***Marrasmasut perjantaihin***
Linkkiä eilisiin turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11359444&p=&mpage=1&tmode…
Kommentit (12)
Antibiootit alkavat luultavasti puree ku olo on vähän parempi.
Mutta vatsan toiminnasta ei ota selvää ku pojan seuraksi söin viilin ennen eskariin lähtöä, ni vähän päästä se tuli ylös.
Onneksi en ollut ehtinyt ottamaan lääkettä vielä, muuten sekin olisi mennyt hukkaan.
Olossa ei muuten uutta. Supistellut ei eilen yhtään, näyttää olevan päiväkohtaista sekin toisena ei mitään ja toisena melki olen lähdössä sairaalaan. Pähkinä potkii ja riehuu entiseen malliin mut on pysynyt raivotarjonnassa, ainakin luulen niin potkuista päätellen.
Taidan tästä mennä kahvia keitteleen jos se pysyis sisällä.
Oikku ja Pähkinä 33+6 (huomenna taas vaihtuu uuusi viikko, ei meillä ole enää pitkää aikaa ku saadaan kaikki nyytit kainaloon)
Tänä viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä viimeinkin ' suursiivous' vähän vauvojakin varten. Onneksi tulevat isovanhemmat tulevat auttamaan, joten saadaan varmasti aika vaivattomasti asia hoidettua. Taidan itse ottaa enemmänkin työnjohtajan ja kokin roolin, ja lisäksi tehdä jotain iisejä hommia. Sopii toisaalta mulle hyvin, mä kun oon aina oikeastaan vihannut siivoomista!!!
Mulla on öisin alkanut vaivata nivelkivut. Onko kellään muulla samanlaisia oireita? Kädet ja jalat puutuu (puutuminen on varmaan sinällään aika yleistä) ja varsinkin sormien nivelet on välillä öisin niin kipeet, että sormia ei saa nyrkkiin. Mistä tälläinen voisi johtua? Olisko turvotusta tullut nyt niin, että se pakkautuu öisinkin sormien niveliin ja sen takia on särkyjä? Turvotus on mulla kyllä lisääntynyt viimeisen viikon aikana, mutta ei sitä mun mielestä nyt niin mahdottomasti ole. Toisaalta voi myös johtua siitä, että olen neulonut viime päivinä kohtalaisesti ja sormet voi joutua siitäkin jännityksiin. Pitänee ainakin kokeilla tuota neulomisen lopettamista vähäksi aikaa. Mitäköhän mä sitten oikein teen täällä kotona???
Paljoa en enää uskalla käydä edes kävelylenkillä, koska mulla on viimeisen viikon aikana ollut myös liitoskipuja. Viime viikonloppuna sienimetsäreissujen jälkeen tuli ensimmäisen kerran niin, että kävely illalla oli vaikeaa enkä meinannut päästä tuolista ylös. No kyllä ne nyt vielä kestää. Muuten onneksi kaikki asiat on ok. Seuraava rutiiniultra kahden viikon päästä sitten, joten toivottavasti pikkuiset pysyy kyydissä sinne saakka! Merkkejä syntymisestä ei ainakaan vielä tietääkseni ole.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Fubu ja tuplat 32+4
Ja hyviä uutisia!
Kohdunkaulaa oli ultran mukaan vielä kaksi senttiä. Eilen käsikopelolla saatiin 0,5. Painoarvio oli 1,8kg. Kuulemma vk.34 jälkeen ei enää estellä vauvaa tulemasta. Ja kyllä nyt olenkin sitä mieltä taas, että se siellä pysyy vielä muutaman viikon. Tietty menee yli...
Ajattelin nyt ottaa hieman rauhallisemmin, mutta oma mieli on tällähetkellä (eiliseen verrattuna) todella hyvä, joten pitää malttaa.
Ajattelin hieman siivoilla ja sitten tulee kummityttö hoitoon!
Pikku ja Kuutti 33+1
Kolmas sairaslomapäivä meneillään ja kyllähän tähän voisi tottua. Kiitos Dragondream tsemppauksesta, eiköhän huono omatunto kaikkoa. Kaikenlaista tekemistäkin tuntuu löytyvän, ja nyt on vihdoin aikaa käydä köpöttelykävelyillä ja tehdä mammajoogaa joka päivä. Sairaalakassia en taida vielä pakata, viikkoja on vähemmän kuin teillä monilla muilla. Mutta viimeiset hankinnat voisi kyllä hoitaa, apteekista jotain, vaippoja ja vanua ym. Täytyy kaivaa esiin se täällä pyörinyt hankintalista ja printata.
