangasta. Niiden mukaan olen terve.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin todettiin ahdistuneisuushäiriö, johon syön sepramia. Mahtava lääke, olen kotona kahden alle 3-vuotiaan kanssa, arki ei tunnu enää raskaalta vaan jaksan hoitaa lapset, leikkiä, tehdä kotityöt, pihatyöt ja lenkkeilen 2 kertaa päivässä ja vielä illalla on virtaa.

Minulla oireina ollut sairauden ja kuolemanpelko ja yleensäkin asiasta kuin asiasta olen aina pelännyt pahinta, suhteessa olen ollut hankala, sillä en ole kestänyt pieniäkään vastoinkäymisiä (onneksi on ollut ihana ja rakastava mies), koko ajan pinna kireällä-tunne, öisen sydämentykytykset, takaraivon/niskan lihassärky (jännittämisestä), keskittymis ja aloitekyky ollut huono ja ilmennyt siten, että saatan tehdä montaa asiaa ja lopputulos se, että kaikki jää kesken, josta sitten tulee paha mieli, kun en ole saanut mitään aikaiseksi, lisäksi on ollut epätodellisuuden tunnetta ja sellainen olo, että päässä on 10 televisiokanavaa samaan aikaan päällä :)

Harmittaa, että en mennyt aiemmin lääkäriin, koska lääkkeestä ollut niin suuri apu jo nyt.

Ikä nyt 30v, mutta olen kärsinyt näistä oireista jo 15vuotta.

Ainoa miinus lääkkeestä on suun kuivuminen ja aluksi näin painajaisia yöllä ja heräsin niihin 3kertaa yössä, aloin myös puhumaan unissani, mitä en ole koskaan ennen tehnyt.

Vierailija
22/25 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmiset avautuu tälläkin palstalla! Minusta on todella mielenkiintoista ja avartavaa lukea toisten ajatuksia näistä oireista ja tuntemuksista sekä selviytymiskeinoista! Kiitos tosi paljon oirekuvauksista!

Tää antaa niin voimaa ja tukea, että ei ole oman sairauden kanssa yksin vaan todellakin löytyy muitakin, jotka kärsivät näistä oireista. Ja että apua voi saada erilaista asioista. Ja että pystyy kuitenkin elämään elämää ja nauttimaan siitä.

Kerron sen verran vielä, että nyt alkaa olla normaali olo. Cipralex vaikuttaa ja olo tuntuu kaikin puolin paremmalta kuin mitä se oli elokuussa. Olen ollut jo yli kuukauden töissä!

Välillä niskat ja hartiat ovat jumissa, mutta yritän itse pitää yllä lihaskuntoa tekemällä erilaisia liikkeitä.

Valoa syksyyn kaikille!

Terv. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2012 klo 19:12"]

Kertokaa oireistanne. Mulla on nyt Cipralex lääkitys alkamassa huomenna. Olen todella ahdistunut, pelkään kuolevani, pelkään että kaadun, koska minua huimaa välillä. Niskat aivan jumissa, vaikka olen käynyt fysioterapiassa manipulaatiossa. Ei auttanut. Julkisilla paikoilla en uskalla liikkua yksin laisinkaan. Olen sairaslomalla nyt. En edes uskalla yksi hakea lapsia päiväkodista, koska pelkään kaatuvani.

Kuulostaako tutulta? Oletko päässyt tämänkaltaisista oireista eroon ja miten?

Muuten, multa otettu paljon verikokeita, sydänfilmi ja magneettikuvat päästä ja kaularangasta. Niiden mukaan olen terve.

[/quote]

Up

Vierailija
24/25 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/25 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoholi ja erityisesti ilman alkoholia tupakan poltto laukaisi näitä ja vähän vakavampiakin ilmiöitä.

Viinanjuonnin lopettamisesta tosin seurasi kaikenlaisia muita stressinhallinnan ongelmia. Ei ole helppoa.