G: Kuinka kauan 56 senttiset vaatteet mahtuvat
Siis tietenkin riippuu syntymäkoosta mutta mielenkiinnosta kyselen kokemuksia. Ois kiva pukea vauva alusta asti sopiviin vaatteisiin.
t. Lyyli rv 22+2
Kommentit (13)
tietää myös minkä kokosia vauvat on olleet.
kyllä meillä noita 56cm vaatteita useampi kuukausi käytettiin. 50 cm puvut jäivät melkein heti pieniksi, mutta es. 56cm bodyt meni kyllä sen 2-3 kuukautta. Riippuu paljon kyllä vaatteiden merkeistä. Tutan vaatteet reiluja ja ne meni kauan kyllä. Aloin aika nopeesti itse pitää 60 cm vaatteita, kun pieni reiluus vaatteissa ei haittaa.
Niin esikoinen oli 52 cm ja 3.830kg.
Käyttää tällä hetkellä 50 cm vaatteita ja nekin ovat reilut ja tilaa jää jalkoihin ja puseroissa käsiin ja leveyttä piisaa.... =/. Meidän tyttö oli syntyessään 3170 g / 49 cm. Nyt oli perjantaina jo 3400 g ja pituutta ei otettu, mutta kyllä se vauva ainakin meillä 56 cm : n vaatteisiin mahtuu ekan kuukauden ja josko menisivät toisellekin kukaudelle =).
Toppapuku ostettiin 62 cm:n ja se on toooooooosi iso. Vauva hukkuu siihen totaalisesti. Mutta enpä tiennyt miten pieni tää on kun 4 isoa siskoa olivat 3490-3730 g syntyessään..... Heille meni nuo 56 cm:n vaatteen parisen viikkoa.
Joten ei millään pysty sanoo kuinka kauan mahtuu, toisille ei varmaan mahdu alkuunsakaan ja toisille taas 1-2 kk:tta.
T : Rapuäiti ja neiti 2 viikkoa.
painot 3920g - 4720g välillä
pituus 52cm - 53.5 cm välillä
Joten isoja lapsia ovat kaikki olleet jo syntyessään.
Meillä poika tänään kuukauden ikäinen ja ensimmäiset 50 -senttiset pöksyt pakkasin tänään laatikkoon. Hän tosin oli syntyessään pieni 2750g/48cm, mutta kirinyt kovasti kiinni painoaan, vajaa 4kg ja 53cm nyt. 50 senttiset bodyt menee vielä hyvin kaikki ja ne housut jotka pakkasin pois ovat sukkahousumallisia eli kiristävät vyötäröltä, pituus menisi vielä.
Otsikkoon vielä palaan sen verran. että vasta perjantaina käytin Lindexin alekupongin ja ostin poitsulle 56 senttiset tamineet joulujuhliin. Siinä lapussa ainakin Lindexin mitoissa siis lukee, että on 1-2kk kokoa.
Ja kyl me mun muistaakseni aikas kauan käytettiin 56cm vaatteita, ainakin 2-3kk, mut meillä tyttö otti kiinni äitinsä käyriä (ite synnyin 3090g ja 49cm kokoisena) ja pituus kasvu oli alussa aika hidasta (meinas neuvolantätikin jo huolestua), mä tykkäsin et vaatteet oli mahd. sopivia ja nyt onkin kaksosille varattu aika paljon 50-56cm vaatteita. Et kyllä riippuu monesta asiasta tuo kuinka kauan vaatteet mahtuvat vai mahtuvatko ollenkaan!
Rölli-peikko ja tylpykät 35+2
et vaikka tyttö olikin 51cm niin silti käytimme myös jonkin aikaa 50cm vaatteita ja nekin olivat aluksi kyllä reiluja!
R-P
niin kauan kunnes siirrytään kokoon 62. Eli siis koko 50 on yks-kaks kk, ja 56 on 2-4kk ja 62 on 4-6kk. Näin mulle on sanottu kun oon kysyny. Joidenkin valmistajien vaatteet vaan on pienempiä kuin muut esim tutta on tosi reilu koko, mutta pommes mikä se nyt oli, on tosi pientä kokoa. Mun poika oli syntyessään (2w8kk sitten) 52 cm, mutta sille mahtui oikein hyvin TUTTAN, Kinderit ja aution neule. Mutta juuri tuon Pommes merkkinen IHANA potkupuku joka oli kokoa 56 oili jo valmiiksi pieni. Mutta pidin sitä sillä silti. Venyttelin hieman pukua...
oliskos tästä nyt vähän apua..
Nyt tälle uudelle tulokkaalle olen ostanut aika paljon just tuota 56 kokoa, on ihana pukea ihan pikkuiselle pari ekaa kuukautta ihan pikkuisia vaatteita. Ne 62-68 on tosi pitkään sit sopivia. Vauvat on niin vähän aikaa " kirpun kokoisia" .
Meillä lapset olleet 54cm/4005g ja 52/4230. Kotiinlähtö vaatteet ovat olleet 56 cm ja olivat vielä reiluja siinä vaiheessa, ainakin Kappahlin potkupuvut. Yhtään 50 cm vaatetta ei ole ollut.
Syntymämitat olivat tosin 55cm ja 4,5kg.
Pituuden lisäksi vaikuttaa myös miten pullakka on. Meidän lapselle on aina (vajaat 2v) mahtunut koot suht pitkään pituuden nähteen, kaverin lapsi lyhyempi ja painaavampi ja käyttä kokoa isompia vaatteita.
Eli tyttö syntyi 50cm-3460g, ja olin tosi pahoillani kun en ollut 50cm vaatteita hommanut, serkun vanhat potkuhousut vaan olivat. Ei ne 50cm olisi mennyt kuin muutama viikko, mutta sekin olisi mielestäni kannattanut, aluksi oli 56 todellakin iso. Mahavauvalle aion hankkia ainakin pari 50cm edustuspukua, sairaalasta kotiin jne. Ja 56cm menivät muistaakseni n.2kk ikään, vaikka silloin tuli jo 60-62cm myös sivusta käytettyä.
Esikoisen 68cm talvihaalari oli kanssa järkyttävän iso vastasyntyneelle, ostin nyt 50-60cm Lennen aivan ihanan pussi-haalarin, eli on hihat ja huppu, ja alaosa pussina, jo odotan milloin saan sen lapselle päälle pukea.
Ihanaa kun viitsitte vastata. Luulin jo ostaneeni turhaan 56 senttisiä, mutta teidän kokemusten perusteella ehkä en sittenkään. Harmittais jos jäis kokonaan käyttämättä. Oon kyllä varautunu siihen, että ne ei kauaa mahdu mutta jos edes jonkin aikaa.
Kiits vastanneille!
ja kellekään niistä en ole saanut noita 56cm vaatteita sopimaan, tosin eipä niitä ole kuin pari sen kokoista kokohaalaria, mutta kun olis niitäkin kiva käyttää kun on lahjaksi saatu. Ja josa tämä neljäskin kasvaa ennusteiden mukaan niin käyttämättömäksi ne haalarit jää vieläkin.