PikkuKuuttilo: kiva kuulla ettei kohdunkaula ollutkaan niin kutistunut. Helpotti varmasti oloa! Mulla lääkäri tsekkaa sen tiistaina, mutta ainakin etukäteen tuntuu kaukaiselta ajatukselta, että olisi kovasti lyhentynyt, vaikka supistuksia onkin ollut. Koko ajan olen ollut sillä mielellä, että yli menee takuuvarmasti - olisi aika yllätys jos tulisikin etukäteen. Toivottavasti ei, paitsi siinä 38 viikon tuntumassa saisi kaikin mokomin putkahtaa jo tälle puolella mahanahkaa...
Eilen oltiin synnytysvalmennusryhmän kanssa tutustumassa laitoksella. Olin vähän pelännyt, että nyt alkaisi sitten jännittää synnytys, mutta ei onneksi. Mietittekö te muut ensikertalaiset sitä paljon? Omassa mielessä se tuntuu vielä aika kaukaiselta, ja loppujen lopuksi ajallisesti niin pieneltä osalta tätä kaikkea, etten juuri stressaa. Useimmat siitä kuitenkin selviää, ja palkkiona on se kauan kaivattu oma vauva sylissä - kyllä sen takia kannattaakin kipua kärsiä. Nyt tietysti kaikki synnyttäneet nauraa partaansa, että eipä tiedä tyttö mistä puhuu.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Manna ja Ronaldinho 32+2
Hulabaloot. Eipä ole tullut varmaan reiluun kuukauteen tänne kirjotettua mitään, enkä enään päässyt edes omalla käyttäjätunnuksella kirjaantumaan, joten piti tehä pikasesti uusi :P.
Mitäs tänne kuuluu? Itelläni on ollut enemmän ja vähemmän tukalat olot. Välillä oli niin, että piti hempan laskemisen takia ja verenpaineen nousun takia olla poissa töistä jotain melkeen viikko. Sitten menin taas töihin, mutta ei siitä tullut mitään, kun joka paikkaa kolotti ja muutenki aina supparit paheni iltaa myöten eikä kotona enään jaksanut pojan kanssa tehä yhtään mitään. :( Joten eikun taas saikulle ja niin...nyt oonkin sitten äippälomaan saakka saikulla. Eli vielä ensi viikonkin.
Tunteet meinaa olla mullin mallin välillä...välillä pelottaa kaikenlainen tilanne ja ahistaa kun turvottaa ja muuta ja välillä on sitte kauheen odottavalla kannalla ja ei jaksais odottaa että tämä pikku vaaveli tulis maailmaan ;). Sitten on ahistanu tuo miehen poikakin, kun sillä on hankaluuksia koulussa...on nyrkit pystyssä koko ajan ja aina tulee valituksia/soittoja opettajalta (siis hän on se kenialainen pikku poika, joka muutti nyt heinäkuun lopussa meille ;) ) että nyt on Simon tehnyt sitä ja tätä ja ei siihen meinaa purra minkäänlainen puhuttelu/rangaistus, kun hän on siellä Keniassa tottunut vaan vyö-rangaistukseen, eli persuksille vaan vyöllä jos ei tottele tai tekee pahojaan. Eli hän on täällä nyt kovinkin ymmällään kun ei täällä ns. rankaista mistään :O....mutta joo...se siitä. Saa nähdä miten käy kun vauva tulee maailmaan. Jos en nyt ole saanut vielä sellaista tunnesidettä rakennettua häneen, niin mitä tapahtuu kun vauva syntyy?
Enivei...en viitsi nyt valittaa koko aikaa. ;) Neuvola oli eilen ja kuulumiset sieltä oli ihan jees. Ei oo ainakaan vielä kohdunsuu pehmentynyt, joten supistukset ovat olleet ihan normaaleja. :D Turvotus kun saataisiin vielä kuriin, niin avot ;)...hehe...mutta jep. Laitan tarkemmat neuvolakuulumiset myöhemmin, kunhan jaksan taas tällä koneella istuskella. :)
Nyt lepäilemään..meinaa väsyttää.
Malaika+vaavi 32+4 taitaa olla jos en ihan väärin nyt muista ;)
Väsy painaa..Vein lapset aamulla kouluun ja tulin takaisin sänkyyn, jossa nukuin, nukuin, ja nukuin.. aina yhteen asti! Melkoista univelkaa mahtaa olla. Nyt on ihan pöpperö olo..
Eilen olin jaloillani melkein koko päivän, joten selkää ja lannetta jomotti koko yön. Nyt on paljon parempi. Vauva pyöriskelee ja potkiskelee ja näin jotain ihme unta sen liikkeistä. Huomenna vaihtuu taas viikot ja aika kuluu tosiaan ultranopeasti.
Nyt tätyy lähteä ostamaan täytekakkuvärkkejä ja synttärijuttuja pojan synttäreille, jotka on sunnuntaina. Ilma on tollanen kummallinen valju.. ehkä sekin tekee tästä olosta unisen ja horrosmaisen..
Sasusasu 34+6
Tervehdys kaikille marrasodottajille! Juttujanne olen välillä lueskellut mutta pysytellyt muuten taka-alalla.
Meille on tulossa pikku kakkonen marraskuun loppupuolella ja nyt poden raskausajandiabetestä. Esikoista odottaessa ei ollut tätä ongelmaa mutta nyt olen kuukauden pistänyt insuliinia aamulla ja illalla. Kurjaa kun tässä tilassa pitää... tai pitäisi... noudattaa tarkkaa diettiä. Säännölliset ruoka-ajat ja herkut pois. Eipä aina onnistu...
Onko muita ja miten on sujunut?
Eilen kävin kontrolliultrassa ja poika oli 2kg ja edelleen perätilassa. Elättelen toiveita toisesta sectiosta jos ei vaikka mahtuisi enää kääntymään.
T. tip ja poika 31+3
Tytöt kattelee Pikku Kakkosta ja mies meni auttamaan mun veljen perhettä muutossa. Kunnon koti-ilta tiedossa ku kummatki pesukoneet käy ja pyyhin tossa pölyjäki. Uuniki ois pesun tarpeessa mut oon vaan sitä ikävää hommaa lykänny, pesuaine oottaa tiskipöydällä eli pitäis vaan ottaa ittee niskasta kii.
RvaRuljanssi: Tuntuu aika moni olevan sairaslomalla supistusten vuoks. Ihan hyvä tosiaan ottaa näillä viikoilla vielä rennosti ja toivoa et vauva viihtyy masussa ainaki viel pari viikkoo.
fubu: Mulla ainaki puutuu öisin paikat ja välillä vihlasee masusta jos vaihdan nopeesti asentoo. Liitoskipuja tunnen oikeestaan öisin vaan ku nousen vessaan ja jalatki tuntuu välillä ihan puupökkelöiltä: taitaa olla puuduksissa viel ku nousen seisoo.
PikkuKuuttilo: Hyvä et äippäpolikäynti meni hyvin eli kohdunkaulaa viel oli jäljellä pari senttii.
Malaika_vaavi1: Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa! Paljon voimia miehen pojan kanssa elelyyn. Toivottavasti poika rauhottuu (siis nyrkkien käytön kanssa ainaki) ja sä saat kunnon yhteyden pojan kaa ni jaksat varmasti paremmin ku vauva syntyy!
Huomenna lähetään mökille vaikka vaan yheks yöks. Kiva sinne on silti aina mennä ku matka sinne on niin lyhyt (n.40minsaa).
Mukavaa viikonloppua kaikille ja otetaan rennosti jos pystytään ;)
Tarald ja tiitiäinen 32+6
...eli huomenta. Esikoinen on paattanyt herata aamuisin tasan kuudelta ja tanaan " vekkari" alkoi meteloimaan jo ennen sita. Sain kuitenkin takaisin viela puoleksi tunniksi, mutta siita ne juhlat alkoivatkin. Herra halusi katsoa elokuvan aamulla ja vastaansanomiset aidilta eivat kelvanneet. Jonkun lyhyen ohjelman olisi kylla voinut katsoa, mutta parin tunnin telkkariputki on kylla aamulla minun mielestani liian paljon. Tasta seurasi sitten vajaan tunnin huuto oikein kolmevuotiaan kaikella raivolla. Itse en eilen illalla saanut unta, joten oli kunnolla huulessa puremista etta pinna kesti. Loppujen lopuksi rauhoittui aamupuurolle ja lahti hoitoon kuin pieni auringonpaiste.... Itse olisin kypsa paivaunille, mutta pitaa lahtea toihin.
Tanaan siis vasyttaa. Toissakin on tiedossa aktiivinen paiva ja paljon kirjoitushommia, joten ei kauheasti inspiroi. Paivan paatteeksi tyokaverit ovat kuitenkin jarjestamassa minulle vauvajuhlat, mika on tosi kiva juttu, joten sita odotellessa :) Minulle ei anneta aitiyspakkausta ja vauvajuhlat ovat kieltamatta tosi kivat tassa valmisteluvaiheessa. Olen jattanyt shoppailunkin vahemmalle siihen asti, kun olen nahnyt mita ihmiset lahjoittelevat.
Herasin yolla siihen, etta vauvalla oli kauhea meno paalla ja han punki paataan (?) alaspain. Oli aika janna tunne. N. viikko sitten oli sama juttu ja sen jalkeen on kieltamatta taytynyt kayda vessassa huomattavasti useammin kuin ennen. Kai ne alkavat vahitellen etsia asemiaan, vaikka tassa viela aikaa onkin. Muuten olo on edelleen mita parhain.
Malaika-vaaville tosiaan jaksuja pojan kanssa! Tama on varmasti teille molemmille koettelevaa aikaa. Poika on taysin uudessa ymparistossa ja tutustumiseen menee varmasti aikaa. Tsemppia siis!
Selva, toihin pitaa lahtea. Mukavaa perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille!
Skusku 32+5
Hyvää viikonlopun alkua kaikille! Nyt sitten voin itsekin liittyä keskusteluihin, kun työt jäivät ja kauan odotettu äippäloma alkoi.. Vointi on ollut ihan hyvä, mutta synnytys tietenkin mietityttää päivä päivältä enemmän. Toivottavasti malttaisi nyt sisällä pysyä täydet viikot niin saisi uuden kodinkin laitettua kuntoon..
Onko muilla ollut vaivana järjetöntä väsymystä? Luulin että sen olisi pitänyt jo helpottaa, mutta ei. Väsyttää aamusta iltaan, mitään ei oikein jaksaisi tehdä ja sitten tulee huono omatunto kun pitäisi tehdä sata eri asiaa ennenkuin vauva syntyy.
Siitä olen ollut onnellinen ettei vauvan liikkeitä ole hirveästi tarvinnut miettiä, yliaktiivinen yksilö kun on:)
Cara- ja tyttö 33+1
Tänne hieman tämän päivän kuulumisia elikkäs... Meille sitten syntyi sunnuntaina 23.9.07 tyttö rv:llä 32+6 painoa tytööä oli 1956g ja pituutta 45cm. Keskolassa ollaan eikä mitään ongelmia ole tähän mennessä ilmaantunut ja toivottavasti ei tulekkaan, Tänään tyttö pääsi kaapista lämpösänkyyn jipii.. kotiin pääsy häämöttää ehkä 2-3 viikon päästä.
Onnellista loppuodotusta kaikille marrasmasukeille =)
T liinu-liisa ja pikkutyty 5vrk
Taas on itsellä vierähtänyt tovi ilman kirjoittelua. Lukemassa olen kyllä ehtinyt pikaisesti käydä päivän pinot, mutta sitten onkin jo ollut muuta puuhaa.
Jouduin alkuviikosta sairaslomalle supistusten vuoksi ja olen täällä kotosalla pyörinyt hämmentyneenä siitä saakka. Onneksi näyttää siltä, että lepo on auttanut ja pääsen takaisin töihin taas ensi viikolla. Tuntuu vaan niin hullulta olla sairaslomalla, kun en ole lainkaan perinteisessä mielessä kipeä... Ja kotona supistukset ovatkin olleet tosi vähäisiä, kun pääsen tarvittaessa heti lepäämään.
Neuvolassakin kävin alkuviikosta ja sieltä sain saaliiksi seuraavanlaista:
SF-mitta 30 cm
painoa tullut nyt ekasta neuvolasta 7 kg
paineet hyvät
vauva raivotarjonnassa
pissassa leukosyytit koholla...
Tässä viime päivinä olen minäkin sitten pessyt vauvalle vaatteet valmiiksi ja silittänyt ne koon mukaan laatikkoon odottamaan. Voi että tässä on herkällä mielellä eikä millään malttaisi odottaa marraskuulle (vaikka toivottavasti pikkuinen itse päättää pysytellä masussa niin pitkälle). Pääosin kaikki hankinnat alkavat olla valmiina, apteekissa pitäisi vielä pyörähtää.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille marrasmöhömahoille :-)
RvaRuljanssi ja Nuu 31+